شناسهٔ خبر: 21523246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود ١٠٠٠ واگن جدید به متروی تهران

تهران-روزنامه شرق -شماره 2969-محمدعلی نجفی دیروز در حاشیه پیاده‌روی‌اش که به مناسبت روز جهانی بدون خودرو در هسته مرکزی شهر تهران با حضور اعضای شورای شهر و تعدادی از معاونان‌ و با همراهی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: تهران چند سالی است که به کمپین روز جهانی بدون خودرو پیوسته و امروز در اقدامی نمادین همراه با شهروندان و اعضای شورای شهر پیاده در هسته مرکزی شهر راه رفتیم.

صاحب‌خبر -

او با بیان اینکه هدف‌مان این است که به شهروندان یادآوری کنیم که اگر به هوای پاک احتیاج دارند، باید از خودمان شروع کرده و همکاری کنیم، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند مسیرهای کوتاه و مسیرهایی که می‌توان پیاده طی کرد، بدون خودرو بروند و خود را از این ورزش طبیعی که در سلامت جسم و جان تأثیرگذار است، محروم نکنند. شهردار تهران درباره وضعیت حمل‌ونقل عمومی نیز با بیان اینکه آن اقداماتی که باید انجام شود، مشخص است؛ اما محدودیت منابع و مالی داریم، گفت: باید در این زمینه فکری کنیم؛ چراکه امروز من در مترو با همشهریان صحبت کردم و آنها از اقدامات مترو رضایت داشتند؛ اما عنوان کردند که اول صبح و عصرها شاهد ازدحام بیش از حد در مترو هستند و این مسئله موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده و باید هرچه زودتر تعداد قطارها را افزایش دهیم تا سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد. نجفی افزود: در‌حال‌حاضر سرفاصله حرکت قطارها پنج دقیقه است که باید به ٣,٥ دقیقه کاهش یابد تا ظرفیت جابه‌جایی مسافر نیز به وسیله مترو افزایش یابد که برای افزایش قطارها باید منابع مالی اعم از ارزی و ریالی تأمین شود و البته مقدماتی فراهم شد تا با کمک دولت از فاینانس استفاده کنیم. شهردار تهران درباره کمبود اتوبوس نیز گفت: در حوزه اتوبوس‌رانی نیز برنامه‌ای داریم و پیش‌بینی شده که اتوبوس‌ها از مجارستان وارد شوند که امیدواریم در دو، سه ماه آتی این امر مهم عملیاتی شده و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند. او همچنین درباره مغفول‌ماندن بحث معاینه فنی در تهران، بیان کرد: متأسفانه نظارت آن‌گونه که باید، نیست و بحث ما این است که بعد از دو هفته اول مهر و تسلط‌یافتن بر ترافیک، معاینه فنی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و دوستان ما در پلیس راهور نیز در این موضوع اعلام آمادگی کردند. او همچنین درباره حضورش در هیئت دولت و سرانجام بدهی‌ها و مطالبات متقابل دولت و شهرداری با بیان اینکه سه جلسه است که به‌عنوان شهردار تهران شرکت می‌کنم و پیش‌از‌این نیز در جلسات هیئت دولت حضور داشتم، گفت: قرار نبود مسائلی مانند بدهی و مطالبات در هیئت دولت مطرح شود؛ اما تاکنون با چهار وزارتخانه وارد بحث شده و کارگروه‌های مشترکی نیز داشته‌ایم و باید اعلام کنم که اختلاف نظری درباره بدهی و مطالبات متقابل بین شهرداری و وزارت امور دارایی وجود دارد که کارگروهی مشترک ایجاد شده و امیدواریم تا دو، سه ماه آینده سرانجام مطالبات و بدهی‌ها مشخص و برنامه‌ای برای بازپرداخت آنها تهیه شود. نجفی همچنین درباره حواشی روزنامه همشهری نیز گفت: هیئت‌مدیره جدید تشکیل و حاجی که یکی از چهره‌های توانمند است، به‌عنوان مدیرمسئول فعالیت کرده و قرار شد گزارشی از وضع موجود و همه فعالیت‌های روزنامه همشهری ارائه دهد و راه‌حلی برای مؤسسه همشهری از نظر مالی و فرهنگی ارائه دهد. همشهری مجلات زیادی چاپ می‌کند که از نظر فرهنگی و اقتصادی توجیهی ندارد و امیدواریم تیم تخصصی جدید تا یک ماه آینده گزارشی از وضعیت همشهری ارائه دهد.

تابستان ٩٦ بهترین هوا را در ٣ سال اخیر داشت
شرق: تابستان امسال با ٨١ روز هوای سالم و ١٢ روز ناسالم برای گروه‌های حساس گذشت تا با بهترین تابستان سه سال اخیر از نظر کیفیت هوا ثبت شود. آن‌گونه که «لیلا نظری»، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اعلام کرده، نتایج مقایسه کیفیت هوای سه سال اخیر پایتخت نشان می‌دهد آلاینده‌های جوی در تابستان امسال کمتر از سال‌های ٩٤ و ٩٥ در آسمان تهران مجال انتشار یافتند.
در سال ٩٥ هوا ٧٩ روز سالم و ١٤ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود و در سال ٩٤، هوای تهران ٧٣ روز سالم، ١٨ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه بود. به‌این‌ترتیب هوای امسال در ٨١ درصد روزهای سپری‌شده شرایط استاندارد را داشته است. درهمین‌حال به گفته نظری، همچنین نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران نشان می‌دهد امروز شنبه، اول مهر، با افزایش میزان ناپایداری جوی در برخی ساعات، به‌ویژه بعدازظهر، وزش باد مؤثر از سمت نواحی جنوبی – جنوب‌شرقی صورت بگیرد. به‌این‌ترتیب انتظار می‌رود با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها، از جمله ازن و ذرات معلق، شرایط کیفی هوای سالم امروز در بیشتر مناطق شهر تهران تداوم داشته باشد. به‌این‌ترتیب هوای نخستین روز پاییز نیز سالم خواهد بود.
روزنامه شرق
1735

انتهای پیام /*

نظر شما