شناسهٔ خبر: 21517903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دولت ترامپ، فرمان منع مسافرتی جدیدی صادر می‌کند/کشورهای جدید به ۶ کشور هدف اضافه می‌شوند

منابع خبری می‌گویند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال نهایی کردن دستور اجرایی جدید خود برای منع سفر اتباع چند کشور مسلمان به خاک آمریکا است.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

منابع خبری می‌گویند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال نهایی کردن دستور اجرایی جدید خود برای منع سفر اتباع چند کشور مسلمان به خاک آمریکا است. 

منابع آگاه به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند در دستور اجرایی جدید، تعداد کشورهایی که اتباع آنها از ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند، نسبت به 6 کشور هدف در متن اولیه افزایش یافته اما متن فرمان برای هر کشور متناسب با آن کشور تنظیم شده است.

طرح وزارت امنیت داخلی آمریکا جایگزین فرمان منع سفر قبلی ترامپ خواهد شد که اتباع ایران، یمن، سوریه، سومالی، سودان و لیبی را برای یک دوره ۹۰ روزه از وورد به خاک آمریکا منع می‌کرد. این فرمان به علاوه از ورود اکثر مهاجران به این کشور برای یک دوره ۱۲۰ روزه جلوگیری می‌کند. 

فرمان قبلی ترامپ که ار ماه ژوئن اجرایی شد، در حال حاضر منتظر رأی دیوان عالی آمریکا درباره انطباق یا عدم انطباق آن با قانون اساسی این کشور است. بازه زمانی ۹۰ روزه این فرمان روز یکشنبه به پایان می‌رسد، ضمن اینکه ممنوعیت‌های مربوط به ورود پناهندگان هم ۲۴ اکتبر منقضی می‌شود.

 روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته هنوز مشخص نیست اتباع کدام کشورها در فرمان اجرایی جدید ترامپ هدف گرفته خواهند شد، ضمن اینکه ترامپ ممکن است این طرح وزارت امنیت داخلی را رد کرده و یا آنها آن را اصلاح کند.

نظر شما