شناسهٔ خبر: 21522009 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رمضانی‌پور:

روحانیان در مجالس عزاداری آسیب‌های اجتماعی را تبیین کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه رفسنجان گفت: آسیب‌های اجتماعی زیادی داریم که روحانیان در مجالس عزاداری در مورد آن تبیین کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه بر رعایت مقررات در برگزاری عزاداری‌های اباعبدالله‌الحسین(ع) تأکید کرد و گفت: هیچ مسجد، هیأت و حسینیه‌ای مجاز نیست که با صدای بلندگوها مردم را آزار دهد و مجالس نباید طولانی برگزار شود.
وی افزود: برای افرادی که بیمار هستند و توانایی نشستن ندارند در مجالس صندلی تهیه شود و صداهای داخل مساجد نیز ناراحت‌کننده نباشد و از طبل‌هایی که هیج ثوابی هم ندارد در فضای بسته استفاده نشود.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به برخورد با متکدیان به ویژه در فصل برداشت پسته تصریح کرد: هرکدام از این افرادی که متکدی هستند و درب منازل مراجعه می‌کنند به نوعی از احساسات نرم و مهر نجیبانه مردم سوءاستفاده می‌کنند در حالی‌که خودمان هزاران خانواده فقیر در شهرمان داریم که بهتر است کمک‌هایمان را به آنها بدهیم.
وی ادامه داد: از مدیران مدارس که توجه به خانواده‌های بی‌بضاعت دارند تقاضا داریم به خوبی این کار را انجام دهند و همه مساجد می‌توانند کانون حمایت از فقرا و مستمندان در جامعه باشند.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور با بیان اینکه موضوع دوچرخه‌سواری بانوان در شهر در روزهای سه‌شنبه به عنوان روز پاک با این وضعیت ناپاک می‌شود و نوعی بی‌حیایی و بی‌غیرتی است، بیان کرد: هیچ قانونی این اجازه را نمی‌دهد و یا در برخی پارک‌ها زنان و مردان با هم به ورزش می‌پردازند که این کار هم زشت است.
امام جمعه رفسنجان بر بیان مطالب روز جامعه از سوی وعاظ تأکید و اظهارکرد: آسیب‌های اجتماعی زیادی داریم که روحانیان در مجالس عزاداری در مورد آن تبیین کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسؤولان امر تعلیم و تربیت، والدین، اساتید و دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب توصیه کرد که امر تحصیل، تهذیب و تعلیم و تربیت را جدی بگیرند.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان

نظر شما