شناسهٔ خبر: 21519096 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پايان عصر منصوريان

انتخاب سرمربي، دغدغه جديد استقلال

صاحب‌خبر -

اين اتفاق باعث شده که دغدغه اصلي استقلال، انتخاب سرمربي جديد باشد. با توجه به نتايج اين فصل تنها سرمربي اي مي تواند اين تيم را از اين وضعيت نجات دهد که داري کارنامه پربار باشد و بتواند اين تيم پرهوادار را به جايگاه اصلي خود برگرداند.

مبلغ قرارداد، سد بزرگ جذب «فاتح تريم»

بر اساس اعلام رضا افتخاري، مديرعامل استقلال، «فاتح تريم» سرمربي نام آشنا و بزرگ ترکيه اي براي نشستن رو نيمکت اين تيم است. اگر استقلال موفق به استخدام اين مربي شود، بايد منتظر انقلاب او در اين تيم و آغاز عصر جديدي در استقلال باشيم.

اما دستمزد تريم، بزرگ ترين مانع براي جذب اين مربي است. سرمربي پيشين تيم ملي ترکيه 5/3 ميليون دلار در اين تيم حقوق مي گرفته و بعيد به نظر مي رسد راضي به دريافت مبلغي کمتر از اين شود. با وضعيتي که استقلال دارد بدون شک استخدام اين مربي ترکيه اي مستلزم کمک وزارت ورزش است و در غير اين صورت استقلال بايد قيد مربيان بزرگي چون فاتح تريم را بزند؛ آن هم با توجه به حساسيتي که تريم براي دريافت کامل مبلغ قراردادهايش دارد.

اين مربي که اوايل مردادماه از تيم ملي ترکيه جدا شده، به مسئولان فدراسيون فوتبال اين کشور اخطار داده که دستمزد يک سال باقي مانده از قراردادش را به وي بپردازند. با توجه به اين وضعيت استقلالي ها کارسختي را براي آوردن تريم به ايران دارند.

به غير از فاتح تريم، صحبت از گزينه هايي چون اسکوچيچ، داليچ، کريستوف دام و فيرات هم شده اما فاصله فني زياد اين اسامي با فاتح تريم، ابهام بزرگي را در خصوص موفقيت استقلال با اين افراد ايجاد مي کند.

مصطفوي، سرمربي موقت استقلال در رشت؟

استقلال بايد سه‌شنبه اين هفته يعني 3 روز ديگر در رشت به مصاف سپيدرود رشت برود.

اين در حالي است که هنوز سرمربي جديد اين تيم معرفي نشده و قطعا يکي از اعضاي کادر فني قبلي بايد هدايت اين تيم را به صورت موقت بر عهده بگيرد. اما مشکل استقلال اينجاست که علي چيني و محمد خرمگاه هم مثل منصوريان استعفا داده‌اند و از بهتاش فريبا مدير فني اين تيم هم فعلا خبري نيست. ميک مک‌درموت هم به دليل اخراج شدن در بازي با ذوب‌آهن نمي‌تواند روي نيمکت بنشيند و به اين ترتيب تنها کسي که از کادر قبلي مربيگري استقلال باقي مانده صالح مصطفوي آناليزور اين تيم است که گفته مي‌شود او در رشت به عنوان سرمربي استقلال هدايت اين تيم را بر عهده خواهد داشت. مصطفوي البته در مقطعي با عليرضا منصوريان دچار مشکل شده بود اما خيلي زود به اين تيم برگشت.

نظر شما