شناسهٔ خبر: 21515050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کاشان:

افزایش میزان مشارکت مردم در پرداخت مالیات ضروری است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزایش میزان مشارکت مردم در پرداخت مالیات را ضروری دانست و گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی باید با انجام روش های صحیح میزان مشارکت مردم در پرداخت مالیات را افزایش داده و زمینه این وظیفه ملی را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان پرداخت مالیات را یک وظیفه ملی دانست و افزود: پرداخت مالیات توسط صاحبان صنایع، تجارت و اصناف یکی از اصلی ترین منابع درآمدی دولتها است که در جهان، دولت ها کشور را با دریافت آن اداره می کنند.
وی با یادآوری 16 تیر آغاز هفته مالیات اظهار کرد: پرداخت مالیات در کشور به جایگاه اصلی نرسیده و برخی پرداختن نکردن مالیات را به نوعی زرنگی می دانند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی باید با شیوه هایی نگذارد فقط مالیات از قشرهای ضعیف و کم درآمد مانند کارمندان گرفته شود و سرمایه گذاران با روابط نادرست ازپرداخت مالیات شانه خالی کند.
وی هم چنین 14 تیر روز شهرداری ها و دهیاری ها را یادآور شد و راه اندازی فرودگاه، اجرای طرح های عمرانی به ویژه پل ولایت، حمایت، وحدت، وفا و صمیمیتی که بین شهرداری و شوراها وجود دارد را از جمله اقدام های مثبت شهرداری کاشان برشمرد.
نمازی خاطر نشان کرد: مجوز برای راه اندازی فرودگاه فقط در مراکز استان ها صادر می شود اما با تلاش فرماندار و شهردار و پیگیری هایی که انجام دادیم فرودگاه که منشا برکت است در کاشان نیز راه اندازی شد.
وی از برقراری پروازهای نجف اشرف و بغداد نیز با پیگیری مسئولان از این فرودگاه نیز خبر داد و گفت: پیشتر مردم برای زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) با هواپیما به تهران یا اصفهان سفر می کردند اما امروز، خدمات این سفر در فرودگاه کاشان فراهم شده است.
آیت الله نمازی با اشاره به گذشت 820 روز از تجاوز آل سعود با چراغ سبز آمریکا به مردم بی گناه و مظلوم یمن، گفت: این جنایتکاران نتوانستد، ملت مظلوم، مقتدر و مقاومت یمن را ناگریز به سازش و تسلیم کنند.
امام جمعه کاشان تصریح کرد: پرونده و تومار حیات سیاسی نظامی گروه تکفیری تروریستی داعش در عراق و سوریه به برکت فضل پروردگار و اهل بیت و امامان معصوم (ع) بسته شد.
وی تاکید کرد: این گروه تکفیری با وجود حمایتهای همه جانبه آمریکا، آل سعود، رژیم صهیونیستی و انگلیس نتوانست به برکت فتوای جهاد مرجعیت عالی شیعه در عراق در برابر قهر الهی، مقاومت کند و شکست خورد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

انتهای پیام /*

نظر شما