شناسهٔ خبر: 21515262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان:

ایستادگی نیروهای مردمی در مقابل دشمن ما را به پیروزی رساند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه رژیم بعثی عراق ساختارهای داخلی کشور را بمباران و نابود کرد، گفت: علی‌رغم این شرایط نابرابر دشمن موفقیتی نداشت و نیروهای مردمی و بسیج ما توانستند به‌خوبی مقابل دشمن ایستادگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع پرس از اصفهان، «سردار مجتبی شیروانیان» ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام پیرامون هفته دفاع مقدس اظهار داشت: به فرموده امام راحل هرچه داریم از محرم و صفر است و مقارن شدن آغاز این ماه با هفته دفاع مقدس نشان از این دارد که شهدای دفاع مقدس ادامه‌ دهنده رسالت حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و رزمندگان ما الگوگیری خوبی از پیام این امام(ع) داشتند.

وی با بیان اینکه ما در ظاهر با عراق و در حقیقت با نیمی از دنیا جنگیدیم، ادامه داد: با بهره‌گیری از این درس عاشورایی رزمندگان ما مقابل دشمن خبیث ایستادگی کردند، دشمنی که همه دنیا به او کمک می‌کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: عراق با تصور اینکه چون نیروهای خائن ارتش زمان طاغوت تازه رفته بودند و ارتش در حال شکل‌گیری ساختار جدید بود و سپاه نیز تازه در حال شکل‌گیری بود، آن‌ها اطمینان داشتند که در 31 شهریورماه می‌توانند در این جنگ پیروز شوند.

وی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق ساختارهای داخلی کشور را بمباران و نابود کرد، افزود: علی‌رغم این شرایط نابرابر دشمن موفقیتی نداشت و نیروهای مردمی و بسیج ما توانستند به‌خوبی مقابل دشمن ایستادگی کنند.

شیروانیان با اشاره به 5 مهرماه سالروز حصر آبادان گفت: با صدور فرمان امام راحل به ارتش، سپاه و بسیج مبنی بر شکست حصر آبادان و با ولایت‌پذیری، وحدت و همدلی توانستند با نخستین عملیات موفق آبادان را آزاد کنند.

وی به نقش ویژه آمریکا در کمک به عراق در جنگ مقابل ایران اشاره کرد و افزود: آنان هرچه در توان داشتند انجام داده و دلارهای نفتی را به این کشور دادند ولی به لطف خداوند نتیجه نداد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: آن‌ها فکر نمی‌کردند رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را آزاد کنند و بسیاری عملیات دیگر نیز طراحی شد که ازجمله آن‌ها کربلای 5 بود که کمر دشمن را شکست و بیش از 100 تیپ در این عملیات ساماندهی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: در سال 67 هیچ نقطه‌ای از کشور در اختیار دشمن نبود و به همین دلیل آمریکا شخصا و مستقیم وارد جنگ شد و بسیاری از رزمندگان ما محکم مقابل استکبار و آمریکایی که مستقیم وارد جنگ شد ایستادند.

شیروانیان گفت: در این مسیر رزمندگان ما همواره پیرو امام خود بودند، چه روزی که امام(ره) فرمودند رزمندگان جبهه‌ها را پر کنند و چه زمانی که قطعنامه به فرمان امام(ره) امضا شد، رزمندگان در هر دو شرایط پشت سر امام راحل بودند.

وی گفت: امروز می‌بینیم که دفاع رزمندگان ما همچنان در جبهه‌های مقاومت در دفاع از حریم و حرم ولایت ادامه دارد، بسیاری از رزمندگان که امروز شهید می‌شوند در زمان دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند اما امروز داوطلبانه تمام پیش‌بینی‌های دشمن را برهم ریختند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به رسالت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هدف این است که آثار دفاع مقدس به جوانان و نسل امروز معرفی شود و در رأس این کار مرکز فرهنگی دفاع مقدس است که البته مسئولان همراهی نکردند و باید در دهه 70 این موزه تکمیل می‌شد، امیدواریم با افتتاح این موزه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز ترویج یابد.

انتهای پیام/

نظر شما