شناسهٔ خبر: 21521318 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

فاتـح‌تریم گزینه20 میلیاردی استقلال

گزینه‌ها فراوان، همگی کت و شلوار پوشیده و اتو کشیده پشت در باشگاه استقلال. فقط کافی است پول برسد و کمی چانه زدن برای بالا و پایین کردن رقم قرارداد و تمام. پیش از آن که منصوریان استعفا کند گزینه‌های روی میز برای گرفتن جای او روی نیمکت هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد. از بازگشت به عصر قلعه‌نویی و مظلومی گرفته تا مطرح شدن نام مربیان بزرگی که هدایت تیم‌های بزرگی را به عهده داشته‌اند؛ مثل فاتح تریم که در میلان مربیگری کرده و یکی از شاگردانش آندره شوچنکو بوده است.

صاحب‌خبر -

یکی دو روزی می‌شود که نام این سرمربی ترکیه‌ای سر زبان‌ها افتاده و همه از این می‌گویند که او بزودی می‌آید و هدایت استقلال را به عهده می‌گیرد. سرمربی که قیمت پایه و درخواستی‌اش نزدیک به سه میلیون دلار است! در شرایطی که آبی‌ها از بی‌پولی می‌نالند و هنوز پرونده‌های زیادی در فیفا دارند چه دلیلی می‌تواند داشته باشد که نزدیک به 12 میلیارد تومان برای این سرمربی خرج شود؟ این تازه رقمی خوشبینانه است که سایت‌های ایرانی پیش‌بینی کرده‌اند. بر اساس ادعای یکی از سایت‌های ترکیه‌ای، تریم 20 میلیارد تومان برای سه سال می‌خواهد و حاضر نیست حتی پای میز مذاکره برای کاهش رقم قرارداد بنشیند.

نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که در شرایط فعلی نه باشگاه چنین پولی را دارد و نه تریم اینقدرها می‌ارزد. کی‌روش سرمربی تیم ملی با آن سابقه‌اش قراردادی به ارزش 5/1 میلیون دلار با فدراسیون فوتبال بست و حالا در شرایطی که دو بار تیم ملی را به جام جهانی برده است و همه مطمئن هستند در کارش موفق خواهد بود، 4/1 میلیون یورو می‌گیرد. با یک حساب و کتاب ساده مشخص می‌شود پولی که فاتح تریم از استقلالی‌ها درخواست کرده بیش از این است؛ یعنی بالاتر از قرارداد سالانه کی روش.باشگاه‌های ایران اغلب نشان داده‌اند در انتخاب مربی خارجی بیشتر روی احساسات تصمیم می‌گیرند تا منطق. خیلی وقت‌ها نام مربیان آنها را گول می‌زند و در نهایت به چیزی جز ضرر نمی‌رسند. نمونه‌اش حضور مانوئل ژوزه در پرسپولیس بود که حالا این باشگاه باید رقمی نزدیک به ده میلیارد بابت قرارداد و دیرکرد پرداخت آن، به او بدهد. تریم هم قابلیت ژوزه شدن را دارد و اگر به آبی‌ها به اختلاف بخورد، دقیقا می‌تواند مثل ژوزه رفتار کند. بی‌شک تریم مربی خوبی است ولی استقلالی‌ها باید هوشیارتر از هر زمان دیگری عمل کنند و شاید یک قرارداد اشتباه و یک تعهد اشتباه بتواند ضرر مالی بزرگی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد. مهم‌ترین نکته در این زمینه این است که فاتح تریم، اول از همه یک مدیر توانمند می‌خواهد . مدیری مقتدر، شجاع و آگاه که تسلیم فضای احساسی این روزها نشود و با یک انتخاب عاقلانه استقلال را به چاله‌های عمیق‌تر نیندازد.

نظر شما