شناسهٔ خبر: 21515281 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم های ایام محرم سبب تقویت بنیه مذهبی مردم می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا سعادت ‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت ضمن تسلیت ایام محرم افزود: تا زمانی که اشک و محبت به امام حسین (ع) شعله‌ور باشد، امید و حیات معنوی انسان زنده است.
وی تصریح کرد: ماه محرم، هیات‌های سینه‌زنی، اشک‌ریختن و نوکری کردن در آستان امام حسین (ع)، دوربرگردان سریعی از مسیر گناه و معصیت به سرای الهی است.
امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مهمترین تأثیر دوران دفاع مقدس این بود که انسان‌ها راه صد ساله را یکشبه طی و به سعادت واقعی دست پیدا کردند.
وی افزود: تنها ثمره دوران دفاع مقدس حفظ آب و خاک میهن عزیزمان نبود، بلکه به برکت مجاهدت‌های رزمندگان و هزاران شهید، درخت انقلاب اسلامی ایران آبیاری شد و اکنون اگر چه فتنه‌ها سهمگین است، اما نمی‌تواند به ستون‌ها و پایه‌های انقلاب ضربه‌ای را وارد کند.
حجت الاسلام رضا سعادت ‌فر در بخش دیگری از سخنان خود از استقبال گرم مردم دارالولایه تشکر کرد و گفت:عشق و محبت مردم این منطقه به امام حسین (ع) و همچنین وجود سرداران شهید دوران دفاع مقدس بسیار زبانزد است و این ها از عواملی بود که سبب انگیزه حضور بنده در این شهر شد.
وی اظهار کرد: نباید به گونه‌ای دامنه دوستداران ولایت را تنگ کرد که محدوده آن حداقلی شود، بلکه بایستی در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی به گونه‌ای رفتار کنیم که محبوبیت و عرض ارادت عامه مردم به ولی فقیه زمان روز به روز بیش از گذشته در سطح جامعه بیشتر شود.
وی تصریح کرد: باید از تریبون نماز جمعه منویات مقام معظم رهبری برای همگان تشریح و تبیین شود و امام جمعه سرباز ولی فقیه است.
حجت الاسلام رضا سعادت فر در حکمی از سوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، صبح امروز به عنوان امام جمعه جدید شهرستان جیرفت معرفی و از خدمات سه ساله حجت الاسلام رضا کرمی پور در این جایگاه قدردانی شد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
7450/6003

انتهای پیام /*

نظر شما