شناسهٔ خبر: 21516555 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز جمعه

71545

"اشتغال پایدار با اجرای سه طرح اشتغالی"،"رشد تجارت جهانی شتاب می‌گیرد"،"امضاهای دهها میلیارد دلاری از شرق آسیا تا قلب اروپا "و "فعلا نگران تشعشعات موبایلی نباشید"،از جمله مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - جمعه - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

اعلام تعرفه‌های پیشنهادی مخابرات/ اجرای تعرفه نهایی تا پایان ۱۰۰ روز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه‌های اختیاری شرکت مخابرات ایران را اعلام و بیان کرد: مدل پیشنهادی وزارت ارتباطات در حال بررسی است و در ۱۰۰ روز اول فعالیت نهایی و اجرا می‌شود.

قبول فرهنگ ترجیح ریل به خودرو/ شهرسازی ریل‌پایه را در دستور کار داریم

وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان خود در حوزه مسکن و شهرسازی صبح امروز با حضور در مترو شهری پایتخت و استفاده از این وسیله حمل و نقلی، در حرکت عمومی روز جهانی بدون خودرو شرکت کرد.

عطش پولدارها برای نفت زنده می‌شود

یک دهه تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش مصرف نفت در کشورهای صنعتی در خطر معکوس شدن است، زیرا قیمت‌های پایین سوخت، تقاضا را بالا برده و رانندگان را متقاضی خودروهای بزرگ پرمصرف کرده است.

پرداخت‌های آفلاین؛ راهکار حل مشکل پول خرد

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی با اشاره به سیستم‌های پرداخت آفلاین آنها را یک سیستم کارا و پرسرعت‌ در انجام پرداخت‌های خرد روزانه شهروندان عنوان کرد.

فعلا نگران تشعشعات موبایلی نباشید

اگر چه ضرر تشعشعات رادیویی هنوز به اثبات نرسیده‌ اما برخی همچنان نگران تاثیرات آن بر بیماری‌ها و خصوصا سرطان‌های مختلف هستند. با وجود این، با اعلام رگولاتوری، نتایج اندازه‌گیری دوره‌ای تشعشعات پرتوهای رادیویی در کشور کمتر از حد استاندارد ملی است که می‌تواند نگرانی‌ها را در این باره کاهش دهد.

تلاش برای اتصال ۲ میلیون خانه خالی به افراد فاقد مسکن

در روزهای اخیر مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شد که هدف آن رشد فناوریهای نوین در حوزه مسکن و ساختمان است و در گام اول اتصال ۲ میلیون خانه خالی با افراد فاقد مسکن را در دستور کار قرار داده است.

رشد تجارت جهانی شتاب می‌گیرد

سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعلام اینکه تجارت جهانی بهبود قوی پیدا کرده اما ریسک‌های متوجه آن به قوت خود باقی مانده است، از رشد بالاتر تجارت در سال میلادی جاری خبر داد.

امضاهای دهها میلیارد دلاری از شرق آسیا تا قلب اروپا

طی روزهای گذشته شبکه بانکی مذاکرات گسترده‌ای در رابطه با تامین مالی خارجی با بانک‌هایی از آسیا و اروپا داشت و در نتیجه آن قراردادهایی با ارقام کلان منعقد شد که قابل توجه است.

اشتغال پایدار با اجرای سه طرح اشتغالی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران اصلی‌ترین مانع پیش روی جویندگان کار را فقدان مهارت عنوان کرد و گفت: محور اصلی طرح‌های تکاپو، روستا تعاون و کارورزی مهارت آموزی است و موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

بارگیری ۵۰۰ هزار بشکه نفت از لایه‌های نفتی پارس جنوبی

مجری طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی با بیان اینکه عملیات بارگیری و صادرات آخرین محموله لایه‌های نفتی پارس جنوبی به مقاصد بین‌المللی هفته پیش صورت پذیرفت،گفت: طی شش مرحله از آغاز سال جاری، بالغ بر ٣ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه نفت خام با مشخصات مورد نظر صادر شده و برای بارگیری ٥٠٠ هزار بشکه در تاریخ ٢٣ مهرماه برنامه ریزی و هماهنگی لازم به عمل آمده است.

نوبت به سپرده‌گذاران افضل توس رسید/ البرز ایرانیان منتظر باشند

در جریان واگذاری تعهدات و مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی افضل توس به بانک آینده، سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان این موسسه از فردا همزمان با اول مهرماه تعیین تکلیف خواهند شد.

ثبات بازار گوشت قرمز در آستانه محرم

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی از ثبات بازار گوشت قرمز در آستانه ماه محرم خبر داد و گفت: احتمال کاهش قیمت از هفته آینده به دلیل مازاد محصول نسبت به تقاضا وجود دارد.

خودروسازان باید در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند

در حالیکه برخلاف خودروسازان مطرح جهان خودروسازان داخلی سرمایه‌گذاری چندانی در بخش تحقیق و توسعه نمی‌کنند طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه‌گذاری در این حوزه باید افزایش یابد.

انتهای پیام

نظر شما