شناسهٔ خبر: 21517404 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

واکنش باشگاه شنهوا به اظهارات جنجالی ته وز

رکنا: روز گذشته مصاحبه ای از کارلوس ته وز، ستاره آرژانتینی شانگهای شنهوا منتشر شد که در آن، او کیفیت بازیکنان فوتبال چین را زیر سوال برده بود.

صاحب‌خبر -

ته وز که شرایط بسیار خوبی در بوکاجونیورز تجربه می کرد، ژانویه گذشته ترجیح داد به پیشنهاد نجومی باشگاه شنهوا پاسخ مثبت بدهد.

او با وجود این که از چند تیم اروپایی خوب پیشنهاد داشت، اما تصمیم گرفت راهی لیگ چین شود. مهاجم پیشین منچستریونایتد، سیتی و یوونتوس هفته‌ای 615 هزار پوند از تیم چینی دریافت می کند ولی اضافه وزنی که در این هفته‌های اخیر داشته است، صدای اعتراض چینی‌ها را درآورده است.

کارلوس ته وز که در 13 بازی در لیگ چین فقط 3 گل به ثمر رسانده است و عملکرد ضعیفی در این لیگ داشته، بعد از انتقاداتی که رییس باشگاه شانگهای از او داشت، او به SFR SPORT فرانسه گفت: «بازیکنان چینی از نظر تاکتیکی سطح بسیار پایینی دارند. برخلاف اروپا و آمریکای جنوبی، در چین فوتبالیست‌ها از کودکی فوتبال بازی کردن را یاد نمی‌گیرند و خیلی دیر شروع به یادگیری فوتبال می‌کنند. فوتبال این‌جا با بقیه جاهای دنیا متفاوت است و فکر کنم 50 سال دیگر هم فوتبال چین نتواند پیشرفت کند و به جایی در فوتبال جهان برسد.»

نکته جالب اما بیانیه باشگاه شنهوا در حمایت از ته وز بود. باشگاه چینی مدعی شده است که حرف های ستاره آرژانتینی کاملا تحریف شده اند.

در بیانه باشگاه شانگهای شنهوا آمده است: «زبان مورد استفاده در رسانه فرانسوی گمراه کننده و بد بینانه است و صحبت های ته وز تحریف شده است. ته وز به ما گفته که هنوز زیرنویس مصاحبه اش را نگاه نکرده و از دیدن چنین عناوین اغراق آمیزی برای مصاحبه اش غافلگیر شده است.

صحبت های ته وز به طور کلی تغییر کرده اند و او برای باشگاه کاملا روشنگری کرده که نمی خواهد بازیکنان چینی را نادیده بگیرد. ته وز فقط می خواهد تصویری واقعی از فوتبال امروز چین داشته باشد و امیدوار است که فوتبال چین آینده بهتری داشته باشد.»

شنهوا این هفته با 6 گل مغلوب شانگهای اسپیگ شد و اختلافی 30 امتیازی با صدرنشین دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

نظر شما