شناسهٔ خبر: 21515673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه تبریز: سخنرانی خردمندانه رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل جای تشکر دارد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به حضور رئیس جمهور ایران در نشست اخیر سازمان ملل و دفاع

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به حضور رئیس جمهور ایران در نشست اخیر سازمان ملل و دفاع منطقی از ایران و پاسخگویی به توهین های رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران در مقابل یاوه گویی های ترامپ سخنان به جایی گفتند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم انتظامی گفت: رهبر معظم سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا را برای ملت آمریکا مایه شرمساری توصیف کردند و ایشان را فردی افتخارآمیز برای آمریکا ندانستند.
امام جمعه تبریز افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، علت اصلی نطق ابلهانه، سخیف و سراسر دروغ ترامپ، عبارت از عصبانیت و درماندگی آنهاست.
آل هاشم خاطرنشان کرد: در رابطه با اظهارات ضد برجامی ترامپ،کارشناسان و مسئولان غربی هم به شدت انتقاد کرده و سخنان وی را قبول ندارند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با برجام فرمودند که من چقدر تذکر دادم که اینها بدعهدند و شما مسئولان هم باید تذکر دهید و امریکایی ها بدانند که ملت ایران شرافتمندانه روی مواضع خود ایستاده و تا آخر نیز خواهد ایستاد.
امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در تبریز همزمان با سراسر کشور خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح با رژه قدرتمندانه خود در سراسر کشور و تبریز، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: زمانی که دشمن جنگ را به ما تحمیل کرد، اهداف مختلفی داشت؛ دشمن پس از 19 ماه از پیروزی انقلاب چون با تهدید و ترور به اهداف خود نرسیده بود، جنگ تحمیلی را شروع کرد.
امام جمعه تبریز هدف دشمن از آغاز جنگ را حاکم شدن بر اروند رود، جلوگیری از صدور انقلاب، تصرف قلمرو ارضی ایران، برتری جویی در منطقه، براندازی جمهوری اسلامی و به دست گرفتن رهبری جهان عرب ذکر کرد و گفت: با ایثار شهیدان و جانبازان و رزمندگان دشمن به هدف خود نایل نشد.
حجت الاسلام آل هاشم اقتدار کنونی جمهوری اسلامی را به برکت اقتدار نیروهای مسلح دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در دانشگاه علوم انتظامی تاکید کردند نیروی انتظامی باید در مسیر تکامل خود ادامه داده و روز به روز به موفقیت های جدید دست یابد.
وی همچنین با اشاره به سخنان مهم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رهبر معظم فرمودند مجلس خبرگان باید یک هیات اندیشه ورز برای بررسی چگونگی حرکت انقلاب اسلامی تشکیل دهد.
امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های هفته، از هفته اورژانس نام برد و از تلاش افرادی که شبانه روز برای مردم خدمت می کنند سپاسگزاری کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی و منطقه آزاد ارس می خواهیم در تامین کمبود آمبولانس این دستگاه خدمت رسان اقدام کنند.
وی همچنین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان، از معلمان خواست که ارتباط خود با دانش آموزان را تقویت کرده و در تربیت اخلاقی و دینی دانش آموزان اهتمام بیشتری داشته باشند.
امام جمعه تبریز همکاری خانه و مدرسه را در تربیت اخلاقی دانش آموزان موثر دانست و گفت نقش والدین در تربیت فرزندان فراموش نشدنی است.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم ایام سوگواری سیدالشهدا اباعبدالله الحسین ایام محرم را بالاترین روز در ممالک اسلامی شیعه توصیف کرد و از مومنان و عاشقان اهل بیت خواست ضمن زنده نگهداشتن نهضت عاشورا، عزاداری های سنتی را ادامه داده و حرمت و شان دستگاه اباعبدالله را رعایت کنند.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183

نظر شما