شناسهٔ خبر: 21520902 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رکوردشکنی منچستر این بار در درآمدزایی

بیش از دو دهه است که بسیاری از کارشناسان بر این مساله تاکید دارند که فوتبال در کنار تمام جذابیت‌هایش می‌تواند به عنوان یک صنعت سودآور به حساب آید. حالا گزارش‌های مالی منتشر شده سالانه از باشگاه‌های بزرگ دنیا نشان می‌دهد مدیران تیم‌های مطرح باشگاهی تا چه اندازه در تحقق این موضوع موفق بوده‌اند. یکی از آنها باشگاه منچستر یونایتد است که بتازگی گزارش مالی سالانه خود را منتشر کرد و نشان داد همچنان در مسیر درآمدزایی بیشتر حرکت می‌کند. آمار و ارقام منتشر شده در این گزارش نشان می‌دهد که مدیران شیاطین سرخ توانسته‌اند در این زمینه رکورد جالبی از خود بر جای بگذارند.

صاحب‌خبر -

براساس این گزارش، گردش مالی این باشگاه در یک سال گذشته به رقم حیرت‌آور 581 میلیون پوند رسیده است و سود عملیاتی آنها نیز حدود 81 میلیون پوند است. موفقیت منچستر در این زمینه زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که این دو رقم در گزارش مالی سال گذشته به ترتیب 515 و 68 میلیون پوند اعلام شده بود. از زمانی که خانواده گلیزرها در سال 2005 مالیکت این باشگاه مطرح انگلیسی را در دست گرفتند، خالص بدهی‌های آن نیز کاهش داشته است؛ به طوری که از 261 به 213 میلیون پوند رسیده است. در این مدت صورتحساب دستمزدها در این باشگاه انگلیسی نیز رشد چشمگیری داشته، به طوری که در این سال‌ها از 31میلیون پوند به 263 میلیون پوند رسیده که این میزان هزینه در تاریخ لیگ برتر انگلیس بی‌سابقه است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که درآمد یونایتدها در سال 2018 بین 575 تا 585 میلیون پوند خواهد بود. اد وودوارد، معاون مدیرعامل ضمن تمجید این وضعیت، پیش‌بینی کرد که این باشگاه از لحاظ فوتبالی در سال جاری نیز با مربیگری مورینیو موفق‌تر خواهد بود.

وی در این زمینه گفت: از سرمایه‌گذاری روی تیم کنونی بسیار رضایت داریم و اعتماد داریم که مورینیو به تیم تعادل بیشتری بخشیده و آن را آماده چالش‌های جدیدتری کرده است.

از سوی دیگر، درآمدهای اقتصادی و اسپانسری این باشگاه نیز طی یک سال گذشته بالا بوده، اما درآمدهای ناشی از ارسال محتوا و موبایل کاهش داشته و به 7/1 میلیون پوند رسیده است. بر همین اساس مدیران من یونایتد با علم نسبت به این مساله، اجازه داده تا تعدادی از قراردادهایشان در این زمینه به پایان رسیده و آن‌طور که خودشان اعلام کرده‌اند در آینده نزدیک اپلیکیشنی در اختیار طرفداران قرار می‌گیرد که علاوه بر کارایی بیشتر، درآمدزایی بهتری نیز نصیب باشگاه می‌کند. درآمد حاصل از امور رسانه‌های آنها نیز به حدود 194میلیون پوند رسیده که افزایش حدود 50 میلیون پوندی آن به دلیل قوانین حقوقی جدید در لیگ برتر و همچنین قهرمانی آنها در مسابقات لیگ اروپا
است.

از این آمار و ارقام حدود 22 میلیون پوند در اختیار سهامداران باشگاه قرار گرفته که بخش زیادی از آن به شش عضو خانواده گلیرزها رسیده است. وودوارد همچنین گفت که امیدوار است شرکت‌های بزرگی همچون آمازون و فیس‌بوک با کمک بیشتر در زمینه حقوق رسانه‌ای، کمک بیشتری به درآمدزایی باشگاه کنند.

وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که حدود 20 درصد از ثبت اشتراک به کانال تلویزیونی باشگاه نیز از داخل آمریکا صورت می‌گیرد و هشتگ مربوط به منچستر نیز در میان موضوعات ورزشی، بیشترین توئیت را به خود اختصاص داده است.

نظر شما