شناسهٔ خبر: 21515775 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

محمدزاده خبر داد

تدارک ۳۲ برنامه در ایام محرم از شبکه قرآن/ معرفی دو مداح جدید

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه این شبکه بر اساس مأموریت هایی که دارد سعی کرده در محرم برنامه های مختلفی داشته باشد گفت: ما بالغ بر ۳۲ عنوان برنامه داریم که بیشتر آن ها مربوط به ۱۳ روز نخست محرم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،  محمدزاده به برنامه اشراق در شبکه قرآن و معارف سیما اشاره کرد و افزود: برنامه تحلیلی اشراق با حضور حشمت الله قنبری با محوریت عقلانیت و خردورزی در نهضت عاشورا هر شب ساعت 22.30 دقیقه بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.
 
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه 5 نوبت سخنرانی مذهبی تدارک دیده شده است خاطر نشان کرد: سخنرانی آیت الله مجتبی تهرانی ساعت 5.30 صبح, حجت الاسلام عالی ساعت 7.30 صبح, حجت الاسلام نظری منفرد ساعت 13, آیت الله جاودان ساعت 17.30 و حجت الاسلام صدیقی ساعت 19.30 بر روی آنتن می رود.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه پرسمان به پرسش های مخاطبان به احکام عزاداری و نذورات و همچنین سبک زندگی حسینی می پردازد گفت: این برنامه با حضور کارشناسان حجج الاسلام محمدی و وحیدپور هر شب ساعت 20 پخش می شود. همچنین برنامه یاد خدا پنج شنبه و جمعه ها با حضور حجت الاسلام عظیمی به بیان قاعده محرومیت در قرآن کریم می پردازد.
 
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه آیت الله محمدشجاعی درباره شخصیت و جایگاه حضرت سیدالشهدا (ع) هر شب در برنامه 10 دقیقه به نام چراغ هدایت ساعت22.20 از شبکه قرآن پخش می شود تصریح کرد: مستند بعد از آن روز نیز که به گفتگو با افرادی که در مجالس عزادار اباعبدالله(ع) دچار تحول شده اند بر روی آنتن می رود.
 
مدیر شبکه قرآن به پخش مداحی های محمود کریمی, منصور ارضی, محمدرضا طاهری, احمد واعظی, مهدی سماواتی و مرحوم کوثری اشاره کرد و افزود: نوآوری هایی نیز در این زمینه شده و پدیده هایی از مادحین جوان همچون امیرعباسی و ابوذر بیوکافی معرفی میشوند. همچنین از مداحی های میثم مطیعی و علی انسانی و سعید حدادیان تقدیم بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما می شود.
 
محمدزاده با بیان اینکه مسابقه فردوس نیز در ایام محرم با طرح سوالات قرآنی عاشورایی و تاریخی پخش میشود تصریح کرد: برنامه تولیدی به نام محرم نامه نیز ساعت 9.50 صبح بر روی آنتن می رود. در این برنامه بخشی از سکانس های فیلم های مذهبی مرتبط با واقعه عاشورا تقدیم علاقه مندان می شود.
 
وی به تدارک برنامه هایی برای نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: نوگلان حسینی ساعت 6.30 صبح پخش می شود. باکس نوجوان نیز ساعت 16 به مدت 30 دقیقه طراحی شده است.
 
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه برنامه روزی بهتر با محوریت خانواده در ایام محرم از شبکه قرآن پخش می شود خاطر نشان کرد: این برنامه به موضوعات سبک زندگی حسینی و تربیت میپردازد. برنامه طلیعه نیز ساعت 10:45 صبح به مناسبت محرم,هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر بر روی شبکه قرآن می رود.
 
محمدزاده با اشاره به تدارک بسته هایی با موضوع محرم شامل قطعات کوتاه و دارای ریتم تصریح کرد: این برنامه در 4 بخش در قالب تلاوت های کوتاه, قطعات برگزیده از سخنان بزرگان و ... از شبکه قرآن پخش می شود که از ساعت 7 صبح با عنوان حسینیه, 10.15 با عنوان مصباح, ساعت 14.30 با عنوان کشتی نجات و ساعت 21 با عنوان نینوا بر روی آنتن می رود.
 
وی از پخش زیارت وارث در چندین بخش خبر داد و گفت: برنامه گزارش هشت نیز به پوشش عزاداری جوانان و نوجوانان در استانها می پردازد که ساعت 14.15 به مدت 30 دقیقه از شبکه قرآن و معارف پخش می شود.
 
محمدزاده به پخش برنامه فرات تشنه ساعت 24 اشاره کرد و گفت: برنامه های زیادی برای این ایام تدارک دیده شده است که سایر برنامه ها را مخاطبان میتوانند از سایت شبکه قرآن یا کانالهای مجازی رصد شاهده کنند.
 
دبیر شورای معارف سیما با بیان اینکه امسال سبک زندگی حسینی به عنوان شعار ایام محرم در شبکه های سیما انتخاب شده است افزود: شبکه های مختلف سیما نیز با محوریت این شعار برنامه های مختلفی دارند که در شورای معارف سیما مطرح شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما