شناسهٔ خبر: 21523228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسابقات مچ اندازی جام هفته دفاع مقدس سردشت قهرمانان خود را شناخت

اولین دوره مسابقات مچ اندازی جام هفته دفاع مقدس به میزبانی سردشت و با حضور قهرمانان صاحب نام کشوری به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، اولین دوره مسابقات مچ اندازی جام هفته دفاع مقدس با حضور ورزشکارانی از ۸ استان کشور در سالن ورزشی شهدای هفت تیر سردشت به مدت یک روز برگزار شد.

دبیر آموزش کمیته مچ اندازی کشور در گفت وگو با خبرنگار بُلفَت با اشاره به اینکه این رقابتها در سطحی بالا برگزار شد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات داوران بین المللی حضور داشته و شرکت کنندگان هم قهرمانان بین المللی، آسیایی، ملی و منطقه ای رشته جذاب مچ اندازی بودند.

حسن علی اکبری هدف از میزبانی سردشت در این مسابقات را شناخت ورزشکاران شهرستان نسبت به این رشته، استعدادیابی و معرفی و ارتقای آنها دانست و افزود: با پتانسیل و نیرویی که در ورزشکاران مچ انداز سردشتی وجود دارد می توان آینده درخشانی را برای این منطقه تصور کرد و به یکی از قطب های اصلی این رشته ورزشی تبدیل شود.

وی مهم ترین چالش های پیش روی رشته ورزشی مچ اندازی کشور را نبود سوء نیت، عدم همکاری های لازم در خصوص برگزاری راحت و بدون دردسر این مسابقات و همچنین عدم حمایت لازم اسپانسرها از این رشته عنوان کرد.

علی اکبری در خصوص برنامه های آموزشی فدراسیون گفت: در بحث آموزش گام های بلندی برداشته شده به نحوی که بعد از چندین سال کلاس های داوری برگزار شد و داورها از سطوح خود ارتقا پیدا کرده و به روز شدند.

رئیس کمیته مچ اندازی سردشت و دبیر کمیته آذربایجان غربی به خبرنگار بُلفَت گفت: در این مسابقات که در دو کلاس راست دست و چپ دست برگزار شد ۱۷ تیم در راست دست و هشت تیم در چپ دست شرکت داشتند .

سامان مولان نژاد تصریح کرد: مقام های راست دست را سردشت الف با ۷۴ امتیاز، استان کردستان با  ۵۱ امتیاز ، سردشت ب  با ۴۹ امتیاز و همچنین در چپ دست سردشت الف با ۶۰ امتیاز ، سردشت ب با ۵۷ امتیاز ، میاندوآب الف با  ۵۴ امتیاز مقام های اول تا سوم را به ترتیب بدست آوردند.

وی افزود: قهرمان قهرمانان راست دست بابک فرج الهی از تبریز و قهرمان قهرمانان چپ دست سعید احمد زاده  از لرستان بودند.

در این دوره از مسابقات ورزشکارانی از استان های آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان، لرستان، سنندج، کرمانشاه، قزوین و از استان آذربایجان غربی شهرهای، بوکان، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد،  نقده ، میاندوآب تیم الف و ب، شاهین دژ ، ماکو و سردشت الف و ب شرکت داشتند.

انتهای پیام/

 

نظر شما