شناسهٔ خبر: 21523717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون شهردار تهران:

شناور شدن ساعت کار بر کاهش بار ترافیکی معابر پایتخت تاثیر داشت

معاون شهردار تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: رصد ترافیک معابر نشان می‌دهد شناور شدن ساعت کار بر بار ترافیک غرب به شرق بزرگراهای شهر تأثیرگذار بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پور سیدآقایی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر که در ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در راستای رصد ترافیک اول مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٧ برگزار شد، گفت: با تمهیدات ترافیکی و خدمات‌رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی، تلاش شده ترافیک مهرماه مدیریت شود؛ به طوری که با رصد ترافیک معابر، در کمترین زمان گره‌های ترافیکی که به هر دلیلی ایجاد می‌شود با کمک عوامل راهور حل و فصل شود.

وی افزود: ترافیک امروز با تراکم سفرهای آموزشی آغاز شده و از ساعت ٧ به بعد معابر درگیر ترافیک کاری بالای شهروندان شده اند.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: امیدواریم طی روزهای آینده با جا افتادن سرویس‌های مدارس و استفاده بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی تراکم ترافیک معابر مدیریت شده و کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه از طریق رصد تنها شرایط اضطراری ترافیک معابر را کنترل می‌کنیم، گفت: ظرفیت ناوگان، معابر و تقاضای سفر شهروندان متناسب نیست و مادامی که عرضه و تقاضا را کنترل نکنیم تنها می‌توانیم با حضوری فیزیکی وضعیت را به حالت تعادل برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حضور مستمر پلیس راهور در نقاط مختلف و پرتردد پایتخت خبر داد و تصریح کرد: تلاش شده بار ترافیکی در برخی مسیرها که به واسطه رمپ‌های ورودی بزرگراه دچار اختلال حرکت شده‌اند، با همکاری عوامل راهور و کنترل سیستم رمپ‌ها مدیریت شود.

به گفته پورسیدآقایی، تمامی تصادفات رخ داده تاکنون در کمتر از ٥ دقیقه جمع‌آوری شده‌اند.

نظر شما