شناسهٔ خبر: 21522014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سعادت‌فر:

ماه محرم دوربرگردان سریعی از مسیر گناه و معصیت به سرای الهی است

گروه اجتماعی: امام جمعه جیرفت گفت: ماه محرم، هیأت‌های سینه‌زنی، اشک‌ریختن و نوکری کردن در آستان امام حسین (ع) دوربرگردان سریعی از مسیر گناه و معصیت به سرای الهی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام محرم حسینی خطاب به نمازگزاران گفت: محبت به امام حسین(ع) را تا آخرین لحظه عمر خویش برای خود به ارمغان نگه دارید تا زمانی‌که اشک و محبت به امام حسین(ع) شعله‌ور باشد، امید و حیات معنوی انسان زنده است.
وی افزود: ماه محرم، هیأت‌های سینه‌زنی، اشک‌ریختن و نوکری کردن در آستان امام حسین (ع) دوربرگردان سریعی از مسیر گناه و معصیت به سرای الهی است.
سعادت‌فر با تأکید بر جذب حداکثری اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان به سمت نماز جمعه بیان کرد: نباید به گونه‌ای دامنه دوستداران ولایت را تنگ کرد که محدوده آن حداقلی شود، بلکه باید در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی به گونه‌ای رفتار کنیم که محبوبیت و عرض ارادت عامه مردم به ولی فقیه زمان روز به روز بیش از گذشته در سطح جامعه بیشتر شود.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: باید از تریبون نماز جمعه منویات مقام معظم رهبری برای همگان تشریح و تبیین شود و امام جمعه سرباز ولی فقیه است که به جز رضایت ولی فقیه هیچ امر دیگری برای آن مهم نیست، امیدواریم در مسیر تبیین فرمایش‌های مقام معظم رهبری در این سنگر مقدس شرمنده خون شهدای عزیزمان نباشیم.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: مهمترین تأثیر دوران دفاع مقدس این بود که انسان‌ها راه صد ساله را یک‌شبه پیمودند و به سعادت واقعی دست پیدا کردند.
سعادت‌فر اظهارکرد: تنها ثمره دوران دفاع مقدس حفظ آب و خاک میهن عزیزمان نبود، بلکه به برکت مجاهدت‌های رزمندگان و هزاران شهید درخت انقلاب اسلامی ایران آبیاری شد و اکنون اگر چه فتنه‌ها سهمگین است، اما نمی‌تواند به ستون‌ها و پایه‌های انقلاب ضربه‌ای را وارد کند.
وی با بیان اینکه خداوند را بابت توفیق خدمت در شهر دارالولایه جیرفت بسیار سپاسگزارم، تأکید کرد: عشق و محبت مردم این منطقه به امام حسین(ع) و همچنین وجود سرداران شهید دوران دفاع مقدس بسیار زبانزد است و اینها از جمله عواملی بود که موجب انگیزه حضور بنده در این شهر شد.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان

نظر شما