شناسهٔ خبر: 21521749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

سازمان ملل:فرار روهینگیایی ها بزرگترین مهاجرت گروهی در دهه های اخیر است

دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل 'اوچا' با بیان اینکه تاکنون بیش از 700 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از میانمار به بنگلادش گریخته اند، اعلام کرد که کوچ اخیر روهینگیایی ها بزرگترین مهاجرت گروهی در چندین دهه گذشته محسوب می شود.

صاحب‌خبر -
'استفان دوجاریک' سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز جمعه به نقل از دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل 'اوچا' اعلام کرد که شمار روهینگیایی هایی که از ایالت راخین به بنگلادش گریخته اند تاکنون به 700 هزار نفر رسیده است.
به گزارش نامه نیوز برهمین اساس نزدیک به 400 هزار نفر از این آوارگان در فاصله کمتر از دو ماه گذشته و در اثر خشونت های بوداییان ساکن میانمار وادار به فرار و پناه آوردن به کشور بنگلادش شده اند.
وی به نقل از کمیساریای پناهندگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که این نهاد در پاسخ به درخواست دولت بنگلادش با شدت بخشیدن به عملیات کمک رسانی خود درحال توزیع پتو به پناهندگان است تا آن ها را از صدمات ناشی از بادها و باران های موسمی در این مناطق مصون نگه دارد.
'دوجاریک' یادآور شد که کارکنان این کمیساریا هم اکنون درحال سازمان دهی به اردوگاه تازه ای برای مهاجران تازه هستند و اضافه کرد که این اردوگاه در همسایگی اردوگاه دیگری که پناهندگان روهینگیایی در دهه های گذشته در آن اسکان داده شده اند برپا شده است.
وی همچنین گفت که برنامه جهانی غذای سازمان ملل تاکنون حدود 385 هزار نفر از این پناهندگان را زیر پوشش کمک رسانی های غذایی قرار داده و اضافه کرد که فلیپو گراندی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل نیز روز شنبه به منظور ارزیابی این بحران و دیدار با پناهندگان به بنگلادش خواهد رفت.
برهمین اساس سازمان بهداشت جهانی در مورد شرایط روهینگیایی ها در مناطق مرزی میان بنگلادش و میانمار ابراز نگرانی شدید کرده و گزارش داده است که بدلیل شرایط نا امن موجود در این مناطق دسترسی و کمک رسانی های دارویی و بهداشتی به این افراد بسیار سخت است.

نظر شما