شناسهٔ خبر: 21522643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران -ایرنا-نماینده ایران در سازمان ملل: 134 عضو گروه 77 از برجام حمایت کردند، عراقچی: ایران ازحفظ تمامیت ارضی،حاکمیت و وحدت ملی عراق حمایت می کند،وزیر خارجه هلند: اهمیت ویژه ای برای حفظ برجام قائل هستیم، سوریه موضوع مذاکره لاوروف و دبیرکل سازمان ملل، مصر به عنوان رئیس گروه 77 برای سال 2018 انتخاب شد،سازمان ملل:فرار روهینگیایی ها بزرگترین مهاجرت گروهی در دهه های اخیر است، ابراز نگرانی شدید سازمان همکاری اسلامی درخصوص همه پرسی اقلیم کردستان عراق و عفو بین الملل: بمب های آمریکایی جان غیرنظامیان در یمن را می گیرد از مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
********
**قم ـ آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز همه مردم و مسئولان برای مقابله با دشمنان باید همواره آماده بوده و لحظه ای غفلت نکنند تا خدایی ناکرده با شبیخون دشمنان از خواب بیدار نشوند.

**تهران-منابع غیررسمی ادعا کردند: درحالی که حکم محرومیت چهار ماهه «مهدی طارمی» مهاجم پرسپولیس و محرومیت این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل شکایت باشگاه ترکیه ای از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده است، اما امکان اعتراض به این حکم برای سرخپوشان وجود دارد.

**مامونیه -سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: نظام اسلامی با شالوده تفکر ایثار و شهادت، امتداد دهنده تفکر حسینی است.



اخبار خارجی
*********

**نیویورک -معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت قاطع ایران از حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و وحدت ملی عراق در چارچوب قانون اساسی این کشور، بار دیگر مخالفت صریح دولت جمهوری اسلامی ایران با انجام همه پرسی در اقلیم کردستان را بیان کرد.

**نیویورک- نماینده دائم ایران در سازمان ملل از حمایت 134 عضو گروه 77 نسبت به برجام خبر داد و گفت: در بیانیه پایانی این گروه، نسبت به هرگونه تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هم مخالفت شده است.

**بلگراد- نمایندگان ایران و اسلوونی جمعه در شهر لوبلیانا یادداشت تفاهم همکاری‌ های آموزشی میان مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و دانشکده هنر و فلسفه دانشگاه لوبلیانا امضا کردند.

**نیویورک- سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران بر توجه اعضای جنبش غیرمتعهد به مسائل حقوق بشری و تنوع فرهنگی تاکید و از مواضع برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا در تحمیل فرهنگ خود به کشورهای دیگر انتقاد کرد.

**تهران- برخی ایالت های آمریکایی تایید کردند که هکرهای روسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 در تلاش برای تغییر آرا به نفع دونالد ترامپ به سیستم های رای گیری آنها حمله کردند اما هیچ رایی تغییر نکرد.

**تهران- یک مقام پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به شهادت های اخیر علیه فساد مالی بنیامین نتانیاهو، احتمال درخصوص دست داشتن وی در فساد مالی افزایش یافته است.

**تهران -سازمان عفو بین الملل جمعه در گزارشی اعلام کرد که بمب های ساخت آمریکا جان غیرنظامیان را در یمن می گیرند.

**تهران -سازمان همکاری اسلامی جمعه در بیانیه ای با ابراز نگرانی شدید از همه پرسی اقلیم کردستان عراق، خواستار لغو این همه پرسی شد.

**نیویورک-دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل 'اوچا' با بیان اینکه تاکنون بیش از 700 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از میانمار به بنگلادش گریخته اند، اعلام کرد که کوچ اخیر روهینگیایی ها بزرگترین مهاجرت گروهی در چندین دهه گذشته محسوب می شود.

**الجزیره-مصر روز جمعه در چهل و یکمین نشست سالانه وزیران کشورهای عضو گروه 77، به عنوان رئیس این گروه برای سال 2018 میلادی انتخاب شد.

**مادرید-شهر سن سباستین واقع در شمال اسپانیا از جمعه شب به مدت 9 روز میزبان شصت و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم خواهد بود.

**مسکو - سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه ای از جمله سوریه و کره شمالی مذاکره کرد.

**آنکارا- نشست شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور برگزار شد و این شورا در پایان جلسه خود با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: همه پرسی اقلیم کردستان عراق، علاوه بر آسیب به شمال عراق و منطقه، عواقب وحشتناک غیرقابل اجتنابی در پی خواهد داشت.

**تهران -نظامیان صهیونیست جمعه با یورش به تظاهرات مردم فلسطین علیه شهرک سازی ها در کرانه باختری، شماری را بازداشت و یا زخمی کردند.

**نیویورک- وزیر خارجه دانمارک در پایان دیدار دوجانبه با وزیرخارجه کشورمان در مقر سازمان ملل متحد گفت وگوهایش را با ظریف، خوب و سازنده توصیف کرد.

**تهران- عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان جمعه درخصوص همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: این همه پرسی تاثیرات منفی بر منطقه خواهد گذاشت.

**نیویورک -وزیر خارجه هلند با اشاره به گسترش روابط سیاسی- اقتصادی آمستردام و تهران در دوران پس از برجام تاکید کرد که حفظ توافق هسته ای با ایران برای کشورش دارای اهمیت ویژه ای است.

**بغداد- سیدعمار حکیم رییس جریان حکمت ملی جمعه بر ضرورت حفظ وحدت اراضی عراق تاکید کرد و گفت که اگر عراق متلاشی شود همه در داخل عراق بازنده خواهند بود.
شبک**1392**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما