شناسهٔ خبر: 21522027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

گسترش اعتراضات مردم آمریکا به نژادپرستی پلیس

ساکنان شهر سنت لوئیس در ایالت میسوری آمریکا بار دیگر در اعتراض به تبعیض نژادی نظام مند در این کشور تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

صدها تن از شهروندان سنت لوئیس که بیشترشان سفیدپوست بودند در بخش مرکزی شهر گردهم آمدند و با سردادن شعارهایی همچون "سکوت سفیدپوستان خشونت زاست" و  "تا برقراری عدالت از پا نمی نشینیم"، به سیاست های نژادپرستانه ی پلیس آمریکا اعتراض کردند. 

به گزارش پرس تی وی، دست کم یکصد پلیس ضد شورش، معترضان را محاصره کرده بودند. این گردهمایی اعتراض آمیز، تازه ترین نمونه از ده ها رویداد مشابه است که در اعتراض به تبرئه یک پلیس سفید پوست از اتهام قتل شهروندی سیاهپوست در سال 2011 برگزار می شود. پلیس ده ها معترض را بازداشت کرد و برای پراکنده کردن دیگر معترضان نیز به شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی متوسل شد. 

سردبیر نشریه وترنز تودی با اشاره به گسترش دامنه ی اعتراض ها به تبعیض نژادی نظام مند در آمریکا و آغاز دور تازه ی تظاهرات ضد خشونت و نژادپرستی پلیس های قاتل در ایالت میسوری گفت: رسانه های آمریکا از پوشش اخبار تبعیض نژادی و آزار و اذیت شهروندان سیاهپوست به دست پلیس های قاتل خودداری می کنند.

جیم دبلیو دین در گفتگو با پرس تی وی به سیاسی شدن موضوع اعتراض های مردمی به تبعیض نژادی نیز اشاره کرد و افزود: دموکرات ها با این دستاویز می توانند سیاهپوستان را هنگام برگزاری انتخابات، پای صندوق رای بکشانند و کرسی های از دست رفته خود را بازپس بگیرند. دموکرات ها همچنین همواره تلاش می کنند جامعه سیاهپوستان را قربانی نشان بدهند اما هنگامی که فردی بازنشسته، تنها برای مبلغ ناچیزی که مستمری دریافت کرده، شب هنگام در خیابان به قتل می رسد از پوشش دادن اخبار آن جلوگیری می کنند.

نظر شما