شناسهٔ خبر: 21521254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سوغات پرسپولیس از تساوی مقابل سپاهان

نگرانی در عقب، امیدواری درجلو

دنیای اقتصاد: پرسپولیس – سپاهان از همان جنس ماراتن‌های سخت و طاقت‌فرسا بود که انتظار می‌رفت؛ پر از حساسیت، جدل، مبارزه و کشمکش. انگیزه‌های یک دوئل شخصی میان دو مربی همزبان هم به آن اضافه شد تا مسابقه‌ای که از آن به دربی ایران تعبیر می‌شود باز هم به سبک و سیاق همیشه پر از بالا و پایین و جذابیت باشد. پرسپولیس که نمی‌خواست پس از باخت به پیکان سرافکنده به ملاقات الهلال برود این بار با انگیزه بیشتری پا به میدان اصفهان گذاشت، اتفاقا دو بار هم از رقیب خود جلو افتاد اما در روز درخشش مهاجمانش یعنی طارمی و علیپور به اشتباهات نیمه عقب زمین قافیه را باخت تا سپاهان هر دوگل را جبران کند و تنها سوغات قهرمان از نصف جهان فقط یک تک امتیاز باشد. تک‌امتیازی که برای آنها صدر را باز پس نگرفت اما باعث شد تا حداقل با سر افراشته سراغ الهلال بروند.

صاحب‌خبر -

 

نگرانی در عقب زمین

دردناک‌تر از نتیجه برای قرمزها اما چند اتفاق دیگر بود. افت دروازه‌بان مطمئن سال گذشته درهفته‌های اخیر در این بازی هم مشهود بود. بیرانوند در بازی رفت پرسپولیس و الاهلی از سوما گل بد خورد و از آن تاریخ تاکنون شش گل دیگر هم خورده است که رد پای اشتباهاتش در همه آنها دیده می‌شود. چه در بازی‌های ملی مقابل سوریه و چه در پرسپولیس. او روی هر دوگل این بازی هم نقش داشت. گل اول روی اشتباه محاسباتی‌اش در محل فرود توپ سانتر شده و خروج نامطمئن رخ داد. گل دوم هم توپ از لای دست و پایش رد شد و شاه بیت اشتباهاتش را رقم زد. او حالا و در غیبت سیدجلال عقب زمین پرسپولیس را آسیب‌پذیرتر از همیشه کرده است خصوصا که شجاع خلیل‌زاده هم دریبل‌هایی می‌خورد که کمتر از مدافعانی در این سطح دیده شده است. نمونه‌اش آنچه مقابل ساسان انصاری در نیمه دوم همین بازی رخ داد و انصاری را با بیرانوند تنها گذاشت.

به این مجموعه محرومیت انصاری و کمال کامیابی‌نیا را در بازی الهلال اضافه کنید تا متوجه اوج بحران شوید. هرچند که برانکو با گفتن این جمله که بالاخره اشتباه در فوتبال طبیعی است از این اتفاقات می‌گذرد اما قطعا خود او هم این بحران را درک کرده است. او درکنفرانس بعد از بازی می‌گوید: «روی هر دو گل سپاهان، اشتباه داشتیم و همین‌طور است دیگر. فوتبال پاسخ اشتباهات است. در آستانه بازی با الهلال نشان دادیم که تیم با کیفیتی هستیم. در بازی اول باید یک نتیجه قابل قبول مقابل الهلال بگیریم. اگر در فوتبال اشتباه نباشد نتیجه همیشه صفر-صفر می‌ماند. در مجموع بسیار خوب بازی کردیم و بازی را تحت کنترل داشتیم، دو گل زدیم و موقعیت‌های دیگری نیز به‌وجود آوردیم. مقابل سپاهان که در 10 سال اخیر بهترین تیم ایران بوده، مربی خوبی دارد و در کنار ما از بیشترین ملی‌پوش بهره می‌برد، عملکرد خوبی داشتیم.

ما انتظار داشتیم که بازی سختی را پیش‌رو داشته باشیم، اما حیف شد پیروز نشدیم.» برانکو چندان نگران لیگ نیست چون راه بازگشت را پیش‌رو می‌بیند و تیمش را مدعی اصلی قهرمانی می‌داند. در واقع فرصت آسیا است که تمام تمرکز این تیم را گرفته و حواس سرمربی هم معطوف به آن است: «ما به سیاه‌جامگان امتیاز دادیم و در خانه به پیکان باختیم اما بازی امروز نشان داد که کاندیدای اصلی قهرمانی ما هستیم. الان هفته هفتم است و ۲۳ هفته دیگر مانده و امتیازات زیادی هم در پیش است. ما سخت‌ترین شرایط بازی نسبت به رقبا را داریم چراکه در آسیا بازی می‌کنیم اما افتخار می‌کنیم که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستیم. حتی با وجود اینکه ترافیک زیادی در بازی‌ها داریم اما خوشحالیم.»

 

امید به خط آتش

برانکو که در بازی‌های اخیر به‌خصوص بازی‌های رفت و برگشت برابر تیم فوتبال الاهلی، با تعویض‌های بسیار خوبش عامل برتری تیم فوتبال پرسپولیس شد، در بازی برابر سپاهان مغلوب عملکرد کرانچار و تعویض‌های خوب او شد. کرانچار در نیمه دوم رضا میرزایی و جلال علی‌محمدی را وارد زمین کرد. در صحنه گل دوم سپاهان رضا میرزایی سانتر کرد و علی محمدی با یک ضربه سر ضرب جالب گل دوم تیم خود را زد تا برانکویی که با تعویض‌های رویایی‌اش برابر تیم فوتبال الاهلی تحسین همگان را برانگیخته بود، کرانچار را به‌خاطر تعویض‌هایش تحسین کند. اما شاید بتوان از خط آتش قرمزها به‌عنوان مهم‌ترین دلخوشی برانکو نام برد. درحالی‌که تمام نگاه‌ها به زوج منشا و طارمی بود و همه از اختلاف آنها می‌گفتند این علیپور است که می‌درخشد و تداوم این درخشش در روز سه‌شنبه می‌تواند پیام‌آور شادی و موفقیت برای این تیم باشد.

نظر شما