شناسهٔ خبر: 21515877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

قیام امام حسین(ع) الهام‌بخش حرکت‌های مقاومت در جهان است

R41382/P1492/S6,61/CT11

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در هر مقاومتی نام و قیام حسین‌بن‌علی(ع) تاثیرگذار است گفت: گاندی نیز که هیچ مکتب الهی و معنوی و وحیانی را قبول نداشته برکت نام امام حسین را سبب پیروزی هند اعلام می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت:  امروز در تاریخ گذشته ما توام با خاطرات فراوانی است که این خاطرات تلخ و شیرین 8 سال به طول انجامید و با فرماندهی امام (ره) پایان امر آن چنان بود که نه یک امتیاز سیاسی دادیم و نه یک وجب خاک ما در اختیار دشمن قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه دشمن برای گرفتن تهران در عرض یک هفته خود را آماده ساخته بود گفت: 8 سال دفاع مردم ایران به طول انجامید، عده‌ای به شهادت رسیدند، عده‌ای جانباز شدند، عده‌ای جزء آزادگان و جمعی در کسوت رزمندگان اما همه چه سپاه، چه ارتش و چه نیروهای مسلح از بسیج و عشایر و نیروی انتظامی همه دفاع کردند. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه فرماندهی جنگ را امام بر عهده داشت اما پشت این فرماندهی حسین بن علی(ع) بود، افزود: نام کربلا بود که عزیزان ما را به جبهه‌ها می‌کشاند و عشق به شهادت بود که فرزندان این شهر و دیار و این کشور را در مرزها درگیر دشمنان کرد به گونه‌ای که هیچ سختی بر آنان اثر نداشت. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نه تنها در جنگ تحمیلی بلکه در هر مقاومتی نام و قیام حسین‌بن‌علی(ع) تاثیرگذار است، بیان کرد: گرمی جبهه‌های دفاع مقدس به نام کربلا و عاشورا بود حتی گاندی نیز که هیچ مکتب الهی و معنوی و وحیانی را قبول نداشته می‌گوید به برکت نام حسین و قیام حسین ملت هند پیروز شدند. 

ایمانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس عنوان کرد: بازگشایی مدارس به معنای این نیست که چند ساعت فرزندان ما در محیط آموزشی مدرسه بنشینند و بعد به منزل برگردند و مطالبی را بیاموزند نه بالاتر از آن است، آموزش و پرورش ما باید این‌ها را برای زندگی آماده کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید اندیشه دانش‌آموزان را بارور کند گفت: آموزش و پرورش باید افکار این‌ها را به قدرت برساند، بتوانند از اتکای به دیگران دست بردارند و انسان‌هایی مستقل و غیر متکی به دیگران باشند تا فردا وقتی به جامعه وارد شدند دنبال اینکه از امکانات دولتی استفاده کنند نباشند بلکه خودشان ایجاد امکانات کنند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: برخی مواقع دیده می‌شود که با جوانان از استقلال فکری و غنای اندیشه کمتر سخن گفته می‌شود، کتابی داده شده آن کتاب را خواندند و حفظ کردند و نمره آوردند، اینکه راه نیست این آموزش ممکن است باشد اما پرورش نیست. 

وی با بیان اینکه مسئولیت آموزش و پرورش فوق‌العاده سنگین است، عنوان کرد: سند تحول آموزش و پرورش برای تربیت فرزندان برای اجتماعی بهتر و بالاتر و برتر در آینده است و مسئولان باید این سند تحول را مدنظر قرار بدهند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان در مهر 2001 گفت: این حادثه مصداق «گنه کرد در بلخ آهنگری *** به شوشتر زدند گردن مسگری» است چراکه پس از حمله به برج‌های اقتصادی آمریکا توسط عربستان به افغانستان حمله شد. 

ایمانی با بیان اینکه این منطق امریکا و زورگویان عالم است، افزود:  واقعاً باید به حال دنیا گریه کرد و تأسف خورد که چه کسانی آمدند در کشور امریکا حکومت به دست گرفتند که هیچ عرفیاتی از عرف انسانی را عمل نکردند و قبول نکردند و پایبند به آن نبودند.

وی با اشاره به اینکه پس از آن آمریکا به عراق حمله کرد در صورتی که هم در افغانستان و هم در عراق نتیجه عکس گرفتند گفت: امروز هم آن چه در یمن و بحرین اتفاق می‌افتد به ضرر امریکا و عربستان به طور قاطع تمام می‌شود همانگونه که در سوریه و لبنان به ضرر آمریکا و به نفع اسلام رقم خورد. 

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: این نتیجه مبارزه با آرمان سیدالشهدا است، یزید به همین سرنوشت مبتلا شد، بوش پدر و پسر به همین سرنوشت مبتلا شدند و جناب ترامپ هم به همین سرنوشت مبتلا می‌شود این است که ما معتقدیم راه خدا، راه عزت، راه پیشرفت، راه رشد و راه موفقیت است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما