شناسهٔ خبر: 21518729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت:

نظام آموزشی نه حلال مشکلات و نه حاضر به پذیرش تغییر است

R41346/P1486/S6,51/CT11

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت با بیان اینکه نظام آموزشی ما نه حلال مشکلات و نه حاضر به پذیرش تغییر است، گفت: تا چه موقع باید تحمل کرد که برنامه‌ریزان غربی برای ما برنامه بریزند و ما عمل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کشوری امشب در موسسه فرهنگی شهید بهشتی اصفهان با اشاره به آفات مراسم عزاداری اظهار داشت: معابر سطح شهر پر از تبلیغات مراسم‌های مختلف عزاداری است اما اصلاً مشخص نیست محتوای این جلسات چیست و این یک آفت به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر در این ایام 100 هیئت فعالیت می‌کنند و 100 موضوع مطرح می‌شود پس باید این هیئت‌ها به مراکز فکری تبدیل شوند، چرا که انسان‌ها در طول زندگی بیش از آب و غذا به فکر نیاز دارند.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت با بیان اینکه این دنیا پر از دوراهی است که با انتخاب متین می‌توانیم مسیر زندگی را مشخص کنیم، گفت: برای تصمیم پخته، علم، دانش و فکر می‌خواهیم، باید تلاش کنیم مساجد و هیئات ما به مراکز ایده پردازی برای زندگی تبدیل شوند و اینگونه بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه بیان کرد: طرفین طلاق، اکثراً تحصیلات بالا دارند ولی نمی‌توانند زندگی خود را مدیریت کنند. طلاق یعنی فرد آنقدر ضعیف است که نمی‌تواند با دیگران تعامل کند.

کشوری ادامه داد: نظام آموزشی بر پایه این تفکر است که نمره بالا در درس ریاضی و فیزیک سبب رشد انسان می‌شود، در حالی که براساس معیارهای دینی یکی از شاخص‌های رشد یافتگی مدارا است و مدارا نیمی از عقل است، بهبود روابط انسانی نیاز اصلی در آموزش است و علوم پایه نیازی فرعی است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای پیشرفته است که انسان‌ها در آن جامعه بتوانند با یکدیگر تعامل کنند، تصریح کرد: شاخص پیشرفت و توسعه ما باید با معیارهای غربی متفاوت باشد، بنا بر منابع دانشگاهی شاخص پیشرفت را مثلاً می‌توان میزان تولید ناخالص ملی دانست اما آیا میزان تولید ناخالص ملی شاخص خوبی است؟

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت افزود: آیا با افزایش تولید ناخالص ملی، فاصله فقیر و غنی هم کاهش می‌یابد؟ اگر پیشرفته ترین فناوری‌ها را داشتیم، و در عین حال نرخ طلاق بالا بود، آیا ما پیشرفته‌ایم؟

وی با بیان اینکه نظام آموزشی به خانم‌ها و آقایان مهارت‌های زندگی را نمی‌آموزد، اظهار داشت: این سئوال مطرح است که آیا نظام آموزشی معیار ازدواج صحیح را به فرزندان ما می‌آموزد و یا او را برای تربیت و برخورد صحیح با فرزند دختر یا پسرش در آینده آماده می‌کند؟ 

کشوری با بیان اینکه نظام آموزشی ما نه حلال مشکلات و نه حاضر به پذیرش تغییر است، گفت: نظام آموزشی ما 1600 ساعت از وقت هر دانش آموز را می‌گیرد، تا چه موقع باید تحمل کرد که برنامه‌ریزان غربی برای ما برنامه بریزند و ما عمل کنیم، رهبر معظم انقلاب، آتش به اختیار را مطرح می‌کنند که در این مورد است.

وی اضافه کرد: موضوعاتی مانند مسئله ربا، تغذیه سالم (محصولات تراریخته) و روابط بین الملل باید با این مبارزه رفع شود، موضوع محرم نحوه مبارزه جبهه حق با باطل است و پایان محرم باید آغاز بعثت مردم برای مبارزه در جبهه حق باشد.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت با تأکید بر اینکه از ظرفیت ماه محرم باید استفاده کرد، افزود: امام خمینی (ره) از این ظرفیت استفاده کردند و طاغوت زمان را شکست دادند. واقعه عاشورا ظرفیتی دارد که ظهور حضرت ولی عصر (عج) بر پایه آن بنا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما