شناسهٔ خبر: 21518899 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انفجار مرگبار مسافرخانه آفتاب در قم

انفجار ‌ گاز در مهمانپذير آفتاب، نزديكي حرم حضرت معصومه‌(س) در قم پنج‌كشته و 15 زخمي بر جاي گذاشت.

صاحب‌خبر -
انفجار ‌ گاز در مهمانپذير آفتاب، نزديكي حرم حضرت معصومه‌(س) در قم پنج‌كشته و 15 زخمي بر جاي گذاشت.
 
ساعت 12:24 روز پنج‌شنبه سي‌ام شهريورماه مهمانپذير آفتاب در كنار حرم حضرت معصومه‌(س) در نزديكي صحن جوادالائمه منفجر شد. لحظاتي بعد از اعلام اين خبر تيم‌هايي از آتش‌نشانان و امدادرسانان در محل حادثه حاضر شدند. در حالي كه بررسي‌ها حكايت از اين داشت تعداد زيادي از مسافران زير آوار گرفتار شده‌اند، امداد‌رسانان در همان دقايق نخست موفق شدند پيكر زخمي دو پسر 10 و 16 ساله را زنده از زير آوار خارج كنند.  
بنا بر گفته شاهدان علت انفجار بي‌احتياطي يكي از زائران در استفاده از گاز و نشت آن در محيط بوده است. امداد‌رسانان در ادامه آوار‌برداري جسد چهار‌زن و يك‌مرد را از زير آوار كشف كردند و همچنين 15 زن و مرد ديگر را در حالي كه به شدت زخمي شده بودند از زير آوار نجات دادند و به بيمارستان منتقل كردند.  امدادرساني آتش‌نشانان و امدادگران درنهايت پس از شش‌ساعت تلاش پايان يافت.
  
واحد اقامتي مجوز فعاليت دارد
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري قم، سهل‌انگاري مسافر را علت انفجار در اين حادثه اعلام كرد و گفت: اين واحد داراي مجوز فعاليت بوده است.  علي رضايي اظهار كرد: اين خانه مسافر با درجه كيفي دو داراي مجوز از اداره كل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري قم است و بر اساس گزارش‌هاي آتش‌نشاني تمام استانداردهاي لازم در اين واحد اقامتي رعايت شده و سهل‌انگاري يكي از مسافران باعث وقوع اين حادثه دلخراش شده است.
   
مسئول و صاحب مسافرخانه بازداشت شد
دادستان عمومي و انقلاب قم از تشكيل پرونده قضايي براي بررسي حادثه انفجار در قم خبر داد و گفت: مسئول و صاحب مسافرخانه جهت تحقيقات و بررسي پرونده بازداشت شده است.  مهدي كاهه ‌ افزود: موضوع و علت حادثه در دست بررسي و تحقيق است و بر اساس گزارشات اوليه، علت حادثه انفجار كپسول گاز بوده است.  وي تأكيد كرد: اين حادثه به هيچ وجه موضوع امنيتي و خرابكاري نبوده و صرفاً به علت سهل‌انگاري شخصي و نشت گاز بوده است.

نظر شما