شناسهٔ خبر: 21515833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لالایی مادران با مظلومیت شهید خردسال کربلا همنوا شد

خبرگزاری شبستان: در نخستین روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و کودکان در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، در این همایش مادران به همراه کودکان خردسال خود حضور داشتند، بر پیشانی نوزادان پیشانی بندهای مزین به یا صاحب الزمان بسته شده بود.

 

اشک های جاری بر گونه های مادران با ناله های سوزناک فضای معنوی به همایش داده بود، مادران کودکان را بربالای سرگرفته بودند و با مظلومیت شهید کربلا همنوا شدند.

 

نوحه های مادحین فضای معنوی همایش را دوچندان کرده بود، مادران اشک ماتم می ریختند و با نگاه کردن به چهره های مظلومانه کودکان و نوزادان خود به یاد شهید خردسال کربلا حضرت علی اصغر(علیه السلام) می افتادند.

 

مراسم گهواره گردانی هم از دیگر برنامه های این همایش بود، گهواره ای به صورت نمادین که به پارچه های سبزرنگ مزین شده بود در همایش به گردش درآمد و حاجتمندان با بستن پارچه های سبز و با واسطه قرار دادن حضرت علی اصغر(علیه السلام) طلب حاجت می کردند.

 

جمعیت بسیاری در حسینیه عاشقان ثارالله حضور داشتند، آنان آمده بودند که پیام زنده بودن نهضت عاشورا را به جهانیان فریاد بزنند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی امسال برای سیزدهمین سال متوالی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(علیه السلام) در استان زنجان برگزار شد.

نظر شما