شناسهٔ خبر: 21521258 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

نرخ بیکاری در همدان تک رقمی شد

استاندار همدان با بیان اینکه نرخ فعالیت‌های کسب و کار همدان به 11 رسید و 13 پله صعود داشت گفت: به همین دلیل نرخ بیکاری همدان به 8.5 درصدرسید و سمنان و مرکزی و همدان جزو سه استان با نرخ تک رقمی بیکاری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم, محمدناصر نیکبخت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه همدان استانی با محوریت گردشگری است خوشحالیم که معین استان همدان رئیس سازمان میراث فرهنگی است و امیدواریم استان در این حوزه به جایگاه شایسته‌ای برسد چراکه همدان 500 سال پایتخت تاریخی ایران بوده است.

نیکبخت با بیان اینکه راهکار توسعه استان و برطرف کردن مشکل اشتغال استان را باید در اقتصاد مقاومتی بیابیم گفت: مشکل اصلی ما مسائل اقتصادی و توسعه‌ای است و فراموش نمی‌کنیم که روحانی در انتخابات گفتند برای نجات اقتصاد و احیای اخلاق می‌آیم.

وی گفت :وقتی روحانی وارد عرصه شد اقتصاد به وضعیت بی‌سابقه‌ای رسیده بود و دلیل آن هدفمندی یارانه‌ها بود که هزینه انرژی‌ها را بالا برده بود و صنعت و تولید از آن آسیب دیده بود چرا که در هدفمندی یارانه‌ها قرار شده بود 30 درصد تسهیلات به واحدهای تولیدی داده شود که این اتفاق نیفتاد.

استاندار همدان گفت : وقتی در سال 92 وارد استان شدم بین 600 تا 700 واحد تولیدی تعطیل بود و تنها 18 واحد تولیدی از 1800 واحد بالای 50 درصد تولید داشت.

اما با پیگیری که انجام شد توانستیم آن واحدهای غیرفعال را به چرخه تولید برگردانیم.

نیکبخت با بیان اینکه هزارو 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان همدان انجام شده است گفت: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم به 800 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار تمایل به فعالیت در جای امن دارد و در همدان اگر همه دولت‌ها اینگونه با نداری و خالی بودن خزانه کار می‌کردند کشور پیشرفت زیادی داشت افزود: با اجرای طرح نظام سلامت کمک زیادی به مردم شد و باید کاری کنیم تا بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری خود پشیمان نشود.نیکبخت با اعلام اینکه 850 میلیارد تومان در سفر رییس جمهوری به همدان تخصیص یافت و بعدا این رقم به 1100 میلیارد رسید که تمام آن اختصاص یافت گفت: 2 هزار تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که با سفر روحانی 1000 تخت اضافه شد و برای راه آهن همدان 200 میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که این مبلغ افزایش یافت و به 350 میلیارد تومان رسید.

این مسئول گفت: اکنون راه آهن,
آزاد راه, فرودگاه بین المللی و فاصله کوتاه مدت با حدود 9 استان را داریم و تقاضا دارم تا تلاش کنید که همدان مقصد گردشگری کشور شود.

استاندار همدان، همدان را نخستین پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی کرد و گفت: این تغییر پذیر نیست و طبق این شرایط همدان باید مقصد گردشگری باشد.نیکبخت با اظهار گلایه از مسئولان قبلی میراث فرهنگی کشور گفت: چرا یک اثر ثبت جهانی در همدان نداریم، البته سلطانی‌فر به ما برای سال 2017 قول داده بود که این اتفاق نیفتاد در حالی‌که در همدان نوشیجان, غار علیصدر, هگمتانه و غیره وجود دارد.وی به وجود حدود 24 هزار شی تاریخی در استان همدان اشاره کرد و افزود: پیشرفت موزه همدان زیر 10 درصد است البته یک سوم از اعتبارات را استان تامین و دو سوم بعدی را انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی تامین کند چرا که این اشیا بسیار مهم است و بلاتکلیفی آن خطرناک است.

استاندار همدان با بیان اینکه تصفیه پس‌آب فاضلاب همدان به نیروگاه منتقل شده است گفت: نیروگاهی که با ظرفیت 30 درصد کار می‌کرد به ظرفیت 100 درصد رسیده و در هیچ جایی چنین اقدامی انجام نگرفته است.

نیکبخت با بیان اینکه 400هزار میلیارد تومان از دولت های قبل پروژه کلنگ زده شده بر روی دست این دولت مانده بود گفت: دولت تصمیم گرفت آن پروژه‌ها را واگذار کند و در همدان حدود 370 مورد پروژه واگذار شد.

وی گفت: نرخ فعالیت‌های کسب و کار همدان به 11 رسید و 13 پله صعود داشت و به همین دلیل نرخ بیکاری ما به 8.5 رسید و سمنان و مرکزی و همدان جز سه استان با نرخ تک رقمی بیکاری بودند.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال 94 تعداد 1700 کارگاه جدید در همدان و در 95 تعداد 1600 کارگاه جدید ایجاد شد اظهار داشت : به همین دلیل می‌گوییم ماهانه در سال 95 حدود 900 تا هزار شغل ایجاد شده است.

این مسئول گفت: 4هزار کارگاه مبل و منبت در ملایر و 4 هزار کارگاه نیز در تویسرکان وجود دارد که حدود 20 هزار اشتغال را ایجاد کرده‌اند، لذا مقرر شد برای تویسرکان نشان جغرافیایی دریافت شود و امیدواریم برای تبلیغات گسترده این دو شهر مبل و منبت همدان اقدام شود.

نظر شما