شناسهٔ خبر: 21517996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان

71405

نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان با حضور سفیر ایران در ایروان، وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و روسا و مدیران حدود 50 شرکت ایرانی در محل نمایشگاه های بین المللی ایروان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سید کاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان، با اعلام اینکه کشورمان بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علیرغم تمام فشارها و تحریم های کشورهای غربی توانسته است در زمینه های مختلف صنعتی، علمی، تجاری و ... به موفقیت های چشمگیری دست یابد و مسیر پیشرفت و توسعه را به سرعت طی کند افزود: امروز شاهد حضور حدود 50 شرکت ایرانی در نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمسنتان هستیم که در زمینه های مختلف محصولات و تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند.
سفیر کشورمان ابراز امیدواری کرد که تجار و تولیدکنندگان دو کشور با همکاری و مشارکت با یکدیگر بتوانند با احداث کارخانجات مشترک محصولات و کالاهای تولیدی مشترک را تولید و به کشورهای دیگر صادر کنند به گونه ای که مردم از عواید و منافع این همکاری ها به نحو مطلوبی استفاده کنند.
سجادی با اشاره به اینکه که قابلیت های ایران برای دنیا ثابت شده است، افزود: طی دو سال گذشته پنجره جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده و خوشحالیم که با همکاری مسئولین ایران و ارمنستان این همکاری ها هر روز توسعه یافته است.
 وی با بیان اینکه زمینه ها و فرصت های همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی، صنعتی و ... فراهم است افزود: لازم است تولید کنندگان ایرانی و ارمنی از این فرصت به بهترین نحو استفاده نمایند.
 سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان هم برگزاری این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانسته و خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور، مقام ها و مسئولین ایرانی و ارمنی رضایت کاملی از حجم مبادلات ندارند چرا که ظرفیت ها و پتانسیل زیادی در روابط اقتصادی بین ایران و ارمنستان وجود دارد که هنوز مغفول مانده است.

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این نمایشگاه رویداد مهمی در روابط اقتصادی دو کشور باشد گفت: امیدواریم  با برگزاری نمایشگاه ارمنستان در ایران در سال 2016 و نمایشگاه کنونی این رویداد اقتصادی به صورت یک سنت تجاری هر ساله در هر دو کشور برگزار شود.
وی همچنین با تمجید از روابط  سیاسی بین دو کشور خواستار افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی همپای روابط سیاسی شدند.
هوانس عزیزیان معاون وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نیز با اعلام اینکه طی هفت ماه گذشته شاهد افزایش 40 درصدی صادرات ارمنستان به ایران و افزایش 13 درصدی صادرات ایران به ارمنستان بوده ایم تصریح کرد که با برگزاری نمایشگاههایی از این دست امکان آشنایی مردم، تجار و تولید کنندگان ارمنی با همتاهای ایرانی فراهم و در نتیجه حجم مبادلات تجاری بین دو کشور توسعه زیادی خواهد یافت.
نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان تا روز دوشنبه برای بازدید عموم در مرکز نمایشگاههای بین المللی شهر ایروان دایر است.
انتهای پیام

نظر شما