شناسهٔ خبر: 21522752 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آمادگی استان برای میزبانی از 400 هزار زائر اربعین رژه نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته افتتاح مرکز اجتماع درمان محور (تی. سی) ترک اعتیاد کرمانشاه با حضور انوشیروان محسنی بندپی رییس

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته افتتاح مرکز اجتماع درمان محور (تی. سی) ترک اعتیاد کرمانشاه با حضور انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور بود.
وی در حاشیه افتتاح این مرکز با بیان اینکه 31 مرکز اجتماع درمان مدار در کشور فعال است، گفت: از این میزان پنج مرکز برای بانوان و پنج مرکز نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.
محسنی بندپی، از وجود 16 مرکز تی.سی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اثربخشی این نوع درمان، به گسترش آن در نقاط مختلف کشور اقدام شد.
افتتاح نخستین مرکز خیریه توانبخشی شبانه روزی سالمندان زن، افتتاح تنها مرکز اختلالات بلع و دهان در کرمانشاه و افتتاح کمپ ترک اعتیاد بانوان از دیگر طرح های افتتاحی توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور بود.

**سفر استاندار کرمانشاه به سنقروکلیایی
استاندار کرمانشاه در جریان سفر به شهرستان سنقر و کلیایی سه طرح شامل کارگاه تولید روکش ام دی اف، گازرسانی به 34 روستا و مجتمع آبرسانی را افتتاح کرد.
اسداله رازانی در این سفر ابتدا کارگاه تولید روکش ام دی اف را با 13 میلیارد ریال اعتبار افتتاح کرد که برای هشت نفر در این واحد تولیدی شغل ایجاد شده است.
مجتمع آبرسانی آگاه شامل آبرسانی به 48 روستا از دیگر طرح هایی بود که توسط استاندار کرمانشاه افتتاح شد که برای افتتاح این مجتمع 60 میلیارد ریال هزینه شده است.
تاکنون به 31 روستا آبرسانی انجام شده و طرح آبرسانی به 17 روستای دیگر نیز در دست اقدام است که برای تکمیل این طرح 53 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.
گازرسانی همزمان به 34 روستا با حدود 110 میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که توسط استاندار کرمانشاه در جریان این سفر یک روزه در شهرستان سنقر و کلیایی به بهره برداری رسید.

**17 دفتر زیارتی کار صدور ویزای زائران عتبات عالیات را برعهده دارند
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: امسال در 17 دفتر زیارتی دارای مجوز استان، ویزای زائران عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) صادر می شود، گفت: از این تعداد 13 دفتر در شهر کرمانشاه، 2 دفتر در شهرستان کنگاور، یک دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر نیز در روانسر قرار دارد که دفاتر شهرستانی معین شهرستان های همجوار خود هستند.
حامد دارابی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد اربعین کشور قرار بود از 20 شهریور روند صدور ویزا از چهار کنسولگری کرمانشاه، مشهد، اهواز و تهران آغاز شود که متاسفانه هنوز این اقدام صورت نگرفته است.
وی در ادامه افزود: هزینه صدور ویزا به ازای هر فرد 40 دلار به نرخ روز و مبلغ 359 هزار ریال است که باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.
دارابی گفت: 40 دلار بابت هزینه صدور ویزا و 359 هزار ریال نیز بایت حق بیمه (188 هزار ریال)، هزینه خدمات درمانی هلال احمر (62 هزار ریال) و حق الزحمه دفاتر زیارتی (109 هزار ریال) از افراد اخذ می شود.

** مرگ صدها قطعه ماهی در رودخانه گاماسیاب کرمانشاه تائید شد
مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه مرگ صدها قطعه ماهی در رودخانه گاماسیاب را تائید کرد و گفت: این اتفاق در هفته گذشته رخ داد که مهمترین دلیل آن نیز پائین آمدن سطح آب رودخانه بوده است.
جمال باقرآبادی، برداشت بی رویه آب از رودخانه و کاهش سطح آب را یکی از علل اصلی تلف شدن ماهی ها عنوان کرد و افزود: زمانی که سطح آب رودخانه به قدر مشخصی کاهش می یابد غلظت آن نیز افزایش یافته و همین مساله باعث ایجاد آلودگی و کاهش اکسیژن در آب می شود.
وی تصریح کرد: البته آلودگی های زیست محیطی و پساب هایی هم که گاهی اوقات وارد آب رودخانه می شود نیز در تلفات ماهیان بی تاثیر نیست.

** زیرساخت های لازم برای تردد 400 هزار زائر اربعین در مرز خسروی فراهم شده است
استاندار کرمانشاه گفت: زیرساخت های لازم برای تردد 400 هزار تن از زایران اربعین حسینی در مرز رسمی خسروی فراهم شده و در این خصوص اقدام های گسترده ای از سوی دستگاه های مرتبط در دست انجام است.
اسداله رازانی در نشستی با حضور معاون وزیر کشور و مقامات عراقی و اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی افزود: تردد 400 هزار زایر اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی طبق توافقانامه ای که بین 2 وزیر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق صورت گرفته، قطعی شده است.
وی اظهار کرد: طبق تصیم ستاد مرکزی اربعین حسینی امسال قرار است زایران استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل، زنجان ، کردستان و کرمانشاه از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات شوند.
رازانی همچنین از تردد زایران کشورهای خارجی از مرز رسمی خسروی به عراق در ایام اربعین حسینی خبر داد.

** برای خدمات رسانی به زایران امام حسین (ع) آمادگی کامل داریم
معاون وزیر کشور عراق نیز با اعلام آمادگی این کشور برای میزبانی از زائران اربعین گفت: حکومت عراق تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زایران امام حسین (ع) به کار بسته و از این رو از هیچ تلاشی در این خصوص فرو گذار نمی کنیم.
سپهبد ' محمد بدر' که در صدر هیاتی متشکل از مقامات عالی رتبه عراقی با حضور در مرز رسمی خسروی در نشستی با استاندار کرمانشاه و اعضای ستاد اربعین استان شرکت کرده بود، افزود: حکومت مرکزی عراق سیاست شجاعانه ای را برای مقابله با گروه تروریستی داعش در مناطق شرقی عراق انجام داده است.
وی گفت: طبق تفاهم نامه ای که بین 2 وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران عراق امضا شد طرف عراقی ملزم شد به لحاظ خدمات ، امنیت و حمایت از زایران و اسکان ، امکانات لازم را فراهم کند.
وی اضافه کرد: شخص حیدر العبادی نخست وزیرعراق دستور دادند تمام امکانات لازم در خدمت زایران قرار بگیرد و وزیر کشور به عنوان مسوول کمیته عالی امنیت عراق مسوول اجرایی و بنده نماینده ایشان و مجری طرح خدمات رسانی به زایران هستم.

**بازگشت اولین گروه زائران خانه خدا از استان های غربی به کرمانشاه
اولین گروه زائران بیت الله الحرام استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان که از کرمانشاه به خانه خدا مشرف شده بودند، سه شنبه شب (28 شهریور) به کشور بازگشتند.
امسال اعزام یک هزار و 300 زائر استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان به کرمانشاه و فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی واگذار شد و از بین زائران خانه خدا که از استان کرمانشاه اعزام شده بودند، تنها یکی از آن ها که آقایی حدود 77 ساله و از منطقه اورامانات استان کرمانشاه بود در حین طواف خانه کعبه بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و با موافقت خانواده اش در همان شهر مکه به خاک سپرده شد.

** برگزاری جشن شکوفه ها درکرمانشاه/30 هزارکلاس اولی سال تحصیلی را آغاز کردند
همزمان با نواخته شدن زنگ دانش و برگزاری جشن شکوفه ها، حدود 30 هزار دانش آموز کلاس اولی در سطح استان راهی مدارس شدند.
مراسم نمادین جشن شکوفه ها در دبستان نسیم شهر کرمانشاه واقع در شهرک الهیه با حضور دانش آموزان کلاس اولی و اولیای آن ها و همچنین جمعی از مسئولان برگزار شد.
در سال تحصیلی 97 - 96 بیش از 326 هزار و 540 دانش آموز کرمانشاهی در چهار هزار و 600 مدرسه حضور پیدا می کنند.

** زلزله 4.4 ریشتری در صحنه
زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 امواج درونی زمین (ریشتر)، روز پنجشنبه شهرستان صحنه در شرق کرمانشاه و مناطق اطراف آن از جمله بخش بیستون را لرزاند.
این زمین لرزه ساعت 9 و 29 دقیقه صبح در 11 کیلومتری شهر صحنه، 23 کیلومتری میان راهان و 24 کیلومتری سنقر اتفاق افتاده است که تنها باعث آسیب رساندن به 2 تن از شهروندان بر اثر شکستن شیشه مغازه شد.

** رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه
رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور یگان های نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج در بلوار طاقبستان کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم یگان های نمونه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی، بسیج و هوانیروز از مقابل کلام الله مجید و جایگاه رژه رفتند و آمادگی خود را برای دفاع از جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.
در این مراسم آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، اسداله رازانی استاندار کرمانشاه، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص)، امیر آریانفر فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور، سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان، سردار پاکپور فرمانده مرزبانی استان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

** امریکایی ها از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان خشمگین هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رییس جمهوری امریکا را انسانی نامتعادل دانست و گفت: امریکایی ها از قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان خشمگین هستند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، صحبت های اخیر رییس جمهوری امریکا را سخیف عنوان کرد و افزود: این شخص دیوانه در مجمع عمومی سازمان ملل که باید منشا صلح باشد، حرفهایی پر از خشم مطرح کرد.
وی اضافه کرد: صحبت های اخیر رییس جمهور امریکا ناشی از سبک مغزی و عصبانیت آن از قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله علما، داعش را ساخته دست آمریکا دانست و گفت: ذات امریکایی ها خبیث و ناپاک است از این رو ما باید آنها را بشناسیم و به دیگران هم بشناسانیم.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی

نظر شما