شناسهٔ خبر: 21515323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه ارومیه:

سخنان ترامپ دنباله روی از خوی وحشی گری است

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سخنان ترامپ در سازمان ملل بیشتر به دنباله روی از هفت تیرکش های غرب وحشی شباهت داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه سخنان ترامپ یاوه‌سرایی بیش نبود و سخنانش همانند وسترن‌های قدیمی آمریکاست افزود: چراکه ملت ایرام اسلامی را یاغی نامید و در این میام باید به تاریخ و عملکرد کشورمان و دولت آمریکا نظاره کنیم تا دید کدام دولت یاغی است.

وی ادامه داد: نباید به دولت و کشورهای امثال آمریکا اعتماد کرد و اینان افرادی هستند که در کشور خود به سیاه پوستان رحم نمی‌کنند پس جهانیان باید خود تصمیم بگیرند چه کسی می‌تواند یاغی باشد و شعار عوام فریب دهد و چه کسی حق را حمایت می‌کند.

قریشی خاطرنشان کرد: دولت‌های غاصب غربی مدت طولانی را در اختیار ندارند که به کارشکنی‌های خود ادامه دهند و پس از مدتی مردم این دولت‌ها از حضور در حیطه حکومتی آنان شرمگین خواهند شد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید از مسئولان آمریکایی پرسید که فاجعه زندان ابوغریب و نظایر آن توسط چه کشوری ایجاد شد که با توجه به جواب این پرسش، آنها دیگر نباید دم از انسانیت بزنند اضافه کرد: با عنایت خداوند متعال به زودی این افراد مستبد و خودخواه به زباله دان تاریخ ریخته می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از محورهای اصلی انقلاب امام حسین (ع) و از واجبات دین مبین اسلام است، ادامه داد: برای اینکه لطف و رحمت خداوند متعال شامل حال ما بندگان شود، باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم.

وی تاکید کرد: مومنان باید متعصب بوده و نسبت به دین خود عکس العمل مناسبی را در جامعه داشته باشد و کارهای خوب جامعه را تحسین و کارهای بدش را ترد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر از مسائل اساسی دین مبین اسلام و از اهداف قیام عاشوراست و ما نیز باید ادامه دهنده راه آن امام همام باشیم.

حجت الاسلام قریشی گفت: شعارهای ایام محرم باید انقلابی باشد تا حرمت محرم حفظ شود و از اشعار و نوحه های تفرقه افکن پرهیز شود.

وی با اشاره به اهمیت ایام محرم افزود: حرمت محرم باید حفظ و مساله عزا در شهر و چهره آن پدیدار شود.

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد و نمازگزاران به سینه زنی در سوگ حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند.

نظر شما