شناسهٔ خبر: 21515210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه اهواز:سخنان ترامپ ناشی از احساس شکست و فلاکتشان می باشد

اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز گفت: سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ناشی از عصبانیت و احساس شکست و فلاکت است در حالی که جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند و پیروز میدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در ادامه با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه مجلس خبرگان در هفته گذشته اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این اجلاسیه با اشاره به مسایل منطقه و جهان تاکید کردند پیشرفت خوبی در منطقه داشته‌ایم و درحال حاضر ما حرف اول را در منطقه می‌زنیم.
وی بیان کرد: بزرگترین رسالت مجلس خبرگان پیگیری مطالبات کلان انقلاب اسلامی است تا اهداف انقلاب به درستی رصد شود.
امام جمعه موقت اهواز توضیح داد: در نطق سخنرانی اجلاسیه مجلس خبرگان به مسایلی از جمله خسارات سیل زدگان شوش، بحث انتقال آب، خشک شدن نخیلات آبادان، خرمشهر و شادگان و معضل ریزگردها پرداخته شد و آنها را پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تقارن زمانی آن با آغاز هفته دفاع مقدس گفت: علاوه بر تقارن زمانی به طور کلی یک تقارن و سنخیت کلی و اساسی میان این 2 واقعه وجود دارد که می‌توان آن را از سه بعد دشمن، رهبری و شهدا بررسی کرد.
آیت الله حیدری بیان کرد: از نظر دشمنی صدام حسینی بعثی، کافر ، ظالم ، ضد اسلام و ضد ولایت شبیه ترین دشمنی است که به دشمنان واقعه عاشورا شبیه است و هیچ قومی مانند بعثی ها و فرماندهان ظالم آن به فرماندهان لشکر بنی امیه شبیه نبود.
وی اضافه کرد: در میان همه رهبران نهضت های اسلامی پس از عاشورا اگر به ترجمه و شرح حال و اوضاع فکری امام خمینی (ره) نگاه کنیم شبیه‌ترین رهبر به رهبر نهضت عاشوراست و با آن سنخیت دارد.
امام جمعه موقت اهواز افزود: پس از آن مقام معظم رهبری نمونه تمام عیار یک رهبر حسینی است و افتخاری برای کشور ما به حساب می‌آید.
وی با اشاره به شباهت میان شهدای عاشورا و شهدای هشت سال دفاع مقدس ایران بیان کرد: شهدای کربلا در تاریخ نمونه اند و معنویتی که شهدای ما داشتند تنها شبیه به شهدای کربلا است.
آیت الله حیدری تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران هویتش را از هویت انقلاب عاشورا دریافت کرده است و به فرموده امام خمینی (ره) هرچه داریم از محرم و صفر داریم.

**نهضت دفاع مقدس با نهضت عاشورا در هم تنیده شده
وی تاکید کرد: نهضت دفاع مقدس با نهضت عاشورا در هم تنیده شده است و امکان تفکیک میان این 2 نهضت وجود ندارد البته اصل و اساس نهضت عاشوراست و حماسه دفاع مقدس شاخه ای از این اصل است.
امام جمعه موقت اهواز پیام مهم عاشورا را نهی از منکر و امر به معروف خواند و گفت: در این نهضت تنها امر به معروف و نهی از منکر فردی اهمیت ندارد بلکه امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی نیز از اهمیت بالائی برخوردار است.
وی یادآور شد: گناهان اجتماعی و جریانات انحرافی در گذشته مورد توجه نبود اما امام حسین(ع) با حرکت خود جامعه را تکان داد و نشان داد که باید در مقابل گناهان اجتماعی و انحرافی ایستاد حتی اگر هزینه داشته باشد.
آیت الله حیدری به آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور سال 59 و حوادث پس از آن اشاره کرد و گفت: آمریکا و اطرافیانش در طول این سالها هیچ غلطی نتوانستند بکنند .چرا که ایران سرزمین شیران است.
به گزارش ایرنا پس از پایان نماز جمعه اهواز راهپیمایی در اعتراض به سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران برگزار شد.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعار 'مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل - الله اکبر خامنه ای رهبر '، سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم و بر ادامه راه انقلاب تاکید کردند.
7164/6068
خبرنگار:عاطفه جوادی** انتشار:محسن بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما