شناسهٔ خبر: 21520511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز خبر

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران: در ایران انقلاب کرده‌ایم اما در سوریه از این انقلاب دفاع می‌کنیم
ایسنا| حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: ما در ایران انقلاب کرده‌ایم اما در سوریه از این انقلاب دفاع می‌کنیم. خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: اظهارات فریب‌کارانه و دروغ‌های آشکار نشانه مطالبی است که مقام معظم رهبری این مشعل فروزان عصر ما فرمودند و تأکید کردند که هم نشانه عصبانیت بود، هم درماندگی و هم سبک‌مغزی رئیس‌جمهوری آمریکا. او تصریح کرد: داعش کاره‌ای نیست. داعش فرزند ناخوانده آمریکا است و با پول عربستان کار می‌کند. این همه هزینه کرده و تشکیلات درست کردند و وعده‌ها دادند که تا چند روز دیگر بشار اسد رفتنی است اما هم عراق باقی ماند، هم سوریه باقی ماند و مردم در کنار ارتش قرار گرفتند و هم لبنان تعیین‌کننده است. حزب‌الله لبنان از معجزات انقلاب ماست که قدرتمند و ماندگار است و فانی‌کننده اسراییل خواهد بود.

دادستان کل کشور: پرونده احمدی‌نژاد  به دادسرا ارجاع شد
مهر|  دادستان کل کشور با اشاره به گزارش‌های واصله درخصوص پرونده محمود احمدی‌نژاد، گفت: پرونده وی به دادسرا ارجاع و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ضمن بیان این‌که بخشی از مدارک و مستندات بانکی و شرکت نفت بابک زنجانی متهم اول نفتی موجود است، گفت: میزان کل اموال و دارایی متهم که با آن کارکرده و سودآوری داشته است مشخص نیست اما آنچه اهمیت دارد این‌که دارایی وی باید برگردانده شود که متاسفانه تاکنون همکاری لازم را نداشته است. وی به آخرین وضع پرونده محمود خاوری رئیس اسبق بانک ملی ایران که چند‌ سال گذشته با حیف‌ومیل بیت‌المال به کشور کانادا گریخته است نیز اشاره داشت و افزود: دادگاه ازنظر قانونی برای متهمانی که احضاریه صادرشده ولی فرد در دادگاه حضور پیدا نمی‌کند به‌صورت غیابی حکم صادر می‌کند و متهم نیز می‌تواند از حق قانونی خود استفاده و نسبت به‌حکم صادره اعتراض و واخواهی کند و آن اعتراض نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سردار سلیمانی: کمتر از سه ماه دیگر جشن پیروزی پایان عمر داعش را اعلام می‌کنیم
ایرنا| فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان داعش و حکومت داعشی در این کره خاکی خواهد بود و جشن پیروزی را در ایران اسلامی و در همه منطقه اعلام می‌کنیم. سردار قاسم سلیمانی روز پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت مرتضی حسین‌پور از شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای شهر شلمان شهرستان لنگرود بیان کرد: جوانان مدافع حرم، داوطلبانه در میدان نبرد با دشمنان اسلام حضور می‌یابند و حتی عده‌ای، همسران خود را واسطه قرار می‌دهند تا بعنوان مدافع حرم، در این میادین حضور داشته باشند. سردار سلیمانی افزود: وقتی منطق طرف مقابل این است که شیعه واجب‌القتل است، امکانی برای دیپلماسی وجود ندارد زیرا اینها حتی برای حملات انتحاری در مساجد برنامه‌ریزی می‌کنند و در این صورت، تنها راه مقابله، جهاد است.

نظر شما