شناسهٔ خبر: 21518236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بحث صلاحیت عضو زرتشتی شورای شهر و خاطره یک چهره اصلاح طلب

در روزی که بحث بر سر عضویت یک چهره زرتشتی در شورای شهر یزد داغ شد علی شکوری راد دبیرکل حزب اصلاح طلب اتحاد ملت در صفحه توئیتر خود به نقل خاطره ای از دوران مجلس ششم پرداخت. وی نوشت: شوراى نگهبان عضویت اقلیت هاى دینى در هیات هاى مدیره نظام پزشکى را ردکرد اما مجلس ششم بر آن اصرارکرد و مجمع تشخیص مصلحت نظر مجلس را تأییدکرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /یادداشت شکوری راد در حالی منتشر شد که دبیر هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان یزد از تایید صلاحیت مجدد عضو زرتشتی شورای شهر یزد در کمیته حقوقی این هیات خبر داد.

علی افخمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف فعالیت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یز کمیته سه نفره حقوقی هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان یزد  تشکیل جلسه داد و ضمن تایید صلاحیت مجدد آقای نیکنام اعلام کرد که روند کاندیداتوری، تایید صلاحیت و انتخاب ایشان قانونی بوده و با توجه به تایید هیات اجرایی و نظارت مشکل قانونی نداشته است.

وی با بیان اینکه اصل ورود دیوان عدالت اداری به موضوع توقف فعالیت یک عضو شورای شهر مورد مناقشه است، افزود: هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان یزد بعد از تشکیل جلسه طی نامه ای نظر کمیته حقوقی و نتیجه بررسی خود را به دیوان عدالت اداری اعلام خواهد کرد.

نظر شما