شناسهٔ خبر: 21516059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس عنوان شد؛

محور مهم سخنان فرماندهان نظامی در مراسم رژه نیروهای مسلح سراسر کشور

فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی که امروز علاوه بر مراسم رژه نیروهای مسلح،‌ سخنرانان خطبه‌های پیش از نماز جمعه در برخی استان‌ها نیز بودند، در سخنان خود به نکات حائز اهمیتی اشاره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بزرگداشت سالروز 8 سال دفاع مقدس صبح امروز در تهران و به طور هماهنگ در سراسر کشور با برگزاری رژه نیروهای مسلح با شکوه هرچه تمامتر برگزار شد و در برابر دیدگان ده‌ها خبرنگار رسانه‌های خارجی جلوه‌ای دیگر از قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به دنیا مخابره شد.

فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی که امروز علاوه بر مراسم رژه،‌ سخنرانان خطبه‌های پیش از نماز جمعه در برخی استان‌ها بودند، در سخنان خود به نکات مهم و حائز اهمیتی اشاره کردند که درس بزرگ عاشورا به ملت اسلامی، سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عموم سازمان ملل و تقویت روزافزون توان دفاعی نظام اسلامی و دعوت از مردم و مسئولان برای تبعیت بیش از پیش از ولایت مطلقه فقیه محورهای مهم این سخنرانی‌ها بود. 

 

تهران

*نیروهای مسلح توانستند به وظیفه خود عمل کنند اما آیا دولت‌های پس از جنگ توانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند؟

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امام وقتی دیدند که ظرفیت تهدید بالاتر از ظرفیت‌های نیروهای مسلح ماست در زمان جنگ جوانان بسیجی را عازم جنگ کردند و چه در بسیج و چه در سپاه مردم ما توانستند سرنوشت جنگ را به پیروزی برسانند. سوال من این است که آیا دولت‌های پس از جنگ نیز توانستند از پتانسیل‌های جهادی جوانان ما برای بازسازی کشور بهره ببرند؟

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود: نیروهای مسلح توانستند به وظیفه خود عمل کنند اما آیا دولت‌های پس از جنگ توانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند؟ ما هم‌اکنون که به خرمشهر می‌رویم می‌بینیم که هنوز مردم این منطقه حتی در آب آشامیدنی خود نیز دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

سرلشکر صفوی در ادامه سخنانش با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: شما سخنان ابلهانه و غیرحقوقی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را شنیدید؛ سران 193 کشور جهان با این سخنرانی متوجه عدم تعادل عقلانی رئیس جمهور آمریکا شدند. او در مکانی که برای نگهبانی از صلح جهانی ایجاد شده است از نابودی مردم و نظام کره شمالی سخن گفت. او از ملت ایران به عنوان کشور حامی تروریسم سخن گفت و البته باید حرف‌های رژیم صهیونیستی را از زبان رئیس جمهور آمریکا شنید. همانطور که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از سخنان رئیس جمهور آمریکا حمایت کامل و آن را شجاعانه توصف کرد.

وی با اشاره به علل عصبانیت آمریکا از ملت و دولت ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها در مقیاس جهانی با شکست مواجه شدند. آنها تلاش کردند تا پس از فروپاشی شوروی با تمرکز بر غرب آسیا و منابع سرشار انرژی این منطقه به قدرتی هژمونی دست پیدا کنند و روابط حاکم بر بین‌الملل را به نفع خودشان تغییر دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: آمریکایی‌ها با این هدف در جنگ کویت وارد شده و عراق را از آن کشور بیرون کردند و در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کرده و تا امروز که 16 سال از آن لشکر‌کشی می‌گذرد مشغول آدم‌کشی در این کشور هستند. همچنین در سال 2003 با لشکرکشی به عراق به اقدامات مشابه در افغانستان دست زدند.

سرلشکر صفوی گفت: آمریکایی‌ها در جنگ‌های سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی با لبنان و غزه از این رژیم حمایت کردند و با وجود این حمایت‌ها رژیم صهیونیستی در هر سه جنگ شکست خورد. آنها به این دلیل از ایران عصبانی هستند که معتقدند اگر حمایت ایران از حماس و حزب‌الله نبود رژیم صهیونیستی در این جنگ‌ها شکست نمی‌خورد. آمریکایی‌ها پس از این سالها برای حمایت از رژیم صهیونیستی بیش از 90 هزار تروریست را از سراسر دنیا با حمایت مالی سعودی‌ها و آموزش‌های ترکیه از مرز ترکیه، اردن و حتی دریای مدیترانه وارد سوریه کردند تا بتوانند حکومت قانونی بشار اسد را به عنوان دولت حامی محور مقاومت نابود کنند. اما هم‌اکنون پس از 7 سال پس از جنگ سوریه از سرنگونی اسد ناامید شده و تروریست‌های حاضر در این کشور شکست خورده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه آمریکایی‌ها با چراغ سبز نشان دادن به عربستان جنگ یمن را آغاز کردند که در این جنگ نیز سعودی‌ها به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیدند؛ اظهار داشت: قدرت جهنمی آمریکا در منطقه و جهان رو به افول است همچنین قطب قدرت جهانی از غرب به سمت شرق در حال جابجایی و آمریکایی‌ها در ایجاد هژمونی منطقه‌ای خود شکست خورده‌اند. علاوه بر این اقدامات آمریکا از شمال  آفریقا تا حتی آمریکای جنوبی و در منطقه ما باعث انزجار افکار عمومی از آمریکا شده است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: به حول قوه الهی قطب قدرت جهان اسلام با داشتن بیش از 70 درصد از نفت خام جهان و همچنین با داشتن قران مجید، پیامبر (ص) و وحدت در اعمال عبادی در حال شکل‌گیری است و آمریکایی‌ها طبیعتا از این تحولات عصبانی هستند.

سرلشکر صفوی در پایان سخنانش گفت: ملت ایران که در سال آینده به بلوغ 40 ساله می‌رسد به فضل الهی و با روحیه حسینی و رهبری امام خامنه‌ای و با وحدت و انسجام ملی در سطوح ملت و با داشتن نیروهای مسلح مقتدر خود را برای دستیابی به پیشرفتهای مادی و معنوی آماده می‌کند. پس سخنان غیرعقلانی رئیس جمهور آمریکا باعث تنفر نخبگان آمریکا و همچنین عموم مردم جهان خواهد شد.

 

خراسان رضوی

*پیام عاشورا این است که همیشه در برابر تهدیدها آماده باشیم

سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در مراسم رژه 31 شهریور ماه، این رژه در هفته دفاع مقدس را نمایش وحدت و اقتدار معنوی و نظامی ایران دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مقتدر است و با صلابت به پیش می رود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در ادامه سخنان خود بیان داشت: پیامی که از عاشورا و کربلا و نهضت حضرت امام حسین (ع) دریافت کرده ایم و همیشه پیش رو داریم این است که همیشه باید در برابر تهدیدها آماده باشیم.

وی با بیان این نکته که امسال از دریچه محرم و عاشورا به دفاع مقدس نگاه می کنیم، اضافه کرد:  باید روحیه جهادی و مبازره را بین جوانان تقویت کنیم.

 

آذربایجان غربی

*دست‌های اسرائیل در پشت پرده رفراندوم کردستان عراق وجود دارد

سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه نیز در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان غربی اظهار داشت: دشمنانی که به فکر دسیسه برای ایران اسلامی هستند باید این نکته را به خوبی بدانند که نیروهای مسلح این کشور در برابر هر تهدیدی توانایی کافی دارند.

وی، افزود: مرزهای کردستان و آذربایجان جزو امن ترین مرزهای امروز هستند که شاهد اقتدار نیروهای مرزبان در این استان ها هستیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل بدانند که اجیر کردن خودفروخته هایشان در منطقه نمی تواند به امینت حاکم در مرزهای ایران اسلامی صدمه ای وارد کند و قطعا پاسخ این گونه دهن کجی ها را خواهیم داد.

وی، در خصوص موضوع رفراندوم عراق نیز بیان داشت: این موضوع توطئه ای بزرگ برای بدبختی مردم عراق است که در پشت پرده آن ردپای اسرائیل دیده می شود.

سردار اوصانلو، اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با همکاری نیروهای مردمی و کارگزاران برای حطاست از مرزهای کشور آماده هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

وی، در پایان سخنان خود، عنوان کرد: درسی که شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خصوص ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی به مردم دادند این بود که برای زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی و مکتب اسلام همیشه در رکاب باشند.

 

قم

*امروز در داخل برخی در تلاشند آمریکا را جلوی ملت ایران بزک کنند

سردار غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) در مراسم رژه نیروهای مسلح استان در بلوار پیامبر اعظم قم با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشت و ما همه چیز انقلاب را مدیون رهبری امام، خون شهدا و مقاومت مردم هستیم.

سردار احمدی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب، کشور ما در تحریم قرار دارد ، گفت: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی دشمنان برای از بین بردن این انقلاب کالاهای اساسی را از ملت ایران دریغ می‌کردند و مردم برای دریافت ۵۰ قلم از کالای روزانه خود کوپن دریافت می‌کردند.

فرمانده سپاه قم با اشاره به دسیسه برخی افراد در داخل کشور، خاطرنشان شد: امروز در داخل کشور برخی افراد در تلاش هستند تا آمریکا را که از تمام میادین در حال فرار است را جلوی ملت ایران بزک کنند و تجهیزات آنها را به رخ جوانان بکشند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند به ‌رغم امکاناتی که ممکن است دشمنان داشته باشند اما ما درس دفاع از دین را از عاشورا آموخته‌ایم، خاطرنشان شد: از درس‌های دفاع مقدس است که ملت ایران با تکیه بر توانایی‌های داخلی مقابل دشمنان ایستاد و به فرموده امام راحل ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت را شکستیم.

سردار احمدی ابراز داشت: بیش از ۹۵ درصد از شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان تأکید کرده‌اند که برای حفظ اسلام و کشور و اطاعت از ولی فقیه پا در عرصه جنگ گذاشته‌اند.

 

کرمانشاه

*در مقابل تهدیدات دشمنان قسم خورده ایستاده‌ایم

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه نیز در مراسم رژه نیروهای مسلح این استان که در محل بلوار طاقبستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هرگاه از عزت و سربلندی یاد کردیم، امام عظیم الشان خود را هم یاد کنیم که این عزت، سربلندی و افتخارات را مدیون ایشان و مقام عظمای ولایت و رهبری هستیم.

وی تصریح کرد: امام(ره) عزت، شرف و سربلندی را به ما یاد داد و فرزند خلف آن حضرت یعنی مقام معظم رهبری چگونگی حفظ آن را به ما آموخت. ایشان به ما آموختند که چگونه این عزت و سربلندی را حفظ کنیم که به حمد خدا تاکنون حفظ کردیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: امروز به حمد خدا ایران اسلامی بر سکوهای پیروزی بر همه بسترهای، صنعت، علم، تجهیزات، امنیت و تجهیزات دفاعی با سربلندی ایستاده است، براساس همین فرهنگ «ما می توانیم»، خودباوری، فرهنگ ناب عاشورایی، ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان و تهدیدات دشمنان بوده است.

سردار ریحانی یادآور شد: براساس این فرهنگ بود که از دشمن نترسیدیم و از عِده و عُده دشمن در آن زمانی که تجهیزات و آمادگی نداشتیم، نهراسیدیم،  سست نشدیم و محکم در مقابل دشمنان ایستادیم و ایستادگی کردیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: امروز به حمد خدا نظام اسلامی ما در مقابل همه تهدیدات دشمنان قسم خورده نظام و با وجود نیروهای مسلح در کنار مردم سربلند، آگاه، بصیر و همیشه در صحنه با تجربه بسیار سنگین دفاع مقدس، اعتقاداتی محکم و آموزش‌های به روز در مقابل همه تهدیدات و هجمه‌ها محکم ایستاده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که براساس این اعتقادات، این اصول و این ارزش‌ها باشیم- که به حمد خدا تاریخ این انقلاب نشان داده محکم بودیم، هستیم و خواهیم بود- آهنگ حرکت ما در همه این زمینه‌ها و پیشرفت‌ها بسیار بسیار پرشتاب خواهد بود.

 

کهگیلویه و بویراحمد

*اگر کسی ادعا کند که سایه جنگ را برداشتیم اشتباه می‌کند

سردار حاج محمد جعفر اسدی معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء نیز امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در یاسوج اظهار داشت: هشت سال این مردم در مقابل ظالمان ایستادند و این جشن به خاطر این مقاومت است.

وی با اشاره به آغاز ماه محرم دراظهار کرد: ما از محرم درس گرفتیم و امام فرمود ما هر چه داریم از محرم و عاشورا داریم.

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء ابراز داشت: امام حسین (ع) از یک صبح تا عصر درس آزادگی داد و از طفل شش ماهه  تا حبیب بن مظاهر را به میدان آورد.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا عزیزان خود را دفاع از کشور فرستادند و به شهادت رسیدند و دست از انقلاب برنداشتند، گفت: این جنگ، جنگ حق و باطل است و از زمان حضرت آدم تا ظهور امام زمان این جنگ ادامه دارد .

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء ابراز داشت: امروز این نظام آنقدر مستحکم شده که آن طرف مدیترانه از این مملکت دفاع می کنند و ما امروز از قدرت جمهوری اسلامی داریم دفاع می کنیم و به یک جایی رسیده این ایم که کسی قادر نیست چشم چپ به آن نگاه کند و اگر کسی ادعا کند که سایه جنگ را برداشتیم اشتباه می کنند .

 

اصفهان

*انقلاب اسلامی پرچم‌دار دفاع از مظلومان عالم و مقابله با مستکبران است

سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان اصفهان با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان اظهار کرد: یاد شهیدان انقلاب اسلامی و مدافع حرم و یاد شهید عاشورایی انقلاب اسلامی شهید حجی را گرامی می‌داریم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر، گفت: امروز اولین ماه محرم همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه امروز سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام ملعون علیه جمهوری اسلامی بوده است، گفت: امروز قدرت‌نمایی یگان‌های نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را شاهد خواهیم بود که برای صیانت از انقلاب اسلامی ایران، این نظام عاشورایی آماده هستند.

سردار سلیمانی با اظهار اینکه امت ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایستادگی ، مقاومت و روحیه انقلابی خود را  نشان دادند، گفت:  امروز انقلاب اسلامی در بین ملت‌های مسلمان با در دست داشتن پرچم سرخ عاشورای حسینی در همه صحنه‌های دفاع از مظلوم، اسلام و مبارزه با استکبار پیشتاز و میدان‌دار است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان  تأکید کرد: نیروهای مسلح در دفاع از انقلاب اسلامی و مظلومان جهان در جبهه‌های مقاومت و در هر نقطه‌ای که فرمانده معظم کل قوا لازم بدانند آماده رزم هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس تدابیر بازدارنده فرمانده معظم کل قوا در نیروهای مسلح بوده که سطح قابل‌قبول و ممتاز امینت را در نظام‌داریم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: امروز با رژه نیروهای مسلح در استان اصفهان ، جلوه‌هایی از آمادگی نیروهای مسلح در استان اصفهان در منظر امت حزب‌الله به نمایش گذاشته می‌شود.

 

مازندارن

*داعش در سوریه و عراق نفس‌های آخر را می‌کشد

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در مراسم رژه نیروهای مسلح در مرکز مازندران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با ایستادگی مقابل ترفند آمریکا با جنگ تحمیلی مواجه شد، در هشت سال جنگ تحمیلی ما فقط با ارتش زرهی صدام نبودیم، بلکه بنا به اعتراف خود آنها بیش از 50کشور در حمله به نظام اسلامی حضور داشتند و هدف آنها از بین بردن انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از انقلاب رسول‌الله و تجزیه ایران به پنج کشور کوچک بود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: انقلاب اسلامی نه تنها از بین نرفت، بلکه با تقدیم خون شهدا و اسارت تعدادی نیروهای ما امروز انقلاب به یک قدرت جهانی تبدیل شده است، انقلاب با هشت سال دفاع مقدس به سراسر جهان صادر شده و معادلات جهانی را بر هم زد.

بابایی خاطرنشان کرد: بعد از شکست نقشه شیطان بزرگ و نوکران آنها در روی زمین، طراحان اتاق فتنه و شیطان بزرگ طرح جدید را در منطقه اجرا کرده و به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ با طراحی انگلیس هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان در غزه برای به اجرای خاورمیانه بزرگ، افزود: بسیجیان فلسطین به خوبی در برابر آنها ایستادگی کردند و طرح تقسیم سوریه را در دستور کار خویش قرار دادند.

سردار بابایی با اشاره به جنایت‌های که توسط نیروهای تربیت شده آمریکا یعنی وهابیت در حال اجرا است، یادآور شد: عدم دست‌یابی به نتایج طراحی شده دشمنان اسلام در خاورمیانه که با ایستادگی مردم منطقه مواجه شده است، وحشت جدی در بین لشکر آمریکا و ایادی آنها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به قدرت آمریکا و عدم نتیجه‌گیری آنها در دست‌یابی به نقشه‌های ترسیم شده، افزود: یکی از مهمترین علت شکست جهانی آمریکا در سطح جهان، رهبری‌های هوشیارانه، دلسوزانه و مقتدرانه ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس و پس از آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: یکی از علت‌های اساسی شکست دشمن در جنگ ولایت فقیه است، دیگر دلیل شکست دشمن تعبیت آگاهانه مردم از ولایت فقیه بوده است، مردمی که در اثبات محبت و ولایت پذیری همه وجود خویش را تقدیم می‌کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: حدود هشت سال قبل تحلیل آنها این بود که اگر تا سال 2025 قلب جهان را تسخیر کنند رو به زوال و نابودی می‌روند، آنها معتقد هستند که قلب جهان در اختیار مسلمانان هستند و طرح‌شان را برای تصرف غرب آسیا اجرا کردند و به نتیجه نرسیدند.

 

بوشهر

*رئیس جمهور آمریکا دسترسی به آمار نیروهای مسلح به گور خواهد برد

علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بااشاره به تقارن ایام سوگواری سید سالار شهیدان و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: تقارن این دو مناسبت بزرگ به ما می آموزد که در دوران 8ساله دفاع مقدس با فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت دفاع کردیم و استکبار جهانی را به زانو درآوردیم.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار کرد: امروز در اولین روز محرم و آغاز هفته دفاع مقدس در کنار آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس رژه نیروهای مسلح با حضور همه اقشار مردم در حالی برگزار می شود که نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار بیشتر از گذشته می درخشد.

رزمجو افزود: رئیس جمهور آمریکا امروز گیچ و مبهوس است که نمی داند چه کلماتی از زبانش بیرون می آید اما آقای ترامپ وحشی بشنود از مردم همیشه در صحنه استان بوشهر و نیروهای مستقر در استان تحت فرماندهی مقام معظم رهبری آماده پاسخ گویی به هر تهدیدی از سوی دشمنان اسلام است.

عضو شورای تامین استان بوشهر عنوان کرد: بخشی از نیروهای مسلح امروز در میدان رژه جمع شده اند در حالی که لشکرهایی وجود دارند که ترامپ هیچ وقت به آمار و ارقام توان نظامی جمهوری اسلامی ایران دسترسی پیدا نخواهد کرد وروز به روز به توان نیروها مسلح افزوده خواهد شد.

 

هرمزگان

*اشتباه محاسبتی در مورد ایران برای پیمان شکنان عواقب جبران ناپذیری بهمراه دارد

سردار سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در مراسم سراسری رژه نیروهای مسلح که صبح امروز در کنار آب های نیلگون خلیج فارس در شهرستان بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: 38سال از تجاوز سراسری دشمن به ایران می گذرد همچنین 28 سال از جنگ گذشته و ملت ما هنوز در جنگ زندگی می کند و از خوب و بد جنگ متاثر می شویم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در بحبوحه سلطه گری و تجاوزهای استعمارگران از اسلام گفت و جهان اسلام را متحول کرد. در دورانی که دو ابر قدرت شرق و غرب در تلاش بودند که سهم بیشتر از دنیا کسب کنند به دفاع از صدام و مقابله با انقلاب اسلامی ایران برخواستند. در دوران هشت ساله دفاع مقدس این ملت ایران و نیروهای مسلح برخواسته از این مرز و بوم همچون ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و بسیجی بود که فاتح میدان نبرد شد.

رشید بیان کرد: جنگ افروزی دشمنان انقلاب با مشارکت آلمان، انگلیس و فرانسه و کمک های بی حد و حصر به صدام چهره بدی از جنگ را به جا گذاشت و خرمشهر و حلبچه را به نابودی کشاند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) اظهار کرد:حماسه در جنگ بدون روح بزرگ و رجز خوانی معنایی نداشت لذا فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران حماسه سرایان بزرگی بودند که جان های به پناه آمده را در درگاه احدیت به آرامش می رساندند.

وی با بیان اینکه تلاقی دفاع مقدس و عاشورای حسینی یادآور الهام بخشی عاشورا در  تفکر رزمندگان است،ادامه داد: حذف صدام و حزب بعث متجاوز  و استقرار یکدلی میان مردم بغداد و سرزمین سیدالشهدا حاصل مقاومت نیروهای مسلح ایران است که در امتداد هشت سال دفاع مقدس رقم خورده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)تاکید کرد: ظهور نیروهای قدرتمند حشدالشعبی و مدافع مردمی در عراق در کنار سایر نیروهای مسلح این کشور برگفته از فرهنگ دفاع مقدس است که در سراسر منطقه ریشه دوانده و مشابه آن در سوریه، یمن، بحرین، غزه و لبنان نیز مشاهده می شود تا بینی کارگزاران نظام سلطه را به خاک مالیده شود.

وی ادامه داد: نقش بی بدیل و تاثیرگذار سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت و ستاد مبارزه با صهیونیست ها از بغداد تا بیروت،فلسطین و یمن به معنای بارور شدن ارزش های دفاع مقدس در سطح راهبری است.

رشید  با اشاره به اینکه مهم ترین عامل عزت و قدرت ایران تکیه بر توان داخلی است،افزود:امروز قدرت بازدارندگی ایران حاصل زحمات و تلاش های مظلومین دوران دفاع مقدس بوده که این قدرت و هوشمندی حاصل تدابیر فرمانده کل قواست .

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد:قراردادبرجام حاصل تعهد، مسئولیت پذیری و پایبندی نظام ایران برای براقراری صلح و امنیت منطقه براساس قدرت بازدارندگی است والا این قدرت در سال های اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

وی گفت: قدرت نظامی و نیروهای مسلح این پیام را یادآور می شود که هر گونه اشتباه محاسبتی در مورد ایران پیمان شکنان را با عواقب و نتایج جبران ناپذیری را همراه خواهد کرد.

رشید تاکید کرد: نقض قراردادبرجام از سوی آمریکا اثبات کننده شرارت،حقه بازی و خباثت آمریکاست لذا جمهوری اسلامی ایران  با ساماندهی قدرت نظامی یکپارچه دشمن را از فکر تجاوز به این آب و خاک برحذر می دارد.
 

لرستان

*برخورد جاهلانه و ابلهانه رئیس جمهور آمریکا به دلیل عصبانیت از پیشرفت های ماست

سردار مرتضی کشکولی؛ فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در این مراسم گفت: در سالهای 57و 58 شهید بهشتی گفت آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ومقام معظم رهبری هم این هفته  دقیق و زیبا در مورد صلاحیت آمریکا فرمودند این برخورد جاهلانه و ابلهانه رئیس جمهور آمریکا ناشی از عصبانیت از پیشرفت های ماست.

وی با بیان این که پیشرفت های ما ناشی از مجاهدت های ماست،گفت: مجاهدت های رزمندگان ما به لطف خدا توانسته پایدار و موثر باشد که این را قدر می دانیم.

سردارکشکولی اظهار داشت: این رژه را امروز پرمعناتر از همیشه برگزار می کنیم و ادامه می دهیم.

 

کرمان

*افرادی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند کسانی هستند که از امام برحقشان تبعیت ندارند

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: اتفاقی که در سال ۸۸ در ایران اتفاق افتاد مشابه اتفاقی بود که در محرم ۶۱ برای این ۳۰ هزار نفری که در مقابل امان حسین لشکر کشی کردند رخ داد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: ضعف بصیرت وجه مشترک فتنه ۸۸ و واقعه عاشوراست چرا که به تعبیر امام انسان بصیر راه شناس و دشمن شناس است. هر دو گروه چون ضعف بصیرت داشتند راه را گم کردند یعنی در زمین بنی امیه و یزید بازی کردند و خودشان نفهمیدند. عدم اطاعت از امام بر حق یکی دیگر از مواردی است که حادثه عاشورا را رقم زد، آن ها از امام بر حق خودشان اطاعت نکردند و در دام باطل افتادند.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی هم این شرایط را داشتیم و الان هم داریم، تصریح کرد: افرادی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند و برای آن ها فرش قرمز پهن می کنند همان کسانی هستند که از امام برحقشان تبعیت ندارند و دچار ضلالت و گمراهی شده اند.

ابوحمزه در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت:آنچه در  هشت سال دفاع مقدس رخ داد درست عکس آن چیزی است که آن ۳۰ هزار نفر در واقعه عاشورا در مقابل امام حسین انجام دادند.

ابوحمزه به وضعیت نا مناسب برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود : اتفاقی که در حال حاضر در برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان و.. در حال رخ دادن است ناشی از ضعف بصیرت است چرا که دشمن خود را نمی شناسند و همراه و همگام با دشمن هستند.

وی ادامه داد: اما رزمندگان ما در طول جنگ تحمیلی عاشقانه ایستادگی کردند و از حریم ولایت دفاع کردند همین چیزی که الان قریب ۷ سال در جبهه مقاومت شاهد آن هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: رزمندگان جبهه مقاومت دارای بصیرت هستند و می دانند اگر دشمن را رها کنند و مقابل داعش که عامل اصلی آمریکا و صهیونیسم است نایستند باید در تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، مشهد و ۲۵ کیلومتری همدان با داعش می جنگیدیم.

ابوحمزه عنوان کرد: رزمندگان عزیز ما در ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و.. در طول این ۸ سال سینه خود را سپر کردند تا از امام بر حق شان اطاعت کرده باشند و امروز نتیجه کار آن ها را که همان سربلندی و اقتدار است می‌بینیم.

 

چهارمحال و بختیاری

*صلابت نیروهای مسلح امیدآفرین برای دوستان و رعب‌آور برای دشمنان است

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در رژه نیروهای مسلح استان اظهار کرد: یادآوری هشت سال دفاع مقدس بخاطر استقامت، ایستادگی و از خود گذشتگی ملت بزرگ ایران در این دوران بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگ در تاریخ ایران است که با استقامت، پایمردی، رشادت و از خود گذشتگی  مردم  و پشتیبانی نیروهای مسلح  پس از هشت سال مقاومت و با تقدیم بیش از هزاران شهید، ایثارگر و جانباز یک وجب از خاک میهن عزیزمان جدا نشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) با تاکید بر رشادت ها و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگران در این دوران گفت: باید این ایام را زنده نگهداریم و برای معرفی آن به جوانان تلاش کنیم.

سردار اکبری گفت: اقتدار و صلابت نیروهای مسلح باعث امیدآفرینی برای دوستان و قطعاً رعب و وحشت برای دشمنان ما خواهد بود.

 

سیستان و بلوچستان

*نباید بگذاریم تاریخ دفاع مقدس تحریف شود

سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور نیز با اشاره به شجاعت ها و دلاورمدی های رزمندگان در 8سال دفاع مقدس، گفت: نباید بگذاریم تاریخ دفاع مقدس تحریف شود و در این خصوص همه باید راوی باشیم و این موارد را به نسل های جدید و بعد انتقال دهیم.

سرتیپ مارانی افزود: با رهبری و فرماندهی امام و حضور مردم در کنار نیروی ارتش توانستیم در 8سال جنگ تحمیلی به خوبی دفاع کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف شومش برسد.
 
وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس انقلابمان را به جهان صادر کردیم و امروزه پس از چندین سال از پیروزی انقلاب، شاهد صدور آن به کشورهای اطراف و فراتر از آن است که این موضوع نشانه عظمت دین، اسلام و قرآن است.

سرتیپ مارانی تاکید کرد: در دفاع مقدس چهره بسیاری از کشورها برای مردم نمایان نبود که در این 8سال بر همگان چهره آنان آشکار شد و ما به فرموده امام راحل دوست و دشمن خود را در این جنگ شناختیم.

وی گفت: امروز با توجه به همه تهدیداتی که دنیا علیه ما توسط دشمن عنوان می شود، آنان نمی توانند به خواسته های خود دست پیدا کنند چرا که مردم پیرو نظام و فرامین مقام معظم رهبری هستند و مسیرشان را می دانند که کجاست.

 

همدان

*سخنان ترامپ نشان از شکست ان مقابل ایران دارد

سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در سخنرانی مراسم صبح امروز رژه نیروهای مسلح در استان همدان ضمن بیان تقارن داشتن هفته دفاع مقدس امسال با اولین روز محرم گفت: خدا را شاکرم در روزی که روز معنویت و افتخار رزمندگان است قرار گرفته ایم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) افزود: امیدواریم خداوند این توفیق را بدهد که مسیری که عاشورای حسینی و دفاع مقدس برای ما ترسیم کرده قرار بگیریم.

وی اظهار کرد:در زمانی که جهان تحت سلطه دو قدرت شرق و غرب بود انقلاب اسلامی به عنوان قدرت سوم ظهور پیدا کرد و با شعار نه شرقی نه غربی راه را طی کرد. دشمنان استکبار نتوانستند ابن انقلاب را تحمل کنند و از روز اول تحریم ها را شروع کردند تا اینکه بتوانند این قدرت را مهار کنند. دشمنان وقتی که نتوانستند از طریق احزاب حرکت انقلاب را متوقف کنند و گزینه نظامی را انتخاب کردند و فکر کردند بهترین فرصت برای فروپاشی نظام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه دشمن غافل از سه رکن پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود گفت:رکن اول دین و اسلام,رکن دوم رهبری انقلاب و رکن سوم مردم بودند که وقتی در کنار همدیگر قرار میگرفت یک پتانسیل عظیم شکل میگرفت. حضرت امام (ره) توانست با به کارگیری  نیروهای مردمی و حفظ ارتش دفاع مقدس را به سرانجام برساند.

سردار مجیدی اظهار کرد: ما توانستیم در عملیاتهایی همچون فتح المبین, بیت المقدس و کربلاها  رفته رفته دشمن را از زمین هایی که تصرف کرده بود با اقتدار بیرون کنیم و در نهایت با امضا قطعنامه 598 با اقتدار از این مرز و بوم حفاظت کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه صحبت های با بغض ریس جمهور امریکا در سازمان ملل نشان از ضرر و شکست انان دارد افزود: ما در اینجا به امریکایی ها میگوییم که  عصبانی باشید و از شدت   عصبانیت بمیرید.

وی در پایان تاکید کرد: امروز امریکایی هانمیتوانند در جهان ما را تحمل کنند و ان چیزی که در مقابل انان ایستاده وحدت بین نیروهای مسلح, مردم, قوای نظام و رهبری رهبر انقلاب است.

 

البرز

* هیچگاه یاد شهدایی که با اسم عاشورا در خون خود غلتیدندو تضمین‌کننده امنیت ما بودند را فراموش نمی کنیم

سردار مولایی، فرمانده سپاه استان البرز در سخنرانی پیش از مراسم رژه نیروهای مسلح در کرج که به مناسبت سالروز 31 شهریور برگزار شد، ضمن خیر مقدم خدمت مسئولین محترم استان و تمامی ارتشیان دلاور مرد، با اشاره به اینکه تقارن محرم با هفته دفاع مقدس یک رابطه معنا دار و عمیقی با هم دارند، افزود: محرم و صفر با محوریت عاشورا از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی پشتوانه بزرگ این نهضت بوده است.
همان طور که حضرت امام (ره) نیز فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

مولایی با تاکید بر اینکه محرم و صفر نقش های چندگانه در پیروزی انقلاب اسلامی داشته، بیان کرد: محرم و صفر، امید بخش، تضمین کننده وحدت اسلامی و نقش هدایت گری را در انقلاب ما داشته است.

وی ادامه داد: محرم و صفر کلید برون از بحران ها و تهدید ها، مقام استادی در ایثار و شهامت و از همه مهم تر دشمن شناسی از اثرات محرم در انقلاب اسلامی و نخ تسبیح مقاومت ملت ایران است.

فرمانده سپاه استان با تاکید بر اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از محرم و صفر خاطره و برداشت دیگری دارند، تصریح کرد:  دو وجه متمایزی از محرم و صفر که رزمندگان اسلام برای پیروزی بر دشمن به کار گرفتند، شور و هیجان حسینی و دوم شعور و معرفت عاشورایی است.

وی افزود: معرفت و شعور حسینی به عنوان سکان ما در انقلاب و شور عاشورایی به عنوان موتور محرک ما بود.
رزمندگان دفاع مقدس برای مبارزه با هوای نفس، دنیا طلبی و کمک به جبهه اسلام از این گذاره های موثر استفاده می کردند.

وی در پایان اضافه کرد: ما هیچ گاه یاد شهدایی که با اسم عاشورا و شهادت به خون خود غلتیدند و  تضمین کننده امنیت ما بودند را فراموش نکرده و امیدواریم به خوبی در این جایگاه که نشان از قدرت نیروی مسلح برای دفاع از ملت و عقیده است بدرخشیم.

 

یزد

*ای کسانی که نگاهتان به آمریکا است از اعتراف آمریکا درس بگیرید

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: آنچه باعث پیروزی و توفیق مردم ایران، رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس شد پیوند با عاشورا و کربلا بود.

وی اظهار داشت: عاشورا و کربلا هر بهانه ای برای اینکه یک فرد یا مسئول بخواهد بیاورد و بگوید به این دلیل از ارزش ها دفاع نکردم، به این دلیل با استکبار نجنگیدم، به این علت قرار دادی امضا کردم، به این علت با آمریکا سازش کردم را خنثی کرده است.

سردار فتوحی ادامه داد: امروز هیچ کس نمی تواند از بار مسئولیت شانه خالی کند و بگوید نتوانستم از اسلام، ارزش ها دفاع کرده و جبهه مقاومت را یاری کنم.

وی گفت: در کربلا بهانه تنهایی گرفته شد، دیگر کسی نمی تواند به بهانه تنها شدن زیر بار ذلت رفته، تسلیم شود و ذلت بپذیرد. خانواده شهدا باید به خود افتخار کنند که فرزندانی را تربیت کرده اند که هیچ مشکل و بهانه ای آنها را از ادای دین به اسلام و انقلاب باز نداشت.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطر نشان کرد: در کربلا تشنگی هم بهانه نجنگیدن و تسلیم نشد، ما هم از عاشورا درس گرفته ایم و زیر بار یاوه گویی های آمریکا نمی رویم.

فتوحی تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همچنین تبعیت از ولی امت باعث شده آمریکای جنایتکار اعتراف کند علی رغم قدرت ظاهری سیاسی، اقتصادی و نظامی دیگر توانایی میدان داری در جهان را ندارد. ای کسانی که نگاهتان به آمریکا است از اعتراف آمریکا درس بگیرید.

وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: یاوه گویی‌های سران آمریکا نشان از دست و پا زدن در باتلاق است نه داشتن قدرت، دیگر دوران زورگویی آمریکا و اسرائیل به پایان رسیده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در پایان تصریح کرد: بعضی ها در یزد می گویند جزء فلان حزب هستیم اگر بررسی کنند می بینند آن حزب عقبه اش آمریکا و اسرائیل است . توصیه می کنیم دست از این بازی ها بر دارند و گرنه شکست خورده و روسیاه می شوند.

 

گلستان

*گویا تنبیه دشمن کافی نبود/ راهی جز آمادگی همه جانبه دفاعی نداریم

سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهرستان گرگان، تقارن اولین روز هفته دفاع مقدس با اولین روز از محرم را به فال نیک گرفت و گفت: به قطع و یقین موفقیت های دفاع مقدس مرهون فرهنگ عاشورایی است، مجاهدت ها، گذشت ها، ایثارگری ها، جانبازی ها، وفای به عهد، ولایت مداری، ارزشمداری و همه زیبایی های عاشواری حسینی تبلور در دفاع مقدس ما دارد و قطعا با تداعی همین معانی دفاع ما مقدس شده است.

وی دفاع مقدس را درس بزرگی خواند و افزود: تا زمانی که این فرهنگ در شاکله و اندام نیروهای مسلح باشد و تا زمانی که مردم با تاسی به فرهنگ اهل بیت(ع) گام بردارند و پشت سر امام خود حرکت کنند این ملت شکست ناپذیر است.

سردار صادقی تصریح کرد: بعد از 39 سال انقلاب و سیلی محکمی که مردم به استکبار جهانی زده است هنوز شاهد گستاخی ها و تهمت ها و توهین ها و سخنان سخیف دوانه ای مثل ترامپ هستیم این فرهنگ دشمن ماست ما راهی جز ایجاد آمادگی های همه جانبه دفاعی و نظامی نداریم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان متذکر شد: راهی جز این نداریم که مردم همیشه با بصیرت و معرفت گوش به فرمان آقا باشند، باید مدام حرکات و سکنات دشمن را رصد کنیم، درست است تنبیه شده است و تعرضی به جغرافیای ما نداشته است اما ظاهرا این تنبیه کفایت نمی کند.

سردار صادقی گفت: گفتمان جمهوری اسلامی مبتنی بر گفتمان قدرت است اگر نباشد به جایی نمی رسد، این بر ما نیروهای مسلح فرض است که همواره با حفظ آمادگی های خود و ارتقای سطح توانمندی این آمادگی ها را حفظ کنیم و مردم هم باید همچنان که در دفاع مقدس نقش تعیین کننده در بسیج شدگی داشتند را حفظ کنند چرا که دشمن دشمن است و ما باید بر اساس ساز و کار دفاعی و آموزه های دینی این آمادگی را حفظ کنیم.

 

آذربایجان شرقی

*اکنون دشمن حتی جرات نگاه چپ به کشور عزیزمان را هم ندارد

سردار غلام‌عسگر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در مراسم آغازین هفته دفاع مقدس و رژه‌ی نیروهای مسلح استان، با اشاره به شهدای انقلاب و شهدای دفاع قدس و جبهه مقاومت، اظهارداشت: شهیدان با نثار خون مطهر خود، درخت اسلام ناب محمدی را برای همیشه در دلها زنده کردند تا امروز بعد از چندین دهه در کنار هم گردآییم و با آرمان های ارزشی شهدا تجدید میثاق کنیم.

وی با بیان اینکه ما اینجا جمع شدیم تا به دشمنان بفهمانیم ما با تمام توان ادامه دهنده راه امام و شهدا هستیم، افزود: ما هرگز اجازه نخواهیم داد پرچمی که امام(ره) و شهدا با اقتدار برافراشتند، بر زمین بیافتد.

فرمانده لشکر31 عاشورا با اشاره به اینکه اکنون دشمن حتی جرات نگاه چپ به کشور عزیزمان را هم ندارد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا و نیروهای مسلح دشمن نمی‌تواند حتی نگاه چپ به کشور بکند که این قدرت بازدارندگی را مدیون مردم همیشه حاضر در صحنه‌ها، مقام معظم رهبری و مجاهدت ایثارگران که هم اکنون نیز در جبهه های داخلی و خارجی با عناصر استکبار نبرد می‌کنند هستیم.

سردار کریمیان وحدت و انسجام را یکی از اصلی ترین لازمه های جامعه ولایی عنوان کرد و افزود: یکی از مولفه‌های قدرت بازدارنگی ما نیز وحدت و انسجام ملی است که به دشمن اجازه نمی‌دهند به کشورمان چپ نگاه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما