شناسهٔ خبر: 21517902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی ظریف با وزرای خارجه سوریه، مالزی و افغانستان در نیویورک

وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزرای خارجه سوریه، مالزی و افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و ولید المعلم وزرای امور خارجه ایران و سوریه امروز (جمعه) در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در مبارزه علیه تروریسم و دیگر مسائل مورد علاقه تبادل نظر شد.

به گزارش فارس، ظریف همچنین در حاشیه این نشست با همتای مالزیایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابعاد مختلف روابط دوجانبه، همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان همکاری اسلامی، مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام به خصوص اوضاع وخیم مردم یمن، میانمار، بحران سوریه و لزوم اتحاد جهان اسلام و حل و فصل اختلافات در فضایی صمیمانه و برادرانه از محورهای گفت‌وگوهای وزرای امور خارجه ایران و مالزی بود.

*تأکید وزیر خارجه افغانستان بر گسترش همه‌جانبه روابط با ایران

بر اساس این گزارش، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان نیز در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه افغانستان در این دیدار  ضمن تاکید بر اهمیت همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران برای این کشور، بر گسترش همه جانبه روابط با کشورمان تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های کمیته‌های آب و مهاجرین در نیمه دوم اکتبر گفت: افغانستان آماده همکاری در این زمینه‌ها است. 

اوضاع امنیتی در منطقه و افغانستان به ویژه مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

انتهای پیام/

نظر شما