شناسهٔ خبر: 21521998 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیام تسلیت ضرغامی به مناسبت درگذشت آیت‌ الله حسین راستی کاشانی + عکس

عزت‌الله ضرغامی در پستی اینستاگرامی درگذشت آیت‌ الله حسین راستی کاشانی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

ضرغامیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس پیشین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام‌اش درگذشت آیت‌الله حسین راستی کاشانی را تسلیت گفت. 

آیت‌الله  راستی کاشانی از عالمان برجسته، فرهیخته و صاحب نامی بود که در دوران انقلاب اسلامی، اقدامات شایسته‌ای را انجام داد. آیت اله راستی در محضر استادان بزرگی به تعلیم و یادگیری پرداخت و شاگردان بسیاری را نیز پروش داد. این عالم فقید پس از تبعید امام خمینی ره به نجف، با وجود کلاس‌های آموزشی بسیاری که داشت، به اتفاق شاگردانش تعلیم را رها کرد و به محضر درس امام شتافت و به شاگردی ایشان پرداخت. آیت اله راستی مسئولیت‌های مهمی در زمان انقلاب داشت که می توان نمایندگی ایشان از طرف امام خمینی ره در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین  آنها برشمرد. 

درگذشت این عالم تاثیرگذار، افراد بسیاری را اندوهگین کرد. عزت‌الله ضرغامی نیز با انتشار پیام تسلیتی در اینستاگرام خود، غم  و اندوه خود را از این فقیه خط امامی ابراز کرد. "  

ضرغامی در اینستاگرام خود نوشت: " فقیه خط امامی!
فقیه مجاهد و فرزند حوزه ، آیت الله حسین راستی کاشانی دعوت حق را لبیک گفت. قدس الله نفسه الزکیه.
مراتب علمی و فقاهت او خیلی بالاست. اساتید برجسته و صاحب نامی را دیده و بسیاری از بزرگان حوزه نیز توفیق شاگردی او را داشته‌اند. آمیختگی این مقام والای علمی با مبارزات انقلابی و همراهی و مجاهدت در کنار امام از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب ، برجستگی و ارزش جایگاه او را مضاعف می‌کند.
بعد از تبعید امام خمینی به نجف او کلاس درس خود را تعطیل کرد و با شاگردان خود به محضر درس امام شتافت. این حرکت او در آن زمان خیلی ارزشمند بود.
ایشان مسئولیت‌های متعدد و مهمی در دوران انقلاب به عهده داشت ولی از نظر من نمایندگی او از طرف امام در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مهم و برجسته است.
مواضع مبنایی و انقلابی آیت‌اله راستی باعث شد تا برخی از سران این سازمان که امروز در اردوگاه اصلاح‌طلبان تعریف می‌شوند با او به مخالفت برخاسته و نهایتاً راهشان را از ایشان جدا کنند.
کلید واژه "اسلام فقاهتی" را مشخصا از ایشان آموخته‌ام و تا سال‌های سال در مرزبندی با مدلهای بدلی از آن استفاده می ‌ردم.
در سال‌های اخیر توفیق زیارت ایشان را از دست دادم و صرفاً سالی یک بار برای حساب و کتاب شرعی به محضرشان می‌رسیدم.
این اواخر هم به دلیل کسالت ایشان، همسر بزرگوارشان با اخلاق نیکو و حوصله فراوان تلفنی سوالات را می‌گرفتند و پاسخ دقیق ایشان را به ما منتقل می‌کردند.
عشق او به امام فراتر از تعاریف جاری بود. روحش شاد. "

 ضرغامی

 

انتهای پیام/

ضرغامی درگذشت آیت‌اله راستی کاشانی را تسلیت گفت 

نظر شما