شناسهٔ خبر: 21516826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

شرکت مشهور آلمانی دیگر به اسرائیل سلاح نمی‌فروشد

یک شرکت تسلیحاتی مشهور آلمانی از تصمیم خود مبنی بر عدم فروش سلاح به رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع سیاسی بلندپایه در تل آویو نوشت که شرکت تسلیحاتی آلمانی "هکلر اند کخ" در بیانیه ای از توقف صادرات سلاح خود به اسرائیل خبر داده است.

این پایگاه صهیونیستی افزود که تصمیم این شرکت آلمانی فقط شامل اسرائیل نمی شود، بلکه شامل مناطقی که شاهد جنگ هستند و یا دولت هایی فاسد دارند، را در بر می گیرد و اسرائیل نیز در این دسته جای می گیرد.

به نوشته معاریو، با توجه به سیاست جدید دولت آلمان، شرکت های آلمانی برای دریافت مجوز به منظور صادرات اسلحه به چندین کشور جهان با مشکل مواجه خواهند شد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: علاوه بر اسرائیل، مکزیک، هند، عربستان، مصر، امارات، ترکیه، مالزی، اندونزی و کشورهای آفریقایی شامل این سیاست جدید دولت آلمان می شوند.

بر اساس این گزارش، شرکت هکلر و کخ فقط به کشورهای موسوم به سبز یعنی کشورهایی که عضو یا شریک ناتو هستند مانند ژاپن، سویس، استرالیا، نیوزلند و همچنین به کشورهایی که به معیارهای شفافیت بین المللی پایبند هستند، سلاح صادر می کند.

پلیس رژیم صهیونیستی اخیر 6 نفر از جمله چندین افسر ارتش را در پی دست داشتن در فساد و دریافت رشوه برای خرید 3 زیردریایی و چندین فروند کشتی از یک شرکت آلمانی، بازداشت کرده است.

بازداشت این افراد، پرونده «داوید شیمرون»، وکیل شخصی نتانیاهو را که به دریافت میلیون ها دلار رشوه در ازای تصمیم برای خرید این زیردریایی ها متهم است، وارد فاز جدیدی کرده است.

این در حالی است که آلمان اواخر تیرماه گذشته تصمیم لغو فروش زیردریایی به اسرائیل را در پی تحقیقاتی که نشان دهنده احتمال دریافت رشوه و فساد مالی در این قرارداد است، اتخاذ کرد.

گزارش ها و اخبار متعدد اسرائیلی نشان می دهد که قراداد بنیامین نتانیاهو با آلمان در ارتباط با خرید سه زیردریایی آلمانی به ارزش یک و نیم میلیارد یورو، موجب ایجاد شبهه در مورد فساد نتانیاهو شده است آن هم در حالی که وزارت جنگ اسرائیل تاکید دارد با این معامله مخالفت کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما