شناسهٔ خبر: 21517603 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزارت امنیت آمریکا اعلام کرد:

طرح جدید محدودیت مهاجرتی ترامپ ارائه می‌شود

وزارت امنیت آمریکا از جایگزینی طرح محدودیت های مهاجرتی ترامپ به این کشور با طرحی جدید خبر داد که احتمالا محدودیت های بیشتری را در بر خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه وال استریت ژورنال آمریکا از برنامه وزارت امنیت آمریکا برای جایگزین کردن محدودیت های مهاجرتی جدید طراحی شده از سوی این وزارتخانه به جای محدودیت های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور که پیشتر علیه ایران و پنج کشور اسلامی دیگر اعمال کرده بود خبر داد.

بر اساس این گزارش، طرح ترامپ که در ابتدا برای ۹۰ روز اجرایی شد و پس از آن نیز به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید شد، حال قرار است با طرح فعلی جایگزین شود.

وزارت امنیت میهنی آمریکا توضیحی در خصوص جزئیات این برنامه جدید نداده اما اعلام کرده که کشورهای بیشتری به لیست قبلی اضافه خواهند شد اما بررسی ها قرار است به صورت کشور به کشور صورت پذیرد و تاریخ مشخصی برای برچیده شدن آن نیز وجود ندارد.

همچنین گفته می شود این لیست باز بوده و دولت آمریکا می تواند در هر لحظه از زمان بر تعداد کشورهای آن افزوده و یا کشوری را از آن خارج کند.

گفتنی است طرح محدودیت های مهاجرتی ترامپ که پیشتر با به قدرت رسیدن وی به مرحله اجرا در آمده بود، کشورهای ایران، سومالی، لیبی، سوریه، سودان و یمن را در بر می گرفت.

نظر شما