شناسهٔ خبر: 21521183 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یادداشت

حافظه تاریخی فوتبال، زیاد هم ضعیف نیست

علیرضا منصوریان تنها به دلیل اشتباه‌های خود زمین خورد. به این دلیل که درخشش فوق‌العاده جوانان در فصل قبل را ندید. او به دلیل محرومیت استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، به توفیقی اجباری دست پیدا کرد تا جوانان بدرخشند و تیم او را تا نایب‌قهرمانی بالا بیاورند؛ اما او اشتباهاتی را که قصد داشت زمستان سال قبل مرتکب شود، تابستان امسال مرتکب شد و تیم خود را با دست خود فلج کرد. او به دلیل اشتباه‌های خود زمینگیر شد چون بیش از آن‌که تمرکزش را به داخل میدان معطوف کند، نگاهش را به دوربین‌ها و سکوها خیره می‌کرد.

صاحب‌خبر -

او متاسفانه خیلی زود تاریخ مصرف خود را تمام کرد؛ اما نکته دردناک قصه این است که بعضی‌ها به دنبال آن هستند تا از این آب گل‌آلود، ماهی خاویار برای خود صید کنند. آنها برای خود بازارگرمی ‌کردند در حالی که حافظه فوتبال ایران آنقدر ضعیف نشده که حقایق بزرگش را فراموش کند. این که در دو سالی که آقایان در استقلال بودند، این تیم چه وضعیتی داشت و با آن همه ستاره، پنجم و ششم شد و حتی سهمیه آسیا هم نگرفت ... این‌که آقایان با تیمی پر از ستاره حتی یک سهمیه هم برای تبریز نگرفتند و در فینال حذفی به تیمی که هفت بازیکن اصلی و سرمربی‌اش را نداشت، باختند و به محض آن‌که دانستند تیم حق جذب بازیکن ندارد، با سروصدا تیم را ترک کردند و تنها گذاشتند ... این‌که آقایان با تیمی که هر سال سهمیه آسیا می‌گرفت، در زمین خود به تیم ته‌جدولی لیگ یک باختند و از جام حذفی حذف شدند.

نتایج آنها فوق‌العاده بدتر از منصوریان بود؛ اما آنقدر قدرت دارند که با وجود این نتایج، کسی آنها را بازخواست نکند و به آنها اولتیماتوم ندهد. این درست که حافظه تاریخی فوتبال کمی ضعیف است؛ اما نه آنقدر که حقیقت پنج سال اخیر را هم فراموش کند.

رضا پورعالی

ورزش

نظر شما