شناسهٔ خبر: 21517634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لوبلاگ: به نیات ایران اعتماد کنید و همه راهها را نبندید

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، لوبلاگ در مطلبی خطاب به آمریکا نوشت: به نیات ایران اعتماد کنید و همه راهها را نبندید. 
این پایگاه اینترنتی در مطلبی به قلم پیتر جنکینز نوشت: تصمیم برای قبولاندن توافق هسته ای به کنگره و مردم آمریکا به عنوان عاملی برای بسته شدن همه راههای دستیابی ایران به توان هسته ای، اکنون دوباره گریبان ما را گرفته است. 
به نوشته این پایگاه ، بعد از سال 2007 وقتی مشخص شد ایران در پی دستیابی به سلاح هسته ای نیست اعتماد به ایران بیشتر شد. پیشنهاد ایران در سال 2005 و واکنش آنها به تحریم های مرتبط با فعالیت های هسته ای نشان داد که سران ایران برای رسیدن به توافق آمادگی دارند. آنها برای محدودیت های موقت، شفاف سازی و اعتماد سازی آمادگی داشتند نه اینکه با رد کردن حق مسلم شان خود را تحقیر کنند. آنها دوست نداشتند تحریم شوند اما در عین حال هم نمی خواستند تسلیم فشارهای دیپلماتیک شوند. به عبارت دیگر مسئولان ایران برجام را توافقی برای اعتمادسازی می دیدند، توافقی که آنها هم خواسته هایشان را مطرح کردند و از جانب قدرتهای برتر به آنها تحمیل نشده است. بهترین کاری که دولت ترامپ می تواند انجام دهد تعامل دیپلماتیک با ایران است. در این صورت آنها متوجه می شوند ایران برای شفاف سازی و اعتماد سازی بیش از پیش، آماده تر خواهد بود. برای اتخاذ هر اقدام دیپلماتیک آمریکا باید به پایبندی اش به توافق ادامه دهد. عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای و ترغیب کنگره برای اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران فقط و فقط نتیجه منفی به دنبال خواهد داشت.

نظر شما