شناسهٔ خبر: 21517529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان: ایران اسلامی در اوج اقتدار است

کرمان – ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز کشور ما در زمینه تسلیحات، همه چیز را در اختیار دارد و دشمنان بشریت، مستکبران عالم و آمریکای پلید و دیگران باید بدانند این کشور در اوج اقتدار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، افزود: در دوران دفاع مقدس، نیروهای مسلح ما با رهبری امام راحل و همراهی مردم آنچنان موجبات شکست صدام را فراهم کردند که التماس می کرد که با هم صلح کنیم و آتش بس اعلام شود.
وی به مناسبت های 31 شهریورماه به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس، ماه محرم، و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ناجوانمردانه به کشور ما حمله شد و دشمن احساس کرد ما ضعیف هستیم و صدام به قدری اطمینان داشت که بقیه مصاحبه خود را موکول به مصاحبه تهران کرد.
وی خاطرنشان کرد: در آن زمان تازه انقلاب کرده بودیم و نیروهای نظامی ما انسجام لازم را نداشتند اما امام راحل در روزهای اول فرمودند آنچنان سیلی به صدام بزنیم که نتواند از جای خود برخیزد و همین گونه نیز شد.
آیت الله جعفری گفت: در دوران دفاع مقدس هیچ کشوری به ما سلاح نمی فروخت اما ایمان مردم، رهبری امام و فداکاری مردم ایران اسلامی، مشکلات جنگ را حل کرد و سرانجام ایران در این جنگ به پیروزی رسید.
امام جمعه کرمان همچنین به آغاز سال تحصیلی نیز اشاره و بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش همه تلاش خود رابه کار گرفته اند که نونهالان این سرزمین به بهترین نحو مورد آموزش و پرورش قرار گیرند.
وی به سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه در سال 1360 نیز اشاره کرد و گفت: مردم در صحنه حضور دارند و در آئین رژه نیروهای مسلح امروز نیز جمعیت فوق العاده ای حضور یافته بودند و در این زمینه از همه فرماندهان نظامی و انتظامی تشکر می کنم.
وی در ادامه سخنان خود به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: این فریضتین اگر به درستی اجرا شود، حلال همه مشکلات خواهد بود.
وی ادامه داد: در طول زمان ممکن است افرادی به دلیل نداشتن بصیرت و آگاهی لازم، امر به معروف و نهی از منکر را به گونه ای مطرح کرده اند که موجبات دلسردی توده مردم را فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: باید از همه امکانات موجود از جمله آب، برق و سایر امکانات به درستی استفاده کنیم زیرا رعایت مساله قناعت به مفهوم صحیح کلمه، مشکلات امروز جامعه ما را برطرف می کند چرا که کشور ما و استان کرمان استانی کم آب است وباید از منابع آبی به درستی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: استاندار کرمان برای حل مشکل آب در کرمان گام های ارزشمندی را برداشته اند و ممکن است ثمره این اقدامات چند سال دیگر مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه ما ملتی پرمصرف هستیم، گفت: آمارها نشان می دهد که مصرف انرژی و سایر امکانات در کشور ما بیش از سایر کشورها است.
امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به اهمیت گره گشایی از کار مردم، گفت: مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و اگر بتوانیم کاری انجام دهیم که مشکلات آنها حل شود باید حتما اقدام کرد.
آئین نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) برگزار شد.
**طنین اعتراضی کرمانیان به اظهارات بی پایه رئیس جمهور آمریکا
مردم دیار کریمان امرور جمعه همگام با مردم بیش از یک هزار شهر کشور در تظاهرات ضد آمریکایی با طنین 'الله اکبر' و ' مرگ بر آمریکا' به اظهارات بی پایه و گستاخانه رئیس جمهور آمریکا اعتراض کردند.
به گزارش ایرنا، مردم دیار کریمان در این تظاهرات با شعارهای 'لبیک یا حسین'، 'هیهات من الذله'، 'ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم' و ' مرک بر اسرائیل' انزجار خود از مستکبران و دنیای استکبار را به منصه ظهور رساندند.
کرمانیان در این تظاهرات همچنین شعارهایی از جمله 'وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد'، 'شعار هر مسلمان، مرگ بر آمریکا' و 'حامی صهیونیست ها، آمریکاست آمریکاست' را مطرح کردند و در پایان نیز بیانیه این تظاهرات قرائت شد.
تظاهرات اعتراضی مردم کرمان از مصلای امام علی (ع) تا حسینیه ثارالله برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054

انتهای پیام /*

نظر شما