شناسهٔ خبر: 21520042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در نشست خبری در نیویورک؛

لاوروف: سوریه را به سرزمینی متحد تبدیل می‌کنیم

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

وزیر امور خارجه روسیه شایسته است که به حضور تروریسم پایان دهیم و سوریه را به سرزمینی متحد تبدیل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به نقل از تلویزیون المیادین؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در نیویورک گفت شایسته است که به حضور تروریسم پایان دهیم و سوریه را به سرزمینی متحد تبدیل کنیم.

لاوروف در پاسخ به این پرسش که آیا می توانید به نگرانی ها درباره تجزیه سوریه پایان دهید؟ افزود ممکن نیست اجازه دهیم این کشور تجزیه شود، اگرچه برخی طرف ها برای تحقق منافعی در مسیر تجزیه سوریه فعالیت می کنند اما این اتفاق می تواند تبعات وخیمی برای خاورمیانه (غرب آسیا) به دنبال داشته باشد، این اتفاق بحرانی را به دنبال دارد که مهار آن دشوار است.

وی همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید شما بارها گفتید مواضعی اتخاذ کرده اید تا پس از شکست داعش در سوریه، همه گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان خارجی از این کشور خارج شوند، آیا در این زمینه با ایران هم مذاکراتی کرده اید، آیا با وجود تلاش شما شاهد حضور دائمی ترکیه در شمال سوریه و همچنین حضور ایران در این کشور خواهیم بود؟ گفته می شود این موضوع بخشی از نقشه راه لاوروف است، آیا در این زمینه می توانید صحبت کنید گفت چنین چیزی را هرگز نشنیده ام و الان از شما می شنوم، من تا الان چیزی از نقشه راه لاوروف نشنیده ام.

وی در ادامه افزود مناطق کاهش تنش در این کشور مهلت شش ماهه دارند اما در همین مدت هم برای حصول توافق نظام مرکزی و گروه‌های مخالف، در این مناطق تلاش خواهیم کرد تا شاهد گفتگوی ملی و ایجاد فرصت برای پیگیری روند سیاسی حل بحران در ژنو باشیم. مذاکرات آستانه هم توانسته است نظام و گروه های مخالف را گرد هم آورد، اگرچه مذاکرات گروه‌های معاند دشوار است اما ممکن است شاهد گفتگوهای مستقیم درباره سوریه هم باشیم.

نظر شما