شناسهٔ خبر: 21520398 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین ایران

صاحب‌خبر -

اطلاعیه برای سپرده‌گذاران افضل توس  
ایسنا|  در جریان واگذاری تعهدات و مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی افضل توس به بانک آینده، سپرده‌گذاران تا سقف سه‌میلیون تومان این موسسه از امروز همزمان با اول مهرماه تعیین تکلیف خواهند شد. در روزهای اخیر موسسه ملل نیز اعلام کرد که از ۱۲ مهرماه رسیدگی به وضع سپرده‌گذاران تعاونی آرمان (وحدت) را نیز به‌طور مرحله‌ای و از سپرده‌هایی تا سقف سه‌میلیون تومان در دستور کار قرار می‌دهد. بانک تجارت نیز هنوز درباره تعیین وضع سپرده‌گذاران تعاونی البرز ایرانیان اعلامی نداشته است، اما اخیرا بانک مرکزی اعلام کرد که مدیریت دارایی و بدهی‌های تعاونی اعتبار «البرز ایرانیان» با حدود ۲۰۰ نفر کارمند و ۳۰ شعبه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده است.

خام‌فروشی در ایران قبیح نیست
ایسنا| فرشاد مومنی با اشاره به این‌که خام‌فروشی اشتغال‌زدا در نظام تصمیم‌گیری ما قباحت خود را از دست داده، گفت: اکنون می‌بینیم که تصمیم‌گیران ما به دنبال تنوع‌بخشی در خام‌فروشی هستند. او همچنین با انتقاد از سر و صداهای بسیاری که برای دریافت فاینانس از سوی مسئولان ما مطرح می‌شود گفت دریافت فاینانس به نفع عده‌ای منفعت‌جو و به ضرر منابع ملی است. فرشاد مومنی اظهار کرد: یکی از بزرگترین خلاهای معرفتی در ایران در حیطه مباحث مربوط به نفت برمی‌گردد با این‌که همه سرنوشت تعاملات ایرانیان در ۱۰۰‌سال اخیر و به صورت فزاینده با نفت گره خورده، ولی همچنان یک سایه‌ای روی اطلاعات مربوط به الگوی تعامل اقتصاد سیاسی و توسعه ایران با نفت سنگینی می‌کند.

لغو ممنوعیت واردات خودروهای ۸‌میلیارد تومانی
تسنیم|  براساس پیش‌نویس دستورالعمل واردات خودرو، امکان واردات توسط غیرنمایندگی‌ها به‌طور کامل حذف خواهد شد و افزایش حقوق ورودی برای همه خودروهای بالاتر از ۳۰‌هزار دلار اعمال می‌شود. گفته می‌شود که این پیش نویس در انتظار امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری است. براساس بند یک «دستورالعمل مدیریت واردات خودروهای سواری» انجام ثبت سفارش خودروهای سواری توسط نمایندگی‌های رسمی، حداکثر تا سقف سه‌هزار دستگاه مشروط براینکه ارزش آن از سقف 100‌میلیون دلار بالاتر نرود مجاز خواهد بود. در بند 2 متن پیش‌نویس آمده، واردات خودروی کامل (CBU) مازاد بر میزان تعیین شده منوط به تولید خودرو یا قطعات از همان نشان تجاری اعم از سرمایه‌گذاری مستقیم یا سرمایه‌گذاری مشترک تا سقف 50درصد از ارزش تولید سالانه داخلی با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

ظرفیت جذب ۳۵۰۰‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ایران
شهروند| ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ایران با موقعیت ژئوپلتیک در خاورمیانه و به واسطه وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف و البته جمعیت ۸۰ میلیونی جوان و تحصیلکرده، طی دو دهه آینده ظرفیت جذب بیش از ۳۵۰۰‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را داراست.

نظر شما