شناسهٔ خبر: 21520947 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

فرهاد نظری‌افشار از خداحافظی‌اش از تیم ملی والیبال می‌گوید:

بدجوری دلم گرفته!

کاپیتان فرهاد نظری‌افشار می‌خواست مثل موریلو اندرس کاپیتان تیم ملی برزیل بازی کند. زحمات زیادی را هم متحمل شد، از بازی در زمین‌های خاکی اسلامشهر تا عضویت در تیم ملی والیبال. او این راه را با تلاش و پایمردی طی کرد. هفت سال برای تیم ملی توپ زد و در نقش دریافت کننده قدرتی مهارت بسزایی در مهار توپ‌ها با پنجه و ساعد داشت و مورد توجه همه مربیان خارجی قرار گرفت. فرهاد حالا بعد از سال‌ها در صحنه‌های بین‌المللی از تیم ملی والیبال خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -

وداع با تیم ملی چه حسی دارد؟

فکر نمی‌کردم دل کندن از تیم ملی تا این اندازه سخت باشد. وقتی که در آغوش تک‌تک بچه‌ها قرار گرفتم و اشک در چشمانشان حلقه زده بود غمی گنگ در سینه‌ من جای گرفت.

پشیمان نشده‌اید؟

خب جبر زمانه است. کنار نمی‌رفتم شاید مانند خیلی‌ها مرا کنار می‌گذاشتند. ما چند جوان خیلی خوب داریم که باید نوبت به آنها برسد. من هم باید به خانه و خانواده‌ام بپردازم.

اشاره به بازیکنان جوان کردید. منظورتان کدام بازیکن است؟

سلیم چپرلی، صابر جواهری، مرتضی شریفی و امیرحسین اسفندیار. شریفی هر چند قد بلندی ندارد اما پر از جوهره بازیکنی است و بسیار با شعور بازی می‌کند.

خیلی‌ها معتقدند که موقع خداحافظی باید حداقل یک ست بازی می‌کردید، نظر شما چیست؟

بله من هم دلم می‌خواست بازی کنم اما مربی دنبال نتیجه است و همه چیز بستگی به نظر کادر فنی تیم ملی والیبال ایران دارد.

شما با چند مربی خارجی کار کرده‌اید، کدام یک بهتر بودند؟

گاییچ، لوزانو، ولاسکو و ایگور هر کدام روی پشت‌بام ساختمان بلند والیبال ایران ایستادند و به کل والیبال ایران نگاه کردند. دیدگاه گائیچ با ولاسکو تفاوت داشت اما ایگور کولاکوویچ از نظر نوع شخصیت و احترامی که به طور متقابل با بازیکنان دارد متفاوت‌ترین مربی است.

بهترین بازیکنان جام قهرمانان کدام بازیکنان بودند؟

پست‌ها با هم فرق می‌کنند. اما سعید معروف و امیر غفور عالی بودند و باید کاپ می‌گرفتند. در بین بازیکنان خارجی هم اریک شوجی لیبروی آمریکا بی‌نظیر بود.

از معروف و موسوی در بازی‌های ژاپن زیاد شنیدیم.

با این که چند بازیکن دیگر همدوره من در تیم ملی هستند اما من معتقدم برخی بازیکنان استثنا هستند. مثلا معروف در پست خودش و موسوی نیز در پست خودش جزو استثناها هستند و شاید کسی براحتی نتواند جایگزین آنها شود. در ضمن در پست‌هایی چون دریافت کننده و پشت‌خط‌زن کار سنگین و آسیب‌دیدگی‌ها بیشتر است اما پاسوری مثل معروف می‌تواند تا سن بالا هم بازی کند. او و موسوی قطعا توانایی بازی کردن در المپیک 2020 را هم دارند. می‌بینید که امیر حسینی به عنوان یک پاسور تا چه سنی در لیگ والیبال مشغول فعالیت است و عملکرد خوبی هم دارد.

برنامه بعدی‌تان بدون تیم ملی؟

من فعلا قصد ندارم از والیبال خداحافظی کنم چون معتقدم توانایی زیادی در وجود من است که می‌توانم از آن استفاده کنم. امسال هم با پیکان قرارداد بستم و با پیراهن این تیم در لیگ برتر بازی می‌کنم. مطمئن باشید انگیزه من هم به نسبت سال‌های قبل بیشتر است و با آمادگی کامل در اختیار تیمم هستم.

نظر شما