شناسهٔ خبر: 21515044 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش دولت و استاندار تهران برای حفظ نشاط سیاسی دانشگاهها

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در نشست استاندار تهران با روسای دانشگاه های تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان با اشاره به آغاز ماه محرم و برگزاری اجتماع بزرگ مسلمانان همزمان با اربعین حسینی در کربلا گفت: اربعین سال گذشته اوج ارادت مسلمانان را از اقصی نقاط جهان با حضور در کربلای معلی شاهد بودیم؛ به طوری که بیش از دو و نیم میلیون زائر از ایران و تا ١٨ میلیون نفر از سایر کشورها برای ادای ارادت به مکتب سید الشهداء امام حسین (ع) در نجف و کربلا حضور یافتند.
وی افزود: این تجمع باشکوه در هیچ جای دیگری از دنیا دیده نمی شود و باید فرهنگ حسینی و سنت راهپیمایی عظیم اربعین را برای نسل جدید حفظ کنیم.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های دولت و استانداری تهران برای حفظ نشاط سیاسی جامعه به ویژه در میان دانشجویان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته تا برگزاری انتخابات ٢٩ اردیبهشت ماه امسال شاهد فضای باز سیاسی و حضور تشکل ها در محیط دانشگاه ها بودیم که بدون حاشیه و در آرامش برگزار شد.
هاشمی با بیان این پیشنهاد که دانشگاه ها شورایی مشورتی متشکل از دانشجویانی با طیف های مختلف سیاسی ایجاد کنند، تصریح کرد: این اقدام موجب می شود دانشجویان با گرایش های سیاسی مختلف در کنار هم حضور یافته و موجب تقویت وحدت شوند.
وی، حفظ امنیت و آرامش در دانشگاه ها را از اصول مهم دانست و گفت: همکاری دانشگاه ها با دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و نیروی انتظامی می تواند در حفظ این آرامش موثر باشد.
استاندار تهران گفت: از سال ٩٢ اعلام کردیم که در بحث امنیتی و امور دانشگاه ها به هیچ وجه وارد دانشگاه ها نمی شویم و حفظ اصول و آرامش دانشگاه ها را به مدیران و شوراهای دانشگاه ها سپردیم و نتیجه خوبی هم تا امروز شاهد هستیم.
هاشمی به ضرورت حفظ نشاط سیاسی مورد تاکید مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: از دانشگاه ها خواسته ایم برنامه های خود را در برگزاری مراسم ١٦ آذرماه و ٢٢ بهمن ماه با امور امنیتی و استانداری هماهنگ کنند تا شاهد حفظ نشاط سیاسی و آرامش فضا باشیم.
استاندار تهران بر بازتر شدن فضای سیاسی دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: برقراری تعامل با دانشجویان از هر طیف و تشکلی فضای بانشاطی در دانشگاه ها ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه از طرح های دانشگاه ها از جمله در کاهش آسیب های اجتماعی استقبال می کنیم ،افزود: استانداری تهران طرح های دانشگاهی در بخش های مختلف از جمله موثر در کاهش آسیب های اجتماعی را پذیرا است.
خبرنگار: معصومه آقا امینی ** انتشار: زهرا هجینی نژاد
تهرام/244/ 6075

انتهای پیام /*

نظر شما