شناسهٔ خبر: 21523085 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

'علی میری' وزنه بردار ارومیه ای مقام سوم وزنه برداری قهرمانی آسیا را کسب کرد

شاهرخ پیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از روز شنبه 25 شهریور سال جاری با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف آسیایی در ترکمنستان در

صاحب‌خبر - شاهرخ پیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از روز شنبه 25 شهریور سال جاری با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف آسیایی در ترکمنستان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: 'علی میری' جوان 22 ساله ارومیه ای در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 160 کیلوگرمی رتبه سوم، در حرکت 2 ضرب با مهار 201 کیلوگرم رتبه دوم و در مجموع با نتیجه 361 کیلوگرمی مقام سوم مسابقات را از آن خود کرد.
به گزارش ایرنا پیش از این تیم وزنه‌ برداری آذربایجان غربی متشکل از هشت وزنه‌بردار با کسب سه مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز در نخستین دوره المپیاد وزنه‌برداری شمال غرب کشور مقام دوم را از آن خود کرد که علی عالی پور در وزن 50 کیلوگرم، امید مردی و علی رحیمی در وزن 56 کیلوگرم، فرهنگ افشین در وزن 69 کیلوگرم، علیرضا عبدالعلی زاده در زون 85 کیلوگرم، محمد ارسلانی در وزن 94 کیلوگرم، عرفان رجائی و امیرحسین جوانشیر در وزن مثبت 94 کیلوگرم وزنه زدند.
وزنه‌برداری ورزشی است که در آن ورزشکار هالتری با سنگین‌ترین وزن ممکن را بالای سر می‌برد، مسابقات وزنه‌برداری در 2 رقابت یک ‌ضرب و 2 ضرب انجام می‌شود و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حرکت را دارد، موفقیت در وزنه‌برداری فقط به قدرت بدنی بستگی ندارد، توانایی‌های پرتابی بدن (قدرت انفجاری) برای اجرای سریع حرکت در موفقیت وزنه‌برداران نقش دارد و حرکت های وزنه‌برداری در مقایسه با حرکت های قدرتی دیگر از جابجایی بیشتر و دامنه حرکتی وسیع تری تشکیل می‌شود.
این ورزش از نخستین دوره بازی‌های المپیک (1896) جزو رشته‌های المپیکی بود اما وزنه‌برداری زنان از المپیک 2000 سیدنی وارد برنامه المپیک شد. اکنون وزنه‌برداری در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار می‌شود.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

نظر شما