شناسهٔ خبر: 21521284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

ضرورت توجه به ثبت جهانی آثار تاریخی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تأکید کرد: سازمان میراث فرهنگی ثبت جهانی آثار تاریخی ویژه همدان را پیگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی مالمیر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان در مجموعه دهکده تفریحی توریستی گنجنامه با حضور معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه غارعلیصدر، تپه هگمتانه، تپه نوشیجان و سایر آثار تاریخی همدان قابلیت ثبت جهانی را دارند، افزود: با ثبت جهانی این آثار فرصت خوبی برای جذب گردشگران خارجی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای انجام تبلیغات بین‌المللی نیاز به کمک سازمان میراث فرهنگی داریم، یادآور شد: ضعف مالی استان‌ها مانع از انجام تبلیغات بین‌المللی است.مالمیر عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی باید توجه ویژه‌ای به بازار صادرات خارج از کشور داشته باشیم چرا که در زمینه طراحی و خلاقیت توفیق خوبی حاصل شده اما در زمینه صادرات مشکل داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه 8 درصد از صادرات استان همدان به صادرات صنایع دستی اختصاص دارد، گفت: افراد در زمینه حضور در بازارهای خارجی توانمند نیستند بنابراین باید سازمان در این زمینه ورود داشته باشد.

نظر شما