شناسهٔ خبر: 21523604 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شناور کردن ساعت کاری هم جواب نداد!

اظهارات ضد و نقیض مسئولان درباره ترافیک ملموس صبح امروز در تهران/ مردم ناامید از طرح دولت در ترافیک ماندند

در روز اول مهر با وجود شناور کردن ساعت کاری، همچنان شاهد ترافیک سنگین در برخی از معابر و بزرگراه‌ها هستیم و البته مسئولان شهری درباره این ترافیک ملموس اظهارات ضد و نقیضی را بیان می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی  خبرگزاری دانشجو ، هفته گذشته اسحاق جهانگیری در بخشنامه ای برای کاهش ترافیک اول مهر در تهران تاخیر کارمندان را تا یک ساعت مجاز اعلام کرد. مشاهدات امروز صبح مردم اما نشان می دهد که این طرح که با استقبال شهرداری هم مواه شده بود چندان کارساز نبوده است.

همچنین محمد علی نجفی در جلسه امروز ستاد مهر با اشاره به شناور شدن ساعات کار از سوی دولت گفت: کاهش ۱۰ درصدی ترافیک مسیرهای غرب به شرق تهران نشان می‌دهد این اقدام تصمیم درست و تاثیرگذاری بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی ترافیک پایتخت نسبت به نخستین روز سال تحصیلی گذشته نیز گفت: از شهروندان تشکر می‌کنم که با مدیریت زمان سفر خود تعادلی در ترافیک تهران برقرار کرده اند. این درحالی است که با آغاز سال تحصیلی ۱۶ درصد به سفرهای تهران افزوده می‌شود که باید مدیریت شود.

همچنین سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ به خبرنگار فارس، در مورد آخرین وضعیت ترافیکی معابر تهران، با توجه به اول مهر و آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: در حال حاضر معابر بزرگراهی تهران بار ترافیک سنگینی را شاهد هستند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در بزرگراهی، چون بابایی در شرق تهران، نواب در جنوب، حکیم، هاشمی، همت و معابر آزادراهی بار ترافیک سنگین گزارش شده است چرا که علاوه بر بار رفت شهروندان در روز اول مهر و بازگشایی مدارس، بار بازگشت مسافران را نیز شاهد هستیم.

این مقام ارشد راهور تهران بزرگ با اعلام این مطلب که مأموران پلیس راهور به صورت صددرصد در میادین، مقاطع و معابر بزرگراهی و مرکزی تهران حضور دارند، اعلام کرد: خوشبختانه با توجه به بار ترافیک سنگین بزرگراهی هیچ مشکل تصادف، خرابی و گره مشاهده نشده و بار ترافیک در حال جریان است.

وی در خصوص ترافیک مناطق مرکزی تهران اعلام کرد: وضعیت تردد در این معابر نیز در جریان است، اما در منطقه ۴ تهران محدوده شهید صیاد شیرازی، شهید موسوی و گیلان به دلیل وجود تعداد زیادی مدرسه هنوز ترافیک نیمه‌سنگین وجود دارد.

این مقام ارشد راهور تهران بزرگ اعلام کرد: مأموران پلیس راهور تا عادی شدن وضعیت ترافیک برای مدیریت جریان ترافیک و تسهیل در تردد شهروندان در معابر حضور خواهند داشت.

شهروندان می‌گویند: ترافیک امروز اول مهر بسیار زیاد بوده است و در برخی از نقاط کاملا معابر قفل شده است.

نظر شما