شناسهٔ خبر: 21518369 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام پناهیان:

کسب معرفت از امام حسین(ع) به انسان حیات طیبه عطا می‌کند

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام پناهیان گفت: امام حسین(ع) کشتی نجات است شما با کسب معرفت از ایشان می‌توانید به حیات طیبه دست پیدا کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه پنجشنبه در اولین جلسه سخنرانی امام حسین(ع) که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: اهمیت برخی مفاهیم ارزشمند دین اسلام نظیر حیات و زندگی کمتر ذکر شده است.

وی با اشاره به آیه 32 سوره مائده مبنی بر اینکه «هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده» عنوان کرد: همین یک آیه افتخار بزرگی برای ما مسلمانان در عرصه بین‌الملل است چراکه هیچ کس نمی‌تواند شبیه این آیه درباره حقوق انسان‌ها سخنی داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخی تصور می‌کنند که ما درباره حیات انسانی صحبت نمی‌کنیم برای آن ارزش قائل نیستیم یا صرفا در آخرت سیر می‌کنیم، در حالی که دین ما بیش از هر اندیشه محتمل برای حیات انسان ارزش قائل است.

حجت‌الاسلام پناهیان خطاب به کسانی که درباره قصاص قتل نفس اعتراض دارند، گفت: این افراد شعورشان نمی‌رسد که وقتی یک نفر کسی را بدون گناه بکشد گویا همه مردم دنیا را کشته است.

وی با اشاره کشتار مسلمانان میانمار به پشتیبانی و حمایت استکبار جهانی، اظهار داشت: غربی‌ها و مجامع بین‌المللی آنها هیچ ارزشی برای حیات بشر قائل نیستند تنها ژست آن را به خود می‌گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره موثرترین مفهوم در حیات بشر، گفت: اگر ارزش حیات خود را می‌دانستید با همه مصائب آن خدا را شکر می‌کردید، خداوند در قرآن کریم وعده داده است که هر کس انسان خوبی باشد به او حیات طیبه عطا می‌کند.

وی افزود: این فرهنگ منحط و امانیستی غرب است که انسان را حداقل از حیات راضی می‌کند که به آن حیات طیبه دست پیدا نکند.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات است شما با کسب معرفت از ایشان می‌توانید به این حیات طیبه دست پیدا کنید.

 

 

نظر شما