شناسهٔ خبر: 21517814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اعلام برنامه‌های شبکه قرآن در ایام محرم

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره برنامه‌های این شبکه در ایام محرم اظهار کرد: بالغ بر ۳۲ عنوان برنامه تدارک دیده شده که بیشتر آنها برای ۱۳ روز نخست محرم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، محمدحسین محمدزاده با حضور در برنامه زنده «رصد» در شبکه قرآن درباره برنامه‌های این شبکه در ایام محرم، توضیح داد: شبکه قرآن بر اساس مأموریت‌هایی که دارد سعی کرده است در محرم برنامه‌های مختلفی برای پخش در نظر بگیرد. در این راستا بالغ بر ۳۲ عنوان برنامه تدارک دیده شده که بیشتر آنها برای  ۱۳ روز نخست محرم است.

او به برنامه «اشراق» در شبکه قرآن و معارف سیما اشاره کرد و افزود: برنامه تحلیلی اشراق با حضور حشمت الله قنبری با محوریت عقلانیت و خردورزی در نهضت عاشورا هر شب ساعت ۲۲.۳۰ دقیقه بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما همچنین با بیان اینکه پنج نوبت سخنرانی مذهبی برای پخش تدارک دیده شده است، خاطر نشان کرد: هر روز سخنرانی آیت الله مجتبی تهرانی ساعت ۵.۳۰ صبح، حجت الاسلام عالی ساعت ۷.۳۰ صبح، حجت الاسلام نظری منفرد ساعت ۱۳، آیت الله جاودان ساعت ۱۷.۳۰ و حجت الاسلام صدیقی ساعت ۱۹.۳۰ بر روی آنتن می‌رود.

او با بیان اینکه برنامه «پرسمان» به پرسش‌های مخاطبان به احکام عزاداری، نذورات و سبک زندگی حسینی می‌پردازد، گفت: این برنامه با حضور کارشناسان حجت الاسلام محمدی و وحیدپور، هر شب ساعت ۲۰ پخش می‌شود. همچنین برنامه «یاد خدا» پنجشنبه و جمعه‌ها با حضور حجت‌الاسلام عظیمی به بیان قاعده محرومیت در قرآن کریم می‌پردازد.

محمدزاده بیان کرد: آیت‌الله محمدشجاعی درباره شخصیت و جایگاه حضرت سیدالشهدا (ع) هر شب در برنامه‌ «چراغ هدایت» به مدت ۱۰ دقیقه که ساعت۲۲.۲۰ از شبکه قرآن پخش می‌شود، سخن می‌گوید. همچنین مستند «بعد از آن روز» نیز که به گفت‌وگو با افرادی که در مجالس عزادار اباعبدالله(ع) دچار تحول شده‌اند، اختصاص دارد.

مدیر شبکه قرآن به پخش مداحی‌های محمود کریمی، منصور ارضی، محمدرضا طاهری، احمد واعظی، مهدی سماواتی و مرحوم کوثری اشاره کرد و افزود: نوآوری‌هایی نیز در این زمینه شده و جوانانی همچون امیرعباسی و ابوذر بیوکافی معرفی می‌شوند. همچنین مداحی‌های میثم مطیعی، علی انسانی و سعید حدادیان پخش خواهد شد.

محمدزاده افزود: مسابقه «فردوس» نیز در ایام محرم با طرح سوالات قرآنی عاشورایی و تاریخی پخش می‌شود. همچنین برنامه تولیدی به نام «محرم‌نامه» نیز ساعت ۹.۵۰ صبح بر روی آنتن می‌رود. در این برنامه بخشی از سکانس‌های فیلم‌های مذهبی مرتبط با واقعه عاشورا پخش خواهد شد و برنامه «نوگلان حسینی» نیز که برای گروه نوجوان ساخته شده، ساعت ۶.۳۰ صبح پخش می‌شود. باکس نوجوان نیز ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه طراحی شده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه برنامه «روزی بهتر» با محوریت خانواده در ایام محرم از شبکه قرآن پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه به موضوعات سبک زندگی حسینی و تربیت می‌پردازد. برنامه «طلیعه» نیز ساعت ۱۰:۴۵ صبح به مناسبت محرم، هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر بر روی شبکه قرآن می‌رود.

محمدزاده اظهار کرد:‌ بسته‌هایی هم با موضوع محرم شامل قطعات کوتاه و دارای ریتم که در ۴ بخش در قالب تلاوت‌های کوتاه قطعات برگزیده از سخنان بزرگان و ... تهیه‌ شده است که این برنامه از ساعت ۷ صبح با عنوان «حسینیه»، ساعت ۱۰:۱۵ با عنوان «مصباح»، ساعت ۱۴.۳۰ با عنوان «کشتی نجات» و ساعت ۲۱ با عنوان «نینوا» بر روی آنتن می‌رود. برنامه «زیارت وارث» از دیگر برنامه‌های ویژه ماه محرم است. همچنین برنامه «گزارش هشت» به پوشش عزاداری جوانان و نوجوانان در استان‌ها می‌پردازد که ساعت ۱۴.۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه قرآن و معارف پخش می‌شود.

محمدزاده افزود: برنامه‌های زیادی برای این ایام تدارک دیده شده است که جزییات سایر برنامه‌ها را مخاطبان می‌توانند از سایت شبکه قرآن یا کانال‌های مجازی مشاهده کنند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در پایان گفت: امسال سبک زندگی حسینی به عنوان شعار ایام محرم در شبکه‌های سیما انتخاب شده است و شبکه‌های مختلف سیما نیز با محوریت این شعار، برنامه‌های مختلفی دارند که در شورای معارف سیما مطرح شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما