شناسهٔ خبر: 21517833 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

زلزله مکزیک جان ۲۷۳ نفر را گرفت/ جست‌وجو برای بازماندگان زلزله مکزیک سرعت یافته است زلزله مکزیک جان ۲۷۳ نفر را گرفت/ جست‌وجو برای بازماندگان زلزله مکزیک سرعت یافته است

صاحب‌خبر -
منبع: ایسنا
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که بارش شدید باران عملیات نجات زلزله‌زدگان را در مکزیک با چالشی تازه مواجه کرده، انریکه پنیا، رئیس جمهوری این کشور گفته است که نجات و رسیدگی به مجروحان زلزله اخیر در اولویت قرار دارد.

به گزارش انتخاب، بی‌بی‌سی نوشت: دفتر ریاست جمهوری و رئیس خدمات اضطراری تعداد تلفات ناشی از زلزله ۷.۱ ریشتری اخیر را ۲۷۳ نفر اعلام کردند.

ده‌ها ساختمان در اثر این زلزله فرو ریخته و میلیون‌ها نفر بدون برق مانده‎اند. امدادگران معتقدند که هنوز افرادی زنده زیر آوارِ دست‌کم ۱۰ ساختمان گیر کرده‌اند.

با ادامه عملیات جست‌وجو برای روز سوم، بخش بزرگی از فعالیت امدادگران بر مدرسه "انریکه ربسامن" در پایتخت متمرکز شده است.

بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای ارتش و نیروی دریایی با ۲۰۰ مأمور پلیس و تعداد زیادی داوطلب طی شب گذشته عملیات جست‌وجو را در مدرسه ادامه دادند.

آنها گاهی اوقات از مردم که در اطراف جمع شده بودند می‌خواستند که سکوت کنند تا بتوانند صدای مفقود شدگان را از زیر آوار بشنوند.

به گفته مقامات ۱۱ دانش‌آموز نجات یافتند، اما ۱۹ دانش‌آموز و شش بزرگسال جان خود را از دست داده‎اند. یکی از مسئولان نیروی دریایی گفت که امدادگران معتقدند دست‌کم یک بزرگسال دیگر - احتمالا از کارمندان مدرسه - زیر آوار زنده مانده است.


منبع: ایسنا

نظر شما