شناسهٔ خبر: 21515223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه موقت کاشان:

نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش تنها زیان به دنبال دارد

R7845/P1486/S6,1369/CT11

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه تمامی وزارتخانه‌ها در خدمت آموزش و پرورش باشند، گفت: نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش تنها زیان به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت الاسلام اسلامی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شروع تحصیلی جدید آموزش و پرورش با ورود 13 میلیون دانش آموز همراه است و لذا مسئولان به این موضوع دقت کنند که نگاه به آموزش و پرورش نباید اقتصادی باشد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه به اکثر وزارت‌خانه‌ها نگاه اقتصادی می‌شود، افزود: ما نباید به آموزش و پرورش نگاه اقتصادی داشته باشیم و در غیر این صورت با وجود این نگاه سرمایه‌گذاری کمتر شده و توجه به آن کمرنگ شده و نتایج نامنفی به همراه دارد.

اسلامی تبار با بیان اینکه باید تمام وزارتخانه‌ها در خدمت آموزش و پرورش باشد، خاطرنشان کرد: این 13 دانش آموز در آینده مدیران کشور هستند و لذا کادرسازی ما باید در آموزش و پرورش صورت گرفته تا مسئولان ما خودباخته غرب نبوده و عامل نفوذی دشمن نباشند و این امور باید از ابتدایی دغدغه امور داشته باشیم.

وی ضمن تأکید توجه به معلمان و اساتید تصریح کرد: لازم است اساتید برای تدریس گزینش شوند زیرا معلم در تفکر فکری دانش‌آموز موثر است و لذا اگر معلمی خودباخته غرب باشد اینگونه تربیت می‌شود پس امروز مسئولان هر چه برای آموزش و پرورش هزینه کنند میوه بهتری برداشت می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا در برابر ایران ایستادگی کردند، ابراز داشت: وقتی به قرن گذشته نگاه کنیم وقتی ایران با یک کشور روبه‌رو می‌شد به دلیل بی‌کفایتی شاهان حاکم قسمتی از ایران را از دست دادیم اما در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران را به دشمن نداد زیرا درس‌های مکتب عاشورا توسط رزمندگان جامع عمل پوشیده شده بود.

اسلامی تبار ضمن اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه بیان کرد: لازم است در مجلس امام حسین (ع) سخنرانی دعوت کنیم که انحراف نداشته باشد زیرا دفاع مقدس در دو عرصه خارج از کشور و داخل کشور است.

وی با بیان اینکه امروز به داخل منازل ما نفوذ کرده است، اذعان داشت: عرصه جبهه و جنگ گسترده‌تر و خطرناک‌تر شده و راه آن تمسک به ائمه اطهار (ع) و شجاعت است در حالی که دشمن با وجود هزینه شش هزار میلیارد دلاری در منطقه شکست خورده است.

انتهای پیام/

نظر شما